Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko ruokaa tavallista enemmän kotiin, ettei tarvitse mennä kovilla pakkasilla heti kauppaan?

Vierailija
30.12.2023 |

Minä aion tehdä niin.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikauppa on tuossa ihan nurkan takana, ei ole tarvis paeta pakkasta.

Vaikka nyt on tulossa iso satsi hernekeittoa, josta menee monta annospurkkia myös pakkaseen. 

Vierailija
42/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ostaa kuin vähän kerrallaan, koska toivun leikkauksesta, enkä saa kantaa mitäön raskasta pariin viikkoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet tilat ei voi paljoa hamstrata.

Vierailija
44/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tilataan kotiin ruoka. Auto kyllä on mutta aina välillä kiva ottaa kotiinkuljetus.

Vierailija
45/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin pitää kuitenkin lähteä, samalla voi käydä kaupassa. Harmi kun juuri nyt alkuviikosta tulee useamman sadan kilometrin työmatka kovimmilla pakkasilla.

Vierailija
46/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kuukauden kotivara aina. Voin koska vaan pysyä kotona sen verran.

Ei pakkanen tietysti mitään rajoita.

Vierailija
47/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin menen, joten sama käydä kaupassakin ja lapselle harrastuskuskaukset. Ei tänne ollut luvassa kuin parikymmentä. Autolle vois viritellä pahvin, maantieajoa kuitenkin enimmäkseen.

Eilen kävin kaupassa ja ke menossa seuraavan kerran, en siellä alvariinsa hyppää muutenkaan.

Vierailija
48/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, että asut jossain etelässä jonne luvattu korkeintaan 20 astetta?

Tänne on luvattu noin 35 astetta ja siihen on jo totuttu. Perus talvi. 

Etelässä 20 asteen pakkanen vastaa sisämaan 35 asteen pakkasta. Mereltä tulee sen verran häijysti etelässä.

Tiedätkö, että Suomessa on meri ihan Tornion korkeudelle asti. Esimerkiksi Oulussa tuulee aina. Kyllä se meren ja tuulen vaikutus on muuallakin, kuin teillä siellä etelässä. Vaikka teillä onkin siellä muka aina kylmempää ja rankempaa kuin kellään muulla koko maassa.

Vierailija
49/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeaisipa sähköt... siinä sitä olisi panikoijilla ihmeteltävää ja lehdillä lööppiaineksia kesään asti. 

Vierailija
50/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina päiväkausiksi kotona ruokaa. Puita tuon muutenkin sisään lämpiämään, syttyvät paremmin. Tulisijoja lämmitän muutenkin päivittäin vähän vaihdellen, en kaikkia kerralla. Mutta tiedän, että jos pakkasia jatkuu viikon, alkaa kylmä tulla sisään, joten on syytä lämmittää hieman enemmän kuin yleensä, koska en halua maksaa kovin suuria sähkölaskuja

Vierailija
51/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä Helsingissä niin kylmä ole. Huomenna toistakymmentä, pahimmillaan kolmeakymppiä. Ja kauppaan pääsee metsän läpi, siellä ei viimakaan tunnu niin. Jos jotain niin 30 asteessa ei kannata hiihtää koska lumi ei liu'u eikä niin kylmässä kannata hengästyä. 

Vierailija
52/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun säällä kuin säällä. Ainoastaan raju ukonilma voi siirtää ulkoilua. Eli en hätkähdä pakkasista.

Vierailija
53/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ei ole enää edes kunnon vaatteita kun pakkasia pelkäävät. Käyttäisitte villahousuja, semmosia kun on pässinpökkimästä villasta itse kudottu. Ei varmaan palele, vähän voi pistellä se villa ihoa mutta ei se haittaa. Tuulipuku oli kans hyvä pakkasilla. 

Vierailija
54/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raju pudotus lämpötilassa tulee olemaan. Nyt mittäri näyttää -4c ja 24h päästä pitäis olla -20c ja 48h päästä -25c.

Näinköhän sieltä tänne etelään tulee kovia pakkasia?

Vierailija
55/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan lähden laivalle.

Vierailija
56/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vieraantunut ihminen voi olla talvesta?

En nyt tiedä että onko se tuosta vieraantumisesta kiinni, itse en vain nauti talvesta ja etenkään kovista pakkasista. Tänne Kainuuseen on laitettu pakkasvaroitukset ja en suostu laittamaan nokkaani ulos kun olen vilunarka, joten kyllä, kävin isommasti kaupassa että pärjään.

Vierailija
57/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai minä 2 kilsaa jaksan kauppaan kävellä 24 pakkasta luvattu. Minulla on ruokaa 5 päiväksi ja 5 päivän päästä on kyllä luvattu -24 pakkasta. Ehkä pitää huomenna käydä kaupassa viimeistään.

Vierailija
58/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, saan autokyydin. Sori rollaattori mummot. No ei se kotiinkuljetus paljoa maksa. 

Vierailija
59/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apua tätä pullamössösakkia. Mitä väliä jollain pakkasella? Hirveä hössötys ja varautuminen ihan tavalliseen talvi-ilmaan. 

Kyllä se pakkanen tuntuu, jos kävelet kauppaan ja takaisin esim. pari kilometriä, yhteensä neljä kilometriä. Ja nyt siis tarkoitan kunnon pakkasta, esim. -25, en Helsingin 10-15 astetta.

Vierailija
60/62 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä ei ole enää edes kunnon vaatteita kun pakkasia pelkäävät. Käyttäisitte villahousuja, semmosia kun on pässinpökkimästä villasta itse kudottu. Ei varmaan palele, vähän voi pistellä se villa ihoa mutta ei se haittaa. Tuulipuku oli kans hyvä pakkasilla. 

Mitä tuo pässinpökkimä villa itseasiassa on ja mistä hankit sitä?