Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla kertoa kenellekään minkälaisessa ahdingossa olen

Vierailija
30.12.2023 |

Enkä ainakaan sitä, että elämän lopettaminen on alkanut tuntua ihan hyvältä vaihtoehdolta. Ei oikein ole ketään jolle kertoa, kun kaikilla on niin paljon omiakin ongelmia enkä halua kuormittaa turhaan. Muut kyllä mielellään avautuvat mulle jostain mitättömistä ongelmistaan (Pekka ei taaskaan vienyt roskapussia)..

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä:

-avioero ulkomailla

-en päässyt eron jälkeen kunnolla jaloilleni uudella alalla 

-pandemia vei vähätkin työt

-säästöjä enää 6kk menoihin jäljellä, en ole sosiaaliturvan piirissä

-uuden työn löytäminen näyttää mahdottomalta 

-jos rahat loppuvat, joudun kadulle

Et sinä Suomessa kadulle joudu, vaan olet oikeutettu sosiaaliturvaan kuten muutkin, jos sinulla ei ole säästöjä tai omaisuutta. 

Vierailija
22/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissantappajalle toivon kaikkea mahdollista pahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä:

-avioero ulkomailla

Et sinä Suomessa kadulle joudu, vaan olet oikeutettu sosiaaliturvaan kuten muutkin, jos sinulla ei ole säästöjä tai omaisuutta. 

Sry lukaisinkin liian nopeasti. Et siis asu Suomessa. Ilmeisesti maassa jossa asut, ei ole sosiaaliturvaa kun kerrot joutuvasti kadulle? 

Entä jos löydä sieltä uuden kumppanin ja asut hänen kanssaan? En tarkoita hyötymielessä vaan ihan oikeaa suhdetta.

Vierailija
24/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee edes virheanalyysi: miksi velkaannuit.

Olet idiootti, kun kysyt nyt tuollaisen kysymyksen.

Tulevaisuutesi ei näytä sen paremmalta ainakaan.

Vierailija
25/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaudu tähän ja verrataan ongelmia?

Velkaantuminen, huoli toimeentulosta tulevaisuudessa (ja nyt) ja krooninen kipu.

Ap

Mietin välillä että eikö ihmiset ymmärrä olla velkaantumatta ? Joskus toki jotain isompaa voi ostaa osamaksulla, mutta vain joskus ja maksaa sen ensin pois, ennen uutta. Turha se on mitään teetä ja sympatiaa anoa, kun itse tekee velkaa. Minulla on kroonista kipua ollut jo kuusi vuotta, kun on nivelet paskana niin ne on, sen kanssa eletään. 

Vierailija
26/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa ja nimetömänä voit puhua aihestasi mieli ry. löytyy yhteystedot netistä.Itse suositelen Helsinki Mission fi.Asuit missä päin suomea tahansa,olt minkä ikäinen tahansa tai mitä sukupuolta tahansa.Sinne vaan selaa Helsinki Mission sivut. Numeroita siellä jopa numero johon voi soitaa 24 h/ 7 päivää.Löytyy myös nuorille sieltä chat.

Vierailija
27/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä:

-avioero ulkomailla

Onko lapsia tai joku syy jäädä sinne? Eikö noilla säästöillä kannattaisi muuttaa Suomeen tai johonkin Pohjoismaahan töitä etsimään?

Ei lapsia, olen parisuhteessa paikallisen kanssa mutta hän on vielä köyhempi kuin minä, vaikka töissä jotka sitovat hänet tähän maahan.

joo ja sitten olet onnellisesti kadulla mutta parisuhteessa tai et välttis sitäkään enää koska susta ei ole hyötyä. Järkevä ihminen varaa tässä vaiheessa halvimmat lentoliput Suomeen ja vuokraa netin kautta itselleen yksiön. 

Vierailija
28/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Paljonko on velkaa. Ovatko luottotiedot vielä tallella. Kysyn, koska olen itse noussut kirkosta. Missä päin Suomea olet. Olen auttanut monia.

Vierailija
29/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noussut kurasta. 

Vierailija
30/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama tilanne 3 kk sitten. Olin valmis kuolemaan ja halusin kuolla. Otin yhteyttä akuuttipsykiatriaan ja kerroin kaike, sain 4 käyntiä eteenpäin ja kolme eri lääkettä. Nyt jonotan päiväsairaalaan ja olo on paljon parempi. Tsemppiä hae apua

Vierailija
31/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia täältä ap. Ei sellaista virhettä ole olemassakaan, jonka takia pitäisi tappaa itsensä. Toivon, että löydät elämänlankasi pään ja asiat alkavat selvitä. Rakkautta sinulle.

Vierailija
32/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuusäätiö neuvoo maksutta puhelimessa ja chatissa raha-asioissa. Seurakunnan diakoniatyöhön kannattaa myös olla yhteydessä. Kriisipuhelin on valtakunnallinen palvelu. Ruokajakelut. 

