Stanan tk lääkäri!!!
Ei voinut uusia reseptiä! No, ei muuta kuin lihomaan ja uusi resepti diabeteksen kautta paaaljon halvemmalla veronmaksajien piikkiin. Voi nää asiat hoitaa vaikeammin ja kalliimminkin.
Kommentit (105)
Olisit pyytänyt toisen vastaavan reseptin wegowyyn tai saxendaan jos ei Ozea kirjoittanut. Vai mikä oli syynä?
Itsellä repepti onneksi uusittiin viime syksynä ja odottelen jos alkuvuodesta tulisi taas erä josta voisi ostaa. Rybelsus on varalla mutta en siirry siihen ennenkuin tiedän etten Ozea saa, Paino onneksi jo melkein normaalissa kun 30 kiloa hävinnyt viimeisen parin vuoden aikana.
Ne lääkkeethän on kaikki saman hintaisia. Mikä kiire Ozempicin valmistajilla on valmistaa 1mg:n vahvuisia kyniä, kun jengi epätoivoisena ostaa 2x0,5mg kyniä saadakseen annoksensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
Mitä olet itse tehnyt itsesi eteen välttääksesi diabeteksen? Oletko olettanut että lääke on se avain loputtomiin ja sulla ei ole vastuuta? Kiukuttelet kun pikkulapsi. Yhyy en saa joten lääkärin syy että lihon lisää ja saan diabeteksen. Kai se selitti miksei uusinut?
Olen syntyn
Isän ja äidin suvussa on hyvin monella kakkostyypin diabetes, vanhempani mukaanlukien. Minulla ei ole diabetesta ja ikääkin alkaa olla jo sen verran, ettei nuoruuden piikkiin mene puhkeamattomuus. Osaatko arvata miksi näin on? No kuule siksi että syön terveellisesti ja liikun päivittäin. Olen normaalipainoinen. Suvussani jokainen diabeetikko on myös ylipainoinen. Sattumaa? No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
Mitä olet itse tehnyt itsesi eteen välttääksesi diabeteksen? Oletko olettanut että lääke on se avain loputtomiin ja sulla ei ole vastuuta? Kiukuttelet kun pikkulapsi. Yhyy en saa joten lääkärin syy että lihon lisää ja saan diabeteksen. Kai se selitti
Kaikki tuntemani kakkostyypin diabeetikot ovat ylipainoisia tai lihavia. Se on vaan fakta, että kyseessä on lihavien sairaus. Toki joku sairastuu helpommin kuin joku toinen, riippuen geeniperimästä.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on eri asia kuin itseaiheutettu diabetes. Liikkumalla ja syömällä voi vaikuttaa paljon omaan olotilaansa. Liikutaan, syödään oikein, niin rahaa ja lääkäreitä riittää syöpähoitoihinkin.
Miten tupakan tai alkoholin aiheuttamat syövät? Evät ole itseaiheutettuja vai??
Etkö pysty laihduttamaan ilman sitä lääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on eri asia kuin itseaiheutettu diabetes. Liikkumalla ja syömällä voi vaikuttaa paljon omaan olotilaansa. Liikutaan, syödään oikein, niin rahaa ja lääkäreitä riittää syöpähoitoihinkin.
Korj; eivät.
Multakin jätettiin yhtäkkiä uusimatta ADHD-lääke. Mitään syytä tai selitystä en saanut. Nyt pitäis muka tehdä taas vuoden ruljanssi uudestaan niiden saamiseksi, haistakaa paska.
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu, että ylipainoisilta puuttuu hormonia, joka säätelee nälän ja mielitekojen tunnetta. Ozempic ja muut korvaa tämän hormonin. Eli ei oikein päde se:"Niskasta kiinni, porkkanakuuri ja pururadalle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai auringonottajien ja vähän nukkuvien? Kyllä ne syövätkin on suurimmaksi osin ihan itse aiheutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tutkittu, että ylipainoisilta puuttuu hormonia, joka säätelee nälän ja mielitekojen tunnetta. Ozempic ja muut korvaa tämän hormonin. Eli ei oikein päde se:"Niskasta kiinni, porkkanakuuri ja pururadalle".
Ai. Miksi sitten kaverini sai laihdutettua 120kg -> 80kg pelkästään elämäntapamuutoksella?
Kyllä se menee just näin, että niskasta kiinni, ruokavalio kuntoon ja liikunta päivittäiseksi tavaksi. Ei mitään kuureja, vaan loppuelämän elintapamuutos. Se on täysi mahdottomuus, etteikö ihminen laihtuisi jos kuluttaa enemmän mitä syö. Ei se välttämättä helppoa ole, mutta kaiken ei tarvitse olla elämässä helppoa, ei edes lihavalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai se pätee! Niillähän se nimenomaan juuri päteekin 🤦🏻. Ei kaikkien tunteitten ja mielitekojen mukaan tarvitse heittäytyä. Syö sen minkä tarvitsee ja mikä ravitsee. Nämä tarpeet ja ravitsevuudet saa kyllä ihan itse tai vaikka ammattilainen laskettua jokaisella. Ja sitten vaan noudattaa sitä. Ei se ole mitään rakettitiedettä! Ei siihen mitään mielitekojen tai tuntemusten perässä juoksemista tarvita.
Ei mikään ihmekään, että lihavat ihmiset on lihavia, kun ne elää vaan syödäkseen ei syö elääkseen 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Yrittää välttää sen diabeteksen, senkin ymmärtämätön hölmö!
Vierailija kirjoitti:
Eipä siinä paljon lääkärin haukkuminen auta, jos ei ole lääkettä, niin ei ole.
Ja kyllä ne diabeetikot pitää hoitaa ennen lihavia.
En nyt sanoisi ihan noinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat vie jo sairastuneilta lääkkeet. Niiden saatavuutta odottaessa voi vaikka syödä v ähmmeän sokeria.
Elintapasairaudet pois nii julkisen sairaanhoidon piiristä.
Samalla periatteella tupakasta ja alkoholista johtuvat sairaudet sitten myöskin pois julkisesta sairaanhoidosta.
Puhumattakaan trans y.m hoidoista ja leikkauksista!
Siis kuka tai mikä ne trans sun muut vastaavat leikkaukset ja hoidot maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Lihavat vie jo sairastuneilta lääkkeet. Niiden saatavuutta odottaessa voi vaikka syödä v ähmmeän sokeria.
Stnan läskit tunkevat joka paikkaaan. Eikö noita voi kerätä Lappiin vaikka joillekin leireille missä voisivat treenata ja olla poissa kunnon ihmisten näkyvistä. T: Ei Läski
Vierailija kirjoitti:
Eihän se lääkärin vika ole, jos lääkettä ei ole saatavilla, vaan syyttävä sormi Kokoomukseen-Persuihin ja Keskustaan, jotka keksivät lääkekaton ja sen yli meneviä lääkkeitä ei saa Suomeen tuoda lääkkeitä, eikä lääketehtaat myy alehintaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun-marin-piti-saada-lisaa-elintark…
Tuotantoa pitää parantaa. Eihän sitä juntti vasemmisto ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Multakin jätettiin yhtäkkiä uusimatta ADHD-lääke. Mitään syytä tai selitystä en saanut. Nyt pitäis muka tehdä taas vuoden ruljanssi uudestaan niiden saamiseksi, haistakaa paska.
Ehkä et ollutkaan mielisairas niin kuin luulit. Eikö ole mukavaa olla terve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintapasairaudet pois julkisen sairaanhoidon piiristä.
Samalla periatteella tupakasta ja alkoholista johtuvat sairaudet sitten myöskin pois julkisesta sairaanhoidosta.
Puhumattakaan trans y.m hoidoista ja leikkauksista!
Tai lesbojen ja muiden mielenvikaisten keinosiemennyksistä. Ei kaivata lisää itsellisiä äitejä.
Olen näissä asioissa samalla linjalla kanssasi.
Lääkettä pitää varata diabeetikoille. Ihan älytöntä, että tuollaiset "timmit" haluaa käyttää laihdutuslääkkeenä diabeetikolle tarpeellista lääkettä ja aiheuttaa typeryydellään sen, ettei oikeasti sitä tarvitseville ole lääkkeitä saatavilla.
Osta Alli-laihdutuslääkettä, niin joudut samalla muuttaa ruokavaliosi rasvattomammaksi. Loppuu se älytön karppaus.