Ostatko ruokaa tavallista enemmän kotiin, ettei tarvitse mennä kovilla pakkasilla heti kauppaan?
Kommentit (62)
Syödään kiertävä hätävara ja ostetaan pakkasten jälkeen uudet tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Apua tätä pullamössösakkia. Mitä väliä jollain pakkasella? Hirveä hössötys ja varautuminen ihan tavalliseen talvi-ilmaan.
No jaa, ei välttämättä autot lähde käyntiin jos kyytiä yrittää kysellä. Enkä mä nyt pyörällä tai kävellen lähde jalkavaivaisena, kauppareissu on 14 km.
Tämä olisi suunnitelma. Mulla on koko viikko sellaisia töitä, että mennään katastrofista toiseen silloin kun on paljon pakkasta. Käyn tänään jo ostamassa jääkaapit täyteen ruokaa viikoksi, niin ettei tarvitse pakkasessa vielä kauppareissujakin miettiä. Haen myös polttopuita liiteristä valmiiksi kaikki puukopat täyteen viimeistään maanantaina. Ja tankkaan autot täyteen polttoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, että asut jossain etelässä jonne luvattu korkeintaan 20 astetta?
Tänne on luvattu noin 35 astetta ja siihen on jo totuttu. Perus talvi.
Etelässä 20 asteen pakkanen vastaa sisämaan 35 asteen pakkasta. Mereltä tulee sen verran häijysti etelässä.
Vastahan täällä sanottiin ettei pakkasilla tuule ja siksi sähkö tulee olemaan kallista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vieraantunut ihminen voi olla talvesta?
Niinpä. Eräät lupasivat kasvihuone olotiloja. Missä se lämpö, lauhat tuulet ovat nyt. Saisi ne asiantuntijat vetää puheistaan vastuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua tätä pullamössösakkia. Mitä väliä jollain pakkasella? Hirveä hössötys ja varautuminen ihan tavalliseen talvi-ilmaan.
No jaa, ei välttämättä autot lähde käyntiin jos kyytiä yrittää kysellä. Enkä mä nyt pyörällä tai kävellen lähde jalkavaivaisena, kauppareissu on 14 km.
Silloin täytyy ennakoida.
Olen aina pitänyt kaapissa ruokaa ettei parin päivä pikkupakkaset haittaa.
Ja menen kauppaan jos jotain tarvin, mittariin kurkkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin täytyy ennakoida.
Niin. Siksi keräänkin aina kaappiin ja pakastimeen jotain mistä saa aterioita. Nytkään ei pariin viikkoon tarvitse käydä, kun pari päivää sitten kävin. Kesälläkin siirrän kyllä jos sataa tai on kova tuuli, ei se pyöräily niin hauskaa ole silloin, vaikka tavallinen kesäkeli onkin.
Vierailija kirjoitti:
Wolt on keksitty👍👍👍
Lähikaupasta ruokakuljetus maksaa 2€.
wolt ei ole toiminnassa joka paikassa.
Jos on niin paljon pakkasta etten viitsi lähteä kauppaan niin vähän ennakoiden saan neljällä eurolla kotiinkuljetuksen ruokakaupasta seuraavalle päivälle tai muutamalla lisäeurolla samalle päivälle.
Vierailija kirjoitti:
No en nyt ehkä alkaisi kiihottua mistään pullamössö- tai vieraantumisajatuksista, jos päättää hakea viikon ruoat kaupasta tänään eikä vasta ylihuomenna. Järjenkäyttö on ihan normaali piirre ihmisessä. Ei autoa kannata käynnistää pakkasella, jos on vaihtoehtoja.
Ei kannata omistaa autoa ollenkaan, vaan asua paikassa, jossa pääsee helposti kävellen sinne sun tänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, että asut jossain etelässä jonne luvattu korkeintaan 20 astetta?
Tänne on luvattu noin 35 astetta ja siihen on jo totuttu. Perus talvi.
Etelässä 20 asteen pakkanen vastaa sisämaan 35 asteen pakkasta. Mereltä tulee sen verran häijysti etelässä.
Kovalla pakkasella tuulee hyvin harvoin. Asun Oulussa meren rannalla, joten tiedän hyvin meri-ilmaston. Oulussa tulee käytönnössä aina, mutta harvoin silloin kun pakkasta on 20-30 astetta.
Miksi ihmeessä pitäisi? Ihan normi pakkasia tulossa, kun noin -20-30 C. On ennenkin selvitty kauppareissuista noilla säillä
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitäisi? Ihan normi pakkasia tulossa, kun noin -20-30 C. On ennenkin selvitty kauppareissuista noilla säillä
Miksi ihmeessä tulkitset, että pitäisi? Ei pidä. Kysyttiin vaan ostatko enemmän. Minä ostan. Yleensä en paljon mieti kovin pitkälle, mutta nyt ostan niin, että ei tarvitse käydä kaupassa ihan heti jos auto ei vaikka käynnisty. Joo on selvitty ennenkin ja selvitään nytkin, mutta mukavuussyistä ennakoin, kun se on mahdollista. Ei siitä haittaakaan ole.
Ihan mahtipakkaset. Tänään näkyy olevan -2, tuulen kanssa ihan -8. Kauheeta kauheeta uliuli, varautukaa!!
En pakkasten vuoksi, mutta jos tiedossa on liukasta tai lumipyryä, pyrin käymään ennakkoon kaupassa. Täällä kun ei kaupunki auraa - eikä hiekota - jalankulkuväyliä välttämättä saman vuorokauden aikana ja jos sattuu lumipyry olemaan viikonloppuna, niin aikaisintaan maanantaina auraavat. Koiran kanssa on kuitenkin käytävä ulkona säässä kuin säässä, joten mulla löytyy kyllä sopiva vaatetus kaikkiin keleihin. Mulla on aina kotivaraa esimerkiksi sairastumisten varalta, joten mikään pakko ei ole mennä kovalla pakkasella kauppaan.
Näin pääsi käymään. Tänään vielä täydennän hieman varastoa. Jos olisin fyysisesti niin hyvässä kunnossa, että pystyisin käymään kaupassa jalkaisin, en varailisi juurikaan ruokatarvikkeita, mutta nykytilanne on sellainen, että on pakko ostaa monen päivän ruuat, sillä autokin hyytyy kovilla pakkasilla, joten nyt kun vielä on maltillinen pakkanen, pistäydyn ostoksilla. Leipää, leivän päällisiä ja hedelmiä pitää varata lisää.
No en nyt ehkä alkaisi kiihottua mistään pullamössö- tai vieraantumisajatuksista, jos päättää hakea viikon ruoat kaupasta tänään eikä vasta ylihuomenna. Järjenkäyttö on ihan normaali piirre ihmisessä. Ei autoa kannata käynnistää pakkasella, jos on vaihtoehtoja.