Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokralla ei kannata asua - Yhä useampi vuokra päätyy hyvätuloisen taskuun!

Vierailija
30.12.2023 |

Suomalaisten saamat vuokratulot ovat kasvaneet selvästi vuodesta 2014. Samalla hyvätuloiset keräävät yhä suuremman osan vuokratuloista, kertoo Helsingin Sanomat: https://www.hs.fi/talous/art-2000010082554.html

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myin asuntoni ja laitoin sen 300.000 säästötilille. Tämä vuosi oli aikalailla "ilmaista" asumista kun korot kuittaa vuokran. Minun korkoni tuottaa minulle ilmaisen asunnon.

Vierailija
2/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tikkuista on ulkomaille pelastautuminen velkamökistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö! Tällä hetkellä vuokralla asuminen on huomattavasti omistusasumista edullisempaa. Kun otat huomioon paljonko on korkojen osuus. Lisäksi yhtiövastikkeet ovat nousseet kulujen kasvun myötä valtavasti.

Vierailija
4/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö! Tällä hetkellä vuokralla asuminen on huomattavasti omistusasumista edullisempaa. Kun otat huomioon paljonko on korkojen osuus. Lisäksi yhtiövastikkeet ovat nousseet kulujen kasvun myötä valtavasti.

Ainakin minulla tämän vuoden korkojen osuus omistusasumisessa on ollut 0 €. Yhtiövastikkeet nousivat kyllä 50 eurolla mutta toissa vuonna ne laskivat samaisella 50 eurolla. En kyllä ymmärrä miksi ne välillä rukattiin vuodeksi alas..

Vierailija
5/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on aivan sama kenen taskuun vuokrarahani päätyvät, yhtä paljon siinä itse köyhdy joka tapauksessa. 

Vierailija
6/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokralaiselle tulee asumistuki, vuokranantajat elävät käytännössä Kelan rahoilla.

Vierailija
7/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku olettanut jotain muuta? Eikö ole selvää, että vuokra-asuntoja ovat aina omistaneet keskivertoa varakkaammat.

Vierailija
8/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja omistusasunnossa siitä jää käteen edes jonkinlainen pääoma. Vuokralla asuessa kaikki rahat menevät jonkun muun pankkitilille, eikä sulle jää lopulta yhtään mitään käteen. 

Tietenkin, kun yhteiskunta maksaa sunkin vuokrasi, niin mitä väliä. Veronmaksajaa se vaan vituttaa, mutta loisille tämä tieto vitutuksesta tuottaa vain suurta mielihyvää. 

Vierailija
9/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen korko ja mikä ihmeen yhtiövastike!!?? Mihin ne maksetaan omistusasunnossa? En ole 20 vuoteen maksanut noita, olenko kusessa?

Vierailija
10/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lainaa, ei ole korkoja. Mutta aika harvalla joka miettii siirtymistä vuokra-asunnosta omistusasuntoon pystyisi ostamaan asunnon ilman lainaa

Vierailija
11/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja omistusasunnossa siitä jää käteen edes jonkinlainen pääoma. Vuokralla asuessa kaikki rahat menevät jonkun muun pankkitilille, eikä sulle jää lopulta yhtään mitään käteen. 

Tietenkin, kun yhteiskunta maksaa sunkin vuokrasi, niin mitä väliä. Veronmaksajaa se vaan vituttaa, mutta loisille tämä tieto vitutuksesta tuottaa vain suurta mielihyvää. 

Sijoittajat se tukikuppari on eikä väline siinä välissä.

Vierailija
12/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän se kokoomuksen Hitas-asumisenkin alasajo tähtäsi. Kohta lähtee asot.

Vierailija
13/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin uutisointi on taas turhan dramaattista. Ei persaukisilla ole ennenkään sijoitusasuntoja ollut.

Vierailija
15/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten sen kukin haluaa laskea.

Velaton okt kehyskunnassa, asumiskulut 330/kk.

Velaton osake keskustassa, vastike ja kulut, 360/kk.

Velkainen vuokrayksiö lähiössä, vuokratulo 600/kk, vastike ja rahoitusvastike 300/kk,  tulo 300/kk josta vero 100, korkomenojen jälkeen vuokrasta jää mun taskuun vielä 60. Olihan tuo vuosi sitten parempi kuin nyt, silloin lainanlyhennykset meni täysin vuokratuloista.

Lähes samalla 600 eurolla mitä vuokralainen maksaa yksiöstään, mun perhe asuu okt JA kaupunkiasuntoa.

Vierailija
16/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä voi ollakaan. Eivät pärjäisi yllättävien menojen kanssa (niitä todella tulee!) ja vuokralla asujan tilanne vaarantuisi. 

Vierailija
17/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis vuokralainenhan maksaa tuon kaiken ja lisäksi tuoton ja tuoton verot.

Vierailija
18/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tuosta velkaisesta sijoitusasunnosta on lainaa, saattaa se koko tulo 300€/kk mennä lainan korkoihin. Tämän lisäksi on maksettava itse lainan lyhennykset. Edullisempaa asua vuokralla kuin ostaa velkainen omistusasunto. Kaikilla ne omistusasunnot eivät ole velattomia.

Vierailija
19/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönpöpö. Nyttenkin on myynnissä asuntoja jotka maksavat vähemmän kuin mitä maksettaisiin vuokrista vuodessa, näitä löytyy mm Ulvilassa, Savonlinnassa, Kauhavalla, Uudessakaupungissa ja Lappajärvellä (lähde: etuovi com). Esimerkiksi Uudessakaupungissa on myynnissä uusi 2024 valmistuva Kastellin omakotitalo vain yhdellä eurolla: https://www.etuovi.com/kohde/20098925?haku=M2060704387

Vierailija
20/45 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella vähän on tällä hetkellä kassavirtapositiivisia sijoitusasuntoja etenkään jos sijoittaja on ostanut asunnon viimeisen viiden vuoden aikana täyslainalla