Vierailija
33/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omasta tilanteestani, että luottotiedot ovat menneet jo aikoja sitten. Tällä hetkellä siellä on noin 30 000 € ulosotossa. Olen töissä, mutta taloudellisesti olen tiukoilla juuri tuon velan takia. Palkasta menee ulosottoon automaattisesti 600 €/kk. Paitsi 3 kk vuodessa jolloin on vapaata ulosotosta.

Viime marraskuussa tulin kotiin töistä ja sähköt olivat menneet koska en ollut maksanut sähkölaskua. Veli maksoi sen ja sähköt palasivat seuraavana päivänä, mutta päivän olin lemmikkien kanssa pimeässä. 

Olen hukuttanut yhden kissani joka piti lopettaa, mutta ei ollut varaa eläinlääkäriin. Tätä en ole kertonut kenellekään. Kissan hautasin metsään. Muille sanoin, et kissa lopetettiin eläinlääkärissä. 

Olen ryöstänyt rahaa entisestä työpaikastani. Muutamia satasia. 

Et joo. Raha asiat on mulle vaikeita ja olen päälle 30 nainen

Eläimet viedään eläinhoitolaan-löytöeläinkotiin. Lisäksi lopetuskuluja voi anoa harkinnanvaraisesta. Hommaa itsellesi sossutäti ja hän voi auttaa tuollaisissa poikkeustilanteissa.

Vierailija
34/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velkaantuminen, huoli toimeentulosta tulevaisuudessa (ja nyt) ja krooninen kipu.

Ap

Mietin välillä että eikö ihmiset ymmärrä olla velkaantumatta ? Joskus toki jotain isompaa voi ostaa osamaksulla, mutta vain joskus ja maksaa sen ensin pois, ennen uutta. Turha se on mitään teetä ja sympatiaa anoa, kun itse tekee velkaa. Minulla on kroonista kipua ollut jo kuusi vuotta, kun on nivelet paskana niin ne on, sen kanssa eletään. 

Plaa plaa plaa. Pitkäaikaistyöttömyydessä kulut ylittävät tulot väistämättä jossain vaiheessa. Kun on yhtä aikaa housut, kengät, sukat, alkkarit ja paidat rikki, niin pakko on tehdä velkaa. Jos yrittää nostaa itseään suosta eli satsaa johonkin, niin entistä enemmän tarvitsee velkaa. (esim. opintojen rahoittamiseksi).

Vierailija
35/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan lopetustapa maalla, tai ketut söi.

Vierailija
36/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Plaa plaa plaa. Pitkäaikaistyöttömyydessä kulut ylittävät tulot väistämättä jossain vaiheessa. Kun on yhtä aikaa housut, kengät, sukat, alkkarit ja paidat rikki, niin pakko on tehdä velkaa. Jos yrittää nostaa itseään suosta eli satsaa johonkin, niin entistä

No ei. Kirppikseltä halvinta tai kaverilta ilmaista vaatetta päälle. Velka on veli otettaessa veljenpoika maksettaessa.

Mikään pakko ei ole tärvätä luottotietojaan.

Vierailija
37/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Otin opintolainaa, kun kuvittelin, että opiskelemalla pääsen kiinni parempaan elämään. Luottokorttivelka on tullut, kun olen ostanut ruokaa itselleni ja lapsille. En todellakaan ole velkaantunut millään tavalla "turhaan" tai kevytkenkäisesti.

Ap

Vierailija
38/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Paljonko on velkaa. Ovatko luottotiedot vielä tallella. Kysyn, koska olen itse noussut kirkosta. Missä päin Suomea olet. Olen auttanut monia.

Luottotiedot on vielä tallella ja niistä yritän kynsin ja hampain pitää kiinni.

Ap

Vierailija
39/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä:

-avioero ulkomailla

Onko lapsia tai joku syy jäädä sinne? Eikö noilla säästöillä kannattaisi muuttaa Suomeen tai johonkin Pohjoismaahan töitä etsimään?

Ei lapsia, olen parisuhteessa paikallisen kanssa mutta hän on vielä köyhempi kuin minä, vaikka töissä jotka sitovat hänet tähän maahan.

joo ja sitten olet onnellisesti kadulla mutta parisuhteessa tai et välttis sitäkään enää koska susta ei ole hyöt

Mistä saa yksiön ilman suomalaista tunnistautumista? Ei ole enää pankkitiliä Suomessa.

Vierailija
40/69 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsemurhan tekeminen on raukkamaista muita kohtaan.

Hakekaa itsellenne apua vaikka juttelemalla kirkon diakonien kanssa - tai liikkukaa enemmän, syökää terveellisemmin ja nukkukaa paremmin. 

Murheita on kaikilla, ihan jokaisella.