Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3000 euron eläkkeeni on aivan naurettava. Lääkkeisiin, bensaan ja tupakkaan menee jo puolet

Vierailija
30.12.2023 |

Eläke pitäisi olla ainakin minimissään 5000e.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten palstalla on näitä huippueläkkeistä nauttivia:) 

Ap:n olisi pitänyt tienata vuosia lähes 7000e bruttopalkkaa saadakseen noin huiman eläkkeen

Ihan varmasti joo...🤣

No höpö höpö. Itse tein 2 työtä vuosikausia ja kun tapaturman vuoksi jouduin eläkkeelle niin sen eläkkeen saa sopeutettua parhaimman verotettavan vuositulotason mukaan viimeisen 10 vuoden ajalta. Saan itse työkyvyttömyyseläkettä nettona reilu 2400€. Ikää 48 ja eläkkeellä ollut vuodesta 2020. 

Vierailija
22/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n olisi pitänyt tienata vuosia lähes 7000e bruttopalkkaa saadakseen noin huiman eläkkeen

Ihan varmasti joo...🤣

No höpö höpö. Itse tein 2 työtä vuosikausia ja kun tapaturman vuoksi jouduin eläkkeelle niin sen eläkkeen saa sopeutettua parhaimman verotettavan vuositulotason mukaan viimeisen 10 vuoden ajalta. Saan itse työkyvyttömyyseläkettä nettona reilu 2400€. Ikää 48 ja eläkkeellä ollut vuodesta 2020. 

Ihan tuo on laskennallinen juttu. Eläkkeen määrä on n 60% viimeisten vuosien palkasta. Jostain syystä sinulle on laskettu palkaksi lähes 4000e. Lucky you

Itse ehdin olemaan töissä lähes 40v suomalaisen keskipalkalla ja eläke 2100e

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Varsinkin Porvoossa on niin kalliit elinkustannukset että eihän tuo riitä mihinkään.

Tarkoitat varmaan Porissa? Porvoossa tehdään töitä eikä olla eläkkeellä!

Vierailija
24/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väli väki väli väli vali

Vierailija
25/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hienoa että joku saa kaksi kertaa enemmän eläkettä, kuin minä koskaan olen saanut palkkaa ja olen sentään johtotehtävissä toiminut yli 40 vuotta. Eläkkeeni on tällä hetkellä noin 1500 brutto ja riittää hyvin, kohta lähden kuukaudeksi espanjaan.

Vierailija
26/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke alle puolet tuosta ja pärjään. No rahaa ei mene senttiäkään bensaan, tupakkaan tai alkoholiin.

Typerä provo kyllä.

Verotus tasaa eläkkeet. Tonnin eläkkeestä ei mene veroa ja kolmen tonnin eläkkeestä menee niin paljon että netto on sen tonnin.

Vierailija
27/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti joo...🤣

Ei nyt noin paljon tarvitse tuollaiseen eläkkeeseen tienata. Olen itse 50. Palkka 5000 euroa. Eläkelaskuri näyttää, että jos jään 66 v 3 kk iässä eläkkeelle, niin eläkkeeni on 3850 euroa. Ja jos jaksaisin tehdä töitä 70 vuotiaaksi, niin eläkkeeni olisi 5097 euroa! 

https://www.tyoelake.fi/elakelaskuri/

Nuo siis laskettu sen mukaan tuossa laskurissa, että ansioni nousisi ennusteen mukaisesti.

Vierailija
28/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun Portugalissa, ettei tarvitse eläkkeestä veroja maksaa. On täällä monta muutakin siellä teidän kustannuksella rikastunutta. Laillisesti. Ilmatkin on paremmat, ei pane Pakkanen ja tullaan hoitoon Suomeen jos sairastumme. Tässä säästyy paljo rahaa ja elintaso parani, ku halpa palveluskunta ja hinnat, eikä toppatakjeja perheelle tarvita. Eläköön kansainvälisyys. Laillisesti. 

Ja kesäksi Suomeen, kun on siellä niin kuuma, että asfaltti sulaa eikä ulkona voi olla.

Vierailija
29/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti joo...🤣

Ei nyt noin paljon tarvitse tuollaiseen eläkkeeseen tienata. Olen itse 50. Palkka 5000 euroa. Eläkelaskuri näyttää, että jos jään 66 v 3 kk iässä eläkkeelle, niin eläkkeeni on 3850 euroa. Ja jos jaksaisin tehdä töitä 70 vuotiaaksi, niin eläkkeeni olisi 5097 euroa! 

Nuo siis laskettu sen mukaan tuossa laskurissa, että ansioni nousisi ennusteen mukaisesti.

Tavoite eläkeikä nyt 50vuotiaalla on 67v10kk.  Viimeiset vuodet kysyy voimia.

Vierailija
30/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eläke tulee oleen 1000 e miinus verot. Jos joku ketku ei tollasella eläkkeellä pärjää niin pahasti tuhlailee. Ite en oo koskaan tuhlannut, painanut vaan duunia paskapalkalla. Ja silti koen olevani onnellinen koska tulen saamaan eläkettä.

Vierailija
31/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persu?

Vierailija
32/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lääkkeet ja tupakka

Vierailija
33/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ihan helvetin huono provo. Aloittaja on todella tyhmä. Veikkaan, että kouluja ei ole pahemmin käyty. 

Vierailija
34/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti joo...🤣

Juu. Minulle ilmoittaa alimmaksi eläkeiäksi tuon 66v ja 3 kk. Eläkeikä kai vahvistetaan nykyisin sinä vuonna kun täyttää 62 vuotta tms. Kaikkihan noista ehtii muuttua.

Vierailija
35/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuossa on puolet liikaa

Vierailija
36/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti joo...🤣

Sun mielestä on huippueläke? Hyvä eläke on kyllä kolme tonnia, muttei mikään huippu sentään. Minullakin on pari euroa vaille kolme tonnia nettoeläke. Ja kyllä, vuosia tienasin hyvin ja neljän vuosikymmenen työrupeama on takana. Erinomaisesti tulen toimeen eläkkeelläni ja jää säästöönkin vaikkei näin eläkkeellä tarvi oikein mihinkään säästää, mutta ekologisista elintavoistakaan, joita on koko ikänsä harrastanut ei osaa luopua. Asumiskustannukset ovat minimiä velattomassa ok-talossa ja monta vuotta vanhassa autossa. 

Vierailija
37/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä eläke. 

Työttömät ovat työkokeilussa työmarkkinatuella. 

https://toimistot.te-palvelut.fi/tyokokeilun-kaytannot-ja-saannokset&nb…;

Vierailija
38/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti joo...🤣

Elinaikakerroin huonontaa eläkettä nuoremmilla. 

Kokeile vaikka laskurilla, laita esim. 82 - syntyneen ja palkka 2400 brutto. 

Vierailija
39/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, provo tuo ap. Keskimääräiset eläkkeet alla:

https://www.etk.fi/suomen-elakejarjestelma/elakkeensaajien-tulotaso/kes…

Vierailija
40/59 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eläke tulee oleen 1000 e miinus verot. Jos joku ketku ei tollasella eläkkeellä pärjää niin pahasti tuhlailee. Ite en oo koskaan tuhlannut, painanut vaan duunia paskapalkalla. Ja silti koen olevani onnellinen koska tulen saamaan eläkettä.

Ei tonnista mitään veroa mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän