Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sattuuko teillä kampaajallakäydessä päänahkaan?

Vierailija
29.12.2023 |

Minulla tulee usein kipua kun pestään hiuksia niin kampaajat usein vetää pitkiä hiuksia levittäessään esim. hoitoainetta. Usein aika kipeää tekee eikä mitenkään rentouttavaa :(

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskee. Leikkaan nykyään itse.

Sadisteja on niissäkin, kuten muissakin ihmisryhmissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin korona-aikana kampaamoissa käymisen. Opettelin itse hiusten värjäämisen ja tuttava leikkaa ne tarvittaessa.

Vierailija
4/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sattui kun kampaaja föönasi hiuksia kuivaksi ja hakkasi samalla harjalla otsaan.

Vierailija
5/18 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä koskee ja on kaukana rentouttavasta kun olet niska kenossa altaan äärellä ja kampaaja kiskoo hiuksia. Vielä hirveämpää kidutusta tosin on kun kampaaja alkaa kuivaamaan märkiä hiuksia ja raastaa takkuja harjalla.

Vierailija
6/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on herkkä päänahka niin kaikki repinen ja kuuma fööni aiheuttaa kipua. Samoin helposti takkuuntuvat hiukset ja kun repivät niitä takkuja auki. Tapahtuu niin usein, että ilmeisesti koulutuksessa ei paljon tällaista ole opetettu.

Vierailija
7/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne käsittelyt ohentaa hiuksia.

En ole käynyt sen jälkeen, kun permanentissa kampaajan uusi kuivaaja poltti päänahkaani.

Kun sanoin, että nyt polttaa, sanottiin, ettei polta. Näkivät itsekin sitten kun suostuivat katsomaan, että kas, punoittaa se nahka.

- Sen jälkeen todettiinkin, että päänahkani reagoi, koska kotona on vedessä kuparia. Just just. Ja tuo hiusten repimällä harjaus on tuttua myös. Ei ikinä enää.

Tämä 90-luvun lopulla. Sen jälkeen en ole kampaajan ovea avannut ja on edelleen tukka päässä.

Vierailija
8/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan sattunut. Mulla on hyvä kampaaja. 

Vierailija
9/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole normaalia heidän toiminta, jos se johtuu kampaajasta tai kampaamosta. Onko toista kampaamoa vai sielläkin sama. Onko päänahka rikki tai kuiva että voimakkaat aineet eivät sovi. Itse en värjää tai käytä kampaamopalveluita, leikkaan itse. Kuinka kovaa kampasivat?

Vierailija
10/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko allergioita tai herkistymistä aineille?

Vierailija
11/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Vaihtamalla paranee, mutta joutuu käymään ehkä useammalla ennen kuin sopiva löytyy. Kannattaa myös mainita herkästä päänahassa, että kampaaja osaa sen ottaa huomioon. Jos ei ota huomioon, niin vaihtoon.

Muutin hiljan ja kokeilin sitten lähintä kampaajaa. No, omistaja on kiva ja leikkaa erinomaisesti, mutta toinen työntekijä taas miellyttävyydestään huolimatta ei osaa leikata.

Vierailija
12/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä koskee ja on kaukana rentouttavasta kun olet niska kenossa altaan äärellä ja kampaaja kiskoo hiuksia. Vielä hirveämpää kidutusta tosin on kun kampaaja alkaa kuivaamaan märkiä hiuksia ja raastaa takkuja harjalla.

Tämä. Moni kampaaja ei osaa selvittää pitkiä hiuksia, vaan repii. Huolella kasvatetut katkoo.

Vierailija
13/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille kampaajalle, että sattuu! Ei  hän voi sitä muuten tietää, jos olet tavallista herkkänahkaisempi.

Äläkä mene toista kertaa samalle kampaajalle, jos käsittely on liian kovakouraista.

Vierailija
14/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on herkkä päänahka niin kaikki repinen ja kuuma fööni aiheuttaa kipua. Samoin helposti takkuuntuvat hiukset ja kun repivät niitä takkuja auki. Tapahtuu niin usein, että ilmeisesti koulutuksessa ei paljon tällaista ole opetettu.

Mitä kampaaja vastaa, kun hänelle sanoo, että nyt sattuu?

Vierailija
15/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja sekin kun raitoja tehtiin laitto jonku painomyssyn päähän ja alko vetelemään kovakouraisesti. En käy enää.

Vierailija
16/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitakoukku sattui ennen vanhaan. Vieläkö noita käytetään?

Vierailija
17/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiat värjäykset ja käsittelyt ohentaