Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kovassa pakkasessa on vielä ok kävellä 2.5km?

Vierailija
30.12.2023 |

Onko -40 vielä ok?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-23 astetta.

Vierailija
2/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-50 pitäisin rajana tai sitten karvahattu päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni vaatetuksesta, varusteista ja kengistä.

Vierailija
4/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuulen voimakkuudesta.

Vierailija
5/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten aikaisempi sanoi, noin 20-22 astetta, vielä voi, mutta se taitaa ruveta olemaan hengityksen kannalta jo vähän yläraja. Silloin olen yleensä pitänyt sisäänhengittäessä kaulaliinaa edessä tms. Tuon asterajan jälkeen on aika kova paikka keholle. 

Vierailija
6/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi -40 kävelemään. Keuhkoissa, kun on ongelmaa.

Vierailija
7/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiinni vaatetuksesta, varusteista ja kengistä.

Ja keuhkoista

Vierailija
8/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ripeemmin käveleen sen lämpimämpi tulee. kerrosta vaan päälle ja liikkeelle

Vierailija
9/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiihtänyt -39 asteessa intin suksilla 20 km. Eli lähes koko yö hiihdettiin.

Vierailija
10/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan mennä. Minua kiinnostaa ääri ilmiöt ja uudet asiat. En yleensä käy lenkillä mutta sitten kun pakkasta on 40 astetta niin varmasti menen. 

Sama se mitä tapahtuu. Seikkailua! 

Vierailija
11/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten aikaisempi sanoi, noin 20-22 astetta, vielä voi, mutta se taitaa ruveta olemaan hengityksen kannalta jo vähän yläraja. Silloin olen yleensä pitänyt sisäänhengittäessä kaulaliinaa edessä tms. Tuon asterajan jälkeen on aika kova paikka keholle. 

Jo -15 asteessa suositellaan pidettävän suusuojaa, esim. kaulaliinaa. Astmaatikoille suositellaan kaulaliinaa sitäkin pienemmissä pakkasasteissa.

Vierailija
12/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin aikoinaan 3 km suuntaansa lukioon 33 asteen pakkasissa 

ei muuten paha mutta nenä ja posket jäässä

kypärämyssy tarvittiin 

Vierailija
13/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsena kävelleeni järven jäällä ja metsässä pari tuntia kun pakkasta oli 40 astetta. Ei ollut mitään ongelmia. Sen jälkeen ei meillä päin ole ihan noin kovia pakkaslukemia ollutkaan.

Vierailija
14/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa täytyy olla jo joku astmaatikko huonokuntoinen vanhus jos lämpötilarajana pidät 20-22 astetta! Alle 30 asteen pakkasilla itse ainakin kouluun kävelin ilman mitään ongelmia. Olen ollut laskettelemassakin -32 asteen pakkasessa.

Vierailija
15/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisille on tapahtunut, kun eivöt kestä normaalia talvikeliä? Olin lapsi/nuori 70-80 - luvuilla, ja olimme ulkona tuntikausia 20-30 asteen pakkasellakin. Koskaan en muista tilannetta, että olisin kököttänyt sisällä, koska on muka liian kylmä. Hiihtämään tai luistelemaan ei menty noin kylmällä, mutta muuten kyllä ulkoiltiin. Eikä siihen aikaan edes ollut niin laadukkaita ulkivaatteita, kuin nyt. Toki lapaset ym. Oli aitoa villaa.

Vierailija
16/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli pyöräiltyä kouluun -32 asteessa, hankeakin oli ihan riittävästi tieuralla.

Vierailija
17/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi sai pitkämatkalaiset 5 km olla koulusta pois -25.   Koulun lähellä asuvilke oli sit jotain löysää opetusta.

Ei siis ollut koulubusseja metsäpoluilla 50- luvulla no

Vierailija
18/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysyä sisällä kun on pakkasta.

Keväällä sitten mennään taas ulos kun aurinko lämmittää.

19/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla pakkasella ei kannata kävellä niin nopeasti, että hengästyy. Kylmän ilman hengittäminen saattaa aiheuttaa oireita sellaisillekin joilla ei ole keuhkosairautta. Viima pahentaa vaikutusta.

Itse laittaisin suun eteen ehkä maskin + kaulaliinan jos pitäisi lähteä 25 asteen pakkasella kävelemään. Minulla ei ole keuhkosairautta.

Vierailija
20/78 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän Asian sivu.  Ennen astmaatikot ja keuhkovaivaiset pitivät pakkasella ja siitepölyn aikaan suusuojia.

Nyt he keksivät 2020  etteivät voi hengittää jos pitäisi maskia pitää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan