Hesarissa on uutinen siitä miten ihmiset haluavat päästä eroon joululahjaksi saaduista villasukista, tohveleista ym
Kommentit (108)
Joo, aloittajalle kelpaa vain ulkomailta tuodut ohuet nailonsukat. Niillä on hyvä hilppasta pakkasessa.
Anoppi aikanaan tuppasi turhaa krääsää lahjaksi (sinänsä hyvää tavaraa, mutta emme tarvitse taas uusia lakanoita, tehosekoitinta, pyyhkeitä jne). Olen lahjoittanut eteenpäin.
Toivottavasti saavat ensi jouluna lahjaksi kehitysmaavuohilahjoituksen .
Vanhainkodeissa on paljon ihmisiä, jotka ottaisivat enemmän kuin kiitollisuudella villasukkia vastaan. Veto ja kylmä käy jalkoihin kun ikää tulee, mutta eihän sitä nuorena huomaa.
Ei pidä katsoa lahjahevosen suuhun.
Itse löysin 50 ilmotusta. En tiedä miten olet nuo ilmoitukset löytänyt😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ne meni jo aattoiltana kun vein kaikki joulupaperit ja muut roskat.
Ootpa nasty. Arvostatko noin ylipäätäänkään mitään muutakaan toisten tekemiä kivoja eleitä joissa he ovat ajatelleet sinua?
Ei ihmiset arvosta nykyään yhtään mitään kun kaikilla on rahaa (jatkuvasta itkusta huolimatta) liikaa ja jos nyt tänä päivänä ei tarvita villasukkia tai jotain muuta niin roskiin vaan, voihan sitten ostaa kaupasta uudet jos joskus tarvitsee. Näin minulle on nuoret sanoneet. Monilla vanhoillakin sama asenne kun sitä rahaa makaa tileillä satoja tuhansia euroja. Itse olen ihan kauhuissani näistä asenteista. Olen jostain joskus oppinut saman asenteen minkä sodan eläneet vanhukset omaavat. Nuoret etenkin ja media paasaavat ilmaston lämpenemisestä ja saastumisesta mutta teot eivät tue puheita millään tavalla. T. Eri.
Tosiasiassa Hesarin jutussa kerrotaan näin:
Tyypillisin vaihtoon päätyvä tuote on lasten lelut. Niitä vaihdetaan yleensä tilanteissa, joissa lapsi on sattunut saamaan esimerkiksi kaksi samaa Lego-pakettia.
Myös vaatteita ja kenkiä, kuten yöpaitoja, tohveleita ja talvisaappaita, vaihdetaan sopivampaan kokoon. Prismassa ollaan myös huomattu, että kuulokkeita ja bluetooth-kaiuttimia vaihdetaan eri väriin tai malliin.
JOS lahjaa ei voi syystä tai toisesta palauttaa, sen voi myydä eteenpäin. Joululahjoja ilmestyykin Tori.fi-verkkosivustolle heti joulupäivästä alkaen, kertoo tori.fi-sivuston liiketoimintajohtaja Jenni Tuomisto.
Verkkokauppa on auki kaikkina vuorokaudenaikoina, joten tavaran voi laittaa myyntiin heti, Tuomisto sanoo.
Tori.fi:ssä on tällä hetkellä myynnissä noin 2 miljoonaa tavaraa. Perjantaina näistä noin tuhannessa kerrottiin suoraan, että tavara on saatu joululahjaksi.
Ilmoituksissa kerrotaan Tuomiston mukaan selkeitä syitä myymiselle. Väärän koon takia myynnissä on esimerkiksi vaatteita, asusteita, kenkiä ja jopa älykello. Jotkut lahjat ovat myyjälle tarpeettomia tai ei-mieluisia kuten meikkipussi tai hajuvesi ja jotkut myyvät esimerkiksi elektroniikkaa eteenpäin puhtaasti ansaintatarkoituksessa.
Tuomisto huomauttaa, etteivät kaikki kerro myynti-ilmoituksessaan myynnin syytä.
LISÄKSI joulun jälkeen tapahtuu vanhan, esimerkiksi tarpeettomaksi muuttuneen elektroniikan, myymistä uuden alta.
Myös tähän liittyy varmasti se, että lastenhuoneeseen halutaan tehdä lisää tilaa myymällä leluja, joilla ei enää leikitä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010087192.html
Voi kun olisin saanut edes yhden lahjan...villasukat on parhaat. En ymmärrä että lahjat roskiin...käsittämätöntä. otan mielelläni vastaan villasukkia mikäli joku on aikeissa hävittää🤗
Villasukat ja tohvelit on ihania. Toivoin ja sain. Ainoa toive niiden suhteen, että ei tekokuitulangoista vaan oikeasta villasta. Ihmiset, jotka jotain tekevät ja ulkoilevat sekä helposti kylmettyvät (vanhukset) kyllä arvostavat.
