Stanan tk lääkäri!!!
Ei voinut uusia reseptiä! No, ei muuta kuin lihomaan ja uusi resepti diabeteksen kautta paaaljon halvemmalla veronmaksajien piikkiin. Voi nää asiat hoitaa vaikeammin ja kalliimminkin.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elintavat kuntoon, siinä paras lääke
Suurin osa sairastuu jossakin elämänsä vaiheessa johonkin sairauteen, vaikka kuinka elintavat olisi kunnossa, sillä sairauksien puhkeamiseen vaikuttavat geenit, eikä edes syytä tiedetä, kun ihminen sairastuu diabeetikseen, epiepsiaan, sydänsairauksiin jne.
Lääkkeiden saatavuus ongelman alkoivat jo Sipilän hallituksen (Kokoomus-Persut-Keskusta) ja se on nyt räjähtämässä käsiin, josta Lääkäriliitto ja terv.hoito on jo vuosia varoitellut ja kasvattavat hoitojonoja, kun ihmiset jäävät hoitoa vaille, kun lääkkeet on yksi osa hoitoa tai sen paranemista, kun Suomeen ei tuoda ulkomailta lääkkeitä, kun lääkefirmat eivät myy niitä ale-hintaan, kun Sipilän hallitus keksi lääkekaton, muut maat esim. Euroopassa maksavat niistä norm.hinnat, ilman alennuksia.
2tyypin diabeteksen kyllä pystyy estämään ravinnolla, vaikka olis suvussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
No vali vali, kun joutuu jotain omasta pussistaankin maksamaan.
Vali vali, se luetun ymmärtäminen. Tällä hetkellä monia lääkkeitä ei ole edes myynnissä Suomessa, vaikka potilas maksaisi ne itse esim. epilepsia, diabetes, sydänsairaus jne. koska valtio on määrännyt lääkkeille hintakaton ja siksi niitä ei tuoda Suomen markkinoille.
Ainoa mahdollisuus ap. ja muiden on matkustaa ulkomaille esim. Viroon, Norjaan, Ruotsiin jne. ja ostaa lääkkeensä sieltä 3kk välein, jossa ei ole lääkkeistä pulaa, koska kys. valtiot ei ole säätänyt hintakattoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden paratiisi. Tulevaisuudessa aikuisilta on lopetettava kaikki alennukset terveydenhoidosta ja verot alas.
Sopii, koskee myös sinua. Muista se kun sairastut syöpään.
Tottakai muistan. Kuolisin tyytyväisenä, kun tietäisin ettei minun tarvitse maksaa muiden terveydenhuoltomenoja. En pelkää kuolemaa.
Toivottavasti se päivä koittaa sinulle pian. Kukaan tuskin jää kaipaamaan.
Oletko jotenkin sairas, kun toivot toisen kuolemaa? Kyllä minua jäisi perheenjäsenet ja osa kavereista kaipaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on sairaiden paratiisi. Tulevaisuudessa aikuisilta on lopetettava kaikki alennukset terveydenhoidosta ja verot alas.
Meinaat ameriikan meininkiä, ei kiitos. Siellä on köyhiä todella paljon.
Vähän siihen tyyliin kyllä. Lapsille pitäisi lähes kaikki olla ilmaista ja aikuisilta lähes kaikesta täysi maksu.
Amerikassa on omilla valinnoilla merkitystä, täällä ei tarvitse ottaa vastuuta mistään, kyllä yhteiskunta huolehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääke? Ozempic? Miksi hankkia lääkettä kalliimmalla, jos sen saa diabeetikkona halvemmalla, oikeutetusti? En nyt varmaan ymmärtänyt mitä tässä oikein tarkoitetaan. Voisitko selventää, mua kiinnostaa, on omakohtaista kokemusta.
Rybelsus. En halua diabetesta, olen siinä rajoilla, vielä ei ole virallisesti, kiitos lääkkeen. Pian mennään rajan yli ja saan siitä kela-korvauksen, tähän asti olen maksanut sen yli satasen kuussa omasta pussista.
Mitä olet itse tehnyt itsesi eteen välttääksesi diabeteksen? Oletko olettanut että lääke on se avain loputtomiin ja sulla ei ole vastuuta? Kiukuttelet kun pikkulapsi. Yhyy en saa joten lääkärin syy että lihon lisää ja saan diabeteksen. Kai se selitti miksei uusinut?
Siis nyt en tajua, miksi olet päättänyt lihoa? Vai oletko jo lihava ja haluat lihoa vielä lisää?
