Stanan tk lääkäri!!!
Ei voinut uusia reseptiä! No, ei muuta kuin lihomaan ja uusi resepti diabeteksen kautta paaaljon halvemmalla veronmaksajien piikkiin. Voi nää asiat hoitaa vaikeammin ja kalliimminkin.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Ongelma on ollut jo vuosia, kun Sipilän hallituksen (Kokoomus-Persut-Keskusta) aikana säädettiin Kela korvattaviin lääkkeisiin hintakaton, joka yli hinta ei saa mennä. Lääketehtaat pyörivät bisnes -periaatteella, eivätkä halua halpuuttaa hintoja Suomelle, kun muut maat ostavat lääkkeet normaalihinnalla. Ongelma ratkeaa, vain jos hallitus nostaa lääkekattoa, jolloin Suomeen voisi tuoda lääkkeitä ulkomailta. Suomessa ei juuri lääkjeitä tehdä. Ongelma ollut jo vuosia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakkeiden-saatavuushairiot-pahentu…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden paratiisi. Tulevaisuudessa aikuisilta on lopetettava kaikki alennukset terveydenhoidosta ja verot alas.
Sopii, koskee myös sinua. Muista se kun sairastut syöpään.
Ylipaino aiheuttaa useita eri syöpiä, mm naisten yleisintä, rintasyöpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Eikö ole oikeutettua _ehkäistä_ diabetestä auttamalla laihtumaan?
On aivan älytöntä odottaa, että saa ensin diabeteksen ja sitten lääkitään sitä verovaroin.
Miten vaikea on ymmmärtää, että jos jotain ei ole niin se on loppu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat vie jo sairastuneilta lääkkeet. Niiden saatavuutta odottaessa voi vaikka syödä v ähmmeän sokeria.
Elintapasairaudet pois julkisen sairaanhoidon piiristä.
Samalla periatteella tupakasta ja alkoholista johtuvat sairaudet sitten myöskin pois julkisesta sairaanhoidosta.
Puhumattakaan trans y.m hoidoista ja leikkauksista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on ollut jo vuosia, kun Sipilän hallituksen (Kokoomus-Persut-Keskusta) aikana säädettiin Kela korvattaviin lääkkeisiin hintakaton, joka yli hinta ei saa mennä. Lääketehtaat pyörivät bisnes -periaatteella, eivätkä halua halpuuttaa hintoja Suomelle, kun muut maat ostavat lääkkeet normaalihinnalla. Ongelma ratkeaa, vain jos hallitus nostaa lääkekattoa, jolloin Suomeen voisi tuoda lääkkeitä ulkomailta. Suomessa ei juuri lääkjeitä tehdä. Ongelma ollut jo vuosia
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/laakkeiden-saatavuushairiot-pahentu…
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Eli vedät lääkettä sen takia, ettei elintapoja tarvitse muuttaa terveellisemmäksi? Ihan syystä lääkäri jätti uusimatta.
Onko tuo oikeasti tosi yleistäkin ihmisiltä? Aika huoletonta jos on.. nuo lääkkeethän ovat oiva apu aloittamaan paremmat elämäntavat, mutta jossain vaiheessahan se pitäisi lopettaa ja jos elämäntapojaan ei ole muuttanut niin sittenhän se paino alkaa kipuamaan takaisin ylöspäin. Big Pharma tykkää, tarkoituksella pitää ihmisiä sairaana että lääkeyhtiöt saa rahaa. Itsekin olen ylipainoinen ja olen vuoden aikana tehnyt pieniä muutoksia ja lisännyt salikäyntejä missä vahvistan kehoani ja kestävyyttä, hapenotto on jo parempaan päin ja se tuntuu niin hyvältä.
Eihän se lääkärin vika ole, jos lääkettä ei ole saatavilla, vaan syyttävä sormi Kokoomukseen-Persuihin ja Keskustaan, jotka keksivät lääkekaton ja sen yli meneviä lääkkeitä ei saa Suomeen tuoda lääkkeitä, eikä lääketehtaat myy alehintaan.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kun-marin-piti-saada-lisaa-elintark…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavat vie jo sairastuneilta lääkkeet. Niiden saatavuutta odottaessa voi vaikka syödä v ähmmeän sokeria.
Se on mahdotonta niitä pelkästään rajata. Kaikki pois vaan. Sairasta, että vielä tänä päivänä pakotetetaan osallistumaan suureen sairaskassaan. Pitäisi olla mahdollista tehdä valinta, haluaako osallistua kustantamaan systeemiä mikä ei vaan toimi pitkässä juoksussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
No vali vali, kun joutuu jotain omasta pussistaankin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan älytöntä odottaa, että saa ensin diabeteksen ja sitten lääkitään sitä verovaroin.
Ei niitä lääkkeitä kukaan piilota varsinkaan itse ne maksavilta, vähiten se valmistaja tai lääkärit.
Kyllä sitä odotellessa voi kokeilla kohtuullistaa syömistään. Ja kun vielä ollaan tämän palstan kirjotusten perusteella nälkää näkemässä, niin joku ei nyt täsmää.
Ei nuo lääkkeetkään kaikille sovi ja pahoja sivuoireitakin on. Eivätkä tehoa kovin pitkään, kun elimistö tottuu siiheen piiskaamiseen.
Ei aivan hirveän kovasti kannata luottaa siihen, että tuo lääke olisi joku viisastenkivi, joka ratkaisee kaikki ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
Onko sulla joku syy, ettet voi ruualla estää sen sairauden puhkeamista?
Pääsisit huomattavasti halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän siellä olisi sen jälkeen yhtään potilasta, paitsi onnettomuuspotilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden paratiisi. Tulevaisuudessa aikuisilta on lopetettava kaikki alennukset terveydenhoidosta ja verot alas.
Sopii, koskee myös sinua. Muista se kun sairastut syöpään.
Tottakai muistan. Kuolisin tyytyväisenä, kun tietäisin ettei minun tarvitse maksaa muiden terveydenhuoltomenoja. En pelkää kuolemaa.
Toivottavasti se päivä koittaa sinulle pian. Kukaan tuskin jää kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eikö muuta keinoa ole välttää lihomista, kuin tuo Rybelsus? Painoko ei laske ilman?
Diabetekseni diagnosoimisen jälkeen sain insuliinin, ja paino nousi 30kg, vaikka kaikkeni tein. Lääkärit kuorossa "Se tasaantuu kyllä aikanaan" ja kyselin milloin, 150kg vaiko 200kg? Ozempicia anelin ja kielsivät, neuvona "laihduta"
Vähän epäilen tuota, että ruokavaliosi olisi kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se loppu ole, koska diabeetikot sitä saa. Nyt tulee lisää diabeetikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla periatteella tupakasta ja alkoholista johtuvat sairaudet sitten myöskin pois julkisesta sairaanhoidosta.
Puhumattakaan trans y.m hoidoista ja leikkauksista!
Tai lesbojen ja muiden mielenvikaisten keinosiemennyksistä. Ei kaivata lisää itsellisiä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaat ameriikan meininkiä, ei kiitos. Siellä on köyhiä todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vali vali, kun joutuu jotain omasta pussistaankin maksamaan.
Maksan oikein mielelläni, kunhan olisi lääke mistä maksaa. Käy tuo niinkin että mennään veronmaksajien (myös sinun) kukkarolle.
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon, siinä paras lääke
Suurin osa sairastuu jossakin elämänsä vaiheessa johonkin sairauteen, vaikka kuinka elintavat olisi kunnossa, sillä sairauksien puhkeamiseen vaikuttavat geenit, eikä edes syytä tiedetä, kun ihminen sairastuu diabeetikseen, epiepsiaan, sydänsairauksiin jne.
Lääkkeiden saatavuus ongelman alkoivat jo Sipilän hallituksen (Kokoomus-Persut-Keskusta) ja se on nyt räjähtämässä käsiin, josta Lääkäriliitto ja terv.hoito on jo vuosia varoitellut ja kasvattavat hoitojonoja, kun ihmiset jäävät hoitoa vaille, kun lääkkeet on yksi osa hoitoa tai sen paranemista, kun Suomeen ei tuoda ulkomailta lääkkeitä, kun lääkefirmat eivät myy niitä ale-hintaan, kun Sipilän hallitus keksi lääkekaton, muut maat esim. Euroopassa maksavat niistä norm.hinnat, ilman alennuksia.
Ok. Eikö muuta keinoa ole välttää lihomista, kuin tuo Rybelsus? Painoko ei laske ilman?
Diabetekseni diagnosoimisen jälkeen sain insuliinin, ja paino nousi 30kg, vaikka kaikkeni tein. Lääkärit kuorossa "Se tasaantuu kyllä aikanaan" ja kyselin milloin, 150kg vaiko 200kg? Ozempicia anelin ja kielsivät, neuvona "laihduta"!
Kunnes yksi lekuri kirjoitti reseptin ja heti sain kymppikiloisen pois. Sitten loppui lääkkeen saatavuus ja siirryin Rybelsukseen, mutta ei mitään tehoa. Täysi korvaus siitä onneksi kuitenkin.
Nyt reilusti ylipainoisena unelmoin Ozempicin saapumisesta taas apteekkeihin, toivotonta. Ruokavalio kunnossa, insuliini ei vaan anna armoa. Lääkärin valvonnassa, tutkittuna, ei siis omaa diagnoosia tämä. En mässää, juo tai tupakoi. Liikunta minimissä, kuljen kyynärsauvan kanssa.