Metsästäjät
Retkeilijät
Pilkkijät
Koiranulkoiluttajat
Metsätöitä tekevät
Hevosharrastajat
Päiväkotilaiset
Sienestäjät ja marjastajat
Ulkona työskentelevät
Hiihtäjät
Mökkeilijät
Lumitöitä tekevät
Vetoisissa taloissa asuvat
Sairaalan vuodeosastolla olevat
Ilotulitusta ulkona katsovat
Baariin jonottavat
Moottorikelkkailijat
Luontokuvaajat
Kauppaan kävelevät
Bussia odottelevat
Flunssaa sairastavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on roskis täynnä naapureiden saamia suklaita, kakkuja, villasukkia ja -pipoja, muutama hartiahuivi ja kolme pulloa konjakkia löytyi myös. En ymmärrä, miksi kaikki pitää lappaa sekajätteeseen, siinä meni muutama tovi, kun tyhjensin pulloja ja laitoin konvehteja biojätteeseen.
Ai sellaista siellä Pietarissa tänään..
Vähän ohis, mutta ei IHAN KAIKKI trollit sentään pietarilaisia ole, vaan on niitä vielä jonkin verran ihan kotoperäisiäkin hölmöjä porvoolaisia. En edes tajua mitä Pietari saisi siitä irti, että joku provoilee löytäneensä konvehteja ja konjakkeja taloyhtiön roskiksesta.
Mikään asia ei ole niin pieni, etteikö venäjäntrollit sillä yritä levittää pahaa mieltä. Tämä "itsetehdyt lahjat roskiin"-trollaus on ollut jo vuosikymmenen ajan iigorien vakiotrollaus joka joulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinne ne meni jo aattoiltana kun vein kaikki joulupaperit ja muut roskat.
Ootpa nasty. Arvostatko noin ylipäätäänkään mitään muutakaan toisten tekemiä kivoja eleitä joissa he ovat ajatelleet sinua?
Ei ihmiset arvosta nykyään yhtään mitään kun kaikilla on rahaa (jatkuvasta itkusta huolimatta) liikaa ja jos nyt tänä päivänä ei tarvita villasukkia tai jotain muuta niin roskiin vaan, voihan sitten ostaa kaupasta uudet jos joskus tarvitsee. Näin minulle on nuoret sanoneet. Monilla vanhoillakin sama asenne kun sitä rahaa makaa tileillä satoja tuhansia euroja. Itse olen ihan kauhuissani näistä asenteista. Olen jostain joskus oppinut saman asenteen minkä sodan eläneet vanhukset omaavat. Nuoret etenkin ja media paasaavat ilmaston lämpenemisestä ja saastumisesta mutta teot eivät tue puheita millään tava
"Nuoret etenkin ja media paasaavat ilmaston lämpenemisestä ja saastumisesta mutta teot eivät tue puheita millään tavalla."
Tuo on ollut koko ajan niin räikeää. "Valistunein sukupolvi ikinä" tirauttaa krokotiilinkyyneleen luonnolle ja ilmastolle samalla kun menee mopoautolla 100 metrin päähän mäkkäriin. Ja toinen ostaa muutaman kassillisen fast fashionia ja heittää vuokraskuuttinsa tien pieleen kun ei jaksa sitä palauttaakaan.
Villasukat ja tohvelit voi lahjoittaa lähimpään palvelutaloon tai vanhainkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mikään asia ei ole niin pieni, etteikö venäjäntrollit sillä yritä levittää pahaa mieltä. Tämä "itsetehdyt lahjat roskiin"-trollaus on ollut jo vuosikymmenen ajan iigorien vakiotrollaus joka joulu.
Mutta kerro nyt, mitä ne iigorit saa siitä irti? Kyllä Suomessakin on ihmisiä, jotka tykkäävät aiheuttaa pahaa mieltä trollaamalla. Lehtijuttujakin on niistä tehty.
Ihmiset ovat siis erittäin kiittämättömiä. Ajatus on ollut kaunis ja varsinkin jos joku on ne itse neulonut niin törkeää heittää roskikseen mielestäni.. :D Minulle yksi äidin neuloma tuubihuivi on aarre ja tärkeä asuste kun pakkaset paukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät kenen laittama mikäkin trolli on? Kyllä me itsekin osataan.
On tulossa kovat pakkaset jo huomisesta lähtien. Mulla on onneksi kolmet villasukat, joissa on varret polviin asti. Ei ne ole turhia. Ite ajattelin painella ulkoilemaan pakkasillakin. Koko tammikuuksi luvattu kylmempää, niin ei varmaan sisällä jaksa olla pitkin kuukautta. Eipä ole noita villasukkia vuosiin tullut käytettyä, mutta ensi viikolla niitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kerro nyt, mitä ne iigorit saa siitä irti? Kyllä Suomessakin on ihmisiä, jotka tykkäävät aiheuttaa pahaa mieltä trollaamalla. Lehtijuttujakin on niistä tehty.
No sitä samaa mitä kaikista näistä muistakin pahan mielen iigor-trollauksista, mitä pahaa mieltä ja eripuraa ne nyt saa lännen kansalaisille näistä muistakaan:
- kyllä naista saa vähän kotona lyödä - naisviha
- kilttispoika ei saa jännätyttöä - eripura, yksinäisten miesten trollaus
- lihavat naiset on rumia - naisviha
- sannamarin haukkuminen - naisviha
- menetin kykyni nukkua unilääkkeillä onko unireseptorini tuhoutuneet - trollaus kohdistettu unettomien häirinnäksi
- kudotut sukat roskiin- naiset kutoo ja tulisi kutojalle paha mieli.
Tän villasukkatrollauksen erityisversio on se että Ukrainaan avuksi lähetetyt sukat menee roskiin.
Suuri kansallinen hätätila.