Ihan uskomatonta kyvyttömyyttä kantaa vastuuta itsestään! En suoraan sanottuna edes ymmärrä, miten voi lihottaa itsensä yli 100-kiloiseksi. Sitä varten täytyy nähdä jo vaivaa. Geenejä on ihan turha syyttää. Lihavuoret ovat aivan älytön rasite yhteiskunnalle. Tupakkaa ja alkoholia verotetaan rajusti, ja mun puolesta saisi verottaa enemmänkin. Mutta entä lihavat? Roskaruoan ja karkkien verotus on aivan liian alhaista. Tupakalle ja alkoholille on ikäraja, mutta epäterveelliselle ruoalle ei ole painorajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla joku syy, ettet voi ruualla estää sen sairauden puhkeamista?
Pääsisit huomattavasti halvemmalla.
Sairauksien puhkeamisella, terveydellä ja eliniällä ruualla ja elintavoilla on merkitystä vain kolmannes, sen edelle menevät geenit ja muiden sairauksien ajantasoinen hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii, koskee myös sinua. Muista se kun sairastut syöpään.
Tottakai muistan. Kuolisin tyytyväisenä, kun tietäisin ettei minun tarvitse maksaa muiden terveydenhuoltomenoja. En pelkää kuolemaa.
Toivottavasti se päivä koittaa sinulle pian. Kukaan tuskin jää kaipaamaan.
Oletko jotenkin sairas, kun toivot toisen kuolemaa? Kyllä minua jäisi perheenjäsenet ja osa kavereista kaipaamaan.
Yhtä sairas kuin aiempi kommentoija.
Kyse on lääkärien tietämättömyydestä meitä naisia kohtaan.
https://youtu.be/SKnsP7WQKnE?si=kSMCHNNY9SA2DJLp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olet itse tehnyt itsesi eteen välttääksesi diabeteksen? Oletko olettanut että lääke on se avain loputtomiin ja sulla ei ole vastuuta? Kiukuttelet kun pikkulapsi. Yhyy en saa joten lääkärin syy että lihon lisää ja saan diabeteksen. Kai se selitti miksei uusinut?
Olen syntynyt sukuun, jossa diabetes tulee halusi tai ei. Lääkkeellä se on pysynyt loitolla, mutta tähän se päättyy. Yhyy, puhutaan sitten kun sinulla on vastaava tilanne jonkin perinnöllisyyssairauden kanssa.
Syöpä on eri asia kuin itseaiheutettu diabetes. Liikkumalla ja syömällä voi vaikuttaa paljon omaan olotilaansa. Liikutaan, syödään oikein, niin rahaa ja lääkäreitä riittää syöpähoitoihinkin.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä on eri asia kuin itseaiheutettu diabetes. Liikkumalla ja syömällä voi vaikuttaa paljon omaan olotilaansa. Liikutaan, syödään oikein, niin rahaa ja lääkäreitä riittää syöpähoitoihinkin.
Ei ole, syövänkin saa itseaiheutetusti, mm. tupakoitsijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryypätään ja rällätään oikein huolella. Sairaana saa sitten lääkkeitä ja hoitoa. Ennaltaehkäisy on terveydenhuollossa tuntematon sana.
🙄 se lääkärikö muka käskee ryyppäämään ja rälläämään, jotta sairastuu? Miten sä jaksat olla noin tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ryypätään ja rällätään oikein huolella. Sairaana saa sitten lääkkeitä ja hoitoa. Ennaltaehkäisy on terveydenhuollossa tuntematon sana.
🙄 se lääkärikö muka käskee ryyppäämään ja rälläämään, jotta sairastuu? Miten sä jaksat olla noin tyhmä?
Ei tietenkään, mutta se on ainoa tapa saada virallinen diagnoosi ja näin ollen taata lääkkeen varma saatavuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt sukuun, jossa diabetes tulee halusi tai ei. Lääkkeellä se on pysynyt loitolla, mutta tähän se päättyy. Yhyy, puhutaan sitten kun sinulla on vastaava tilanne jonkin perinnöllisyyssairauden kanssa.
Vastauksesta päätellen et siis ole tehnyt yhtään mitään! Siedät ollakin sitten ilman lääkettä, phyi.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta se on ainoa tapa saada virallinen diagnoosi ja näin ollen taata lääkkeen varma saatavuus.
Jätit vastaamatta toiseen kysymykseen.... eli miten sä jaksat olla noin tyhmä?
Kuvittele mitä kuvittelet, keskustellaan lisää kun synnyt diabeetikko-sukuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätit vastaamatta toiseen kysymykseen.... eli miten sä jaksat olla noin tyhmä?
En olekaan, käyn kukkarollesi parin kuukauden sisällä. Iloista maksajan elämää toivottelen sinulle.
🤦
E-lin-ta-pa-sai-rau-det.