Työnantaja pystyy jatkossa irtisanomaan työpaikan myrkyttäjän? Mitä mieltä olet, saako moni myrkyttäjä kenkää kun muutos tulee voimaan?
Kommentit (50)
Muuten hyvä, mutta mitä jos joku joutuu syyttömänä ulos, esimerkiksi ei ole tahallaan tehnyt, on vaikka ahdistuneena kohottanut ääntään (ei hyökännyt) ja muut mustamaalaavat. Tai joku vaatii liikaa ja se henkilö romahtaa, uupuu, on väsynyt usein. Mutta ehkä kyseessä on sitten itse myrkkyhenkilö, eikä joku viaton.
Hyvähyvä. Päästään eroon kahvihuoneen juorutantoista
Irtisanominen on ollut ihan liian vaikeaa aiemmin, tervetullut muutos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne myrkyttäjät jäävät koska osaavat pelata korttinsa oikein työnantajan kanssa, muut lähtee
Meinaatko, että työnantaja ei huomaa, että yhden ihmisen ympärillä on aina ongelmia, jotka ovat muiden syy? Kyllä näissä tilanteissa on myös vastuu siitä, että kommunikoi esihenkilöille, HR tai ylempi taho siitä, mikä on pielessä.
Mitäs jos ne myrkyttäjät onkin niitä HR-ihmisiä? Eri
Kannattaa lopettaa fantasiointi, että oikeus irtisanoa kevyin perustein oikeasti toisi jotain hyvää.
Yleensä myrkyttää on hyvää pataa pomojen ym. johtohenkilöiden kanssa, joten kenkää saavat aivan väärät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanominen on ollut ihan liian vaikeaa aiemmin, tervetullut muutos!
Tosiasiassa Suomessa irtisanominen on ollut jo ennestään vaikka kuinka kauan EU:n helpointa. Nokia yllättyi, kun Saksassa irtisanominen ei käynytkään niin helposti kuin Suomessa...
Kaikkialla missä olen ollut töissä on ollut huono työilmapiiri ja paljon kiusaamista. Jotkut kiusaajat pyrkii myös vapaalla seuraamaan kaduilla ja häiritä julkisilla paikoilla.
Minut irtisanottaisiin varmasti. Onneksi olen pitkäaikaistyötön! Koska olen kertonut totuuden omasta erikoisalastani, tyypit on ollut erittäin tyytymättömiä. Täällä saan samasta paljon alapeukutusta.
Huolellisen perehdyttämisen sijasta päästään kiihdyttämään ihmisten vaihtuvuutta. Uudistus ratkaisee väärän ongelman. Tämä tulee kasvattamaan työpaikkojen kustannuksia entisestään.
Entäpä, jos yrityksen omistaja ja tj. on itse se ilmapiirin myrkyttäjä?
Saakohan taloutta nyt nousuun paremmin suomessa jos firmojen toiminta parantuisi
Tuleekohan tää muutos edes valtion suojatyöpaikkoihin jos valtio kerta ei voi mennä konkurssiin suomessa mitenkään.
Eiköhän siinä käy niin, että potkut tulee sille tunnolliselle, mutta hiljaiselle, joka ei osaa olla mielinkielin pomolle, eikä pitää itsestään ja tekemisestään ääntä, vaikka hoitaakin tehtävänsä aina kunnialla maaliin. Niinhän se maailmassa aina menee: röyhkeät ja kovaääniset pärsseennuolijat jyräävät ja hiljaiset suorittajat jäävät jalkoihin.
pääsisipä tuolla eroon työpaikan tupakalla myrkyttäjistä!
Myrkyttäjäthän on yleensä niitä pomoportaan peffan nuolijoita, ei niitä irtisanota, vaikka ovat yleensä myös ne huonoimmat työntekijät.
Jo ennestään paskamainen suomalainen työelämä paskotaan tällä lopullisesti pilalle. Ei selkeästi ole yritystäkään saada Suomen taloutta nousuun, tämä on pelkkää mielenvikaisten harjoittamaa kiusaamista ja nöyryyttämistä, työläisestä on tehtävä pilkkanaan pidettävä narri, maksoi mitä maksoi!!
Ei nyt edelleenkään saa kevein perustein sanoa irti, kyllä siinä on silti työlainsäädäntö takana, että ihan mielivaltaisesti ei ketään sanota irti, hyvä syy ei ole se että jollain on joskus riitaa ollut jonkun kanssa.
Kannattaako töitä edes hakea jos joutuu kumminkin irtisanotuksi heti jos pyytää rahaa työnsä vastineeksi...
"Hyvinvointialueet sulkevat terveyskeskuksia ja ympärivuorokautisen hoivan paikkoja."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009906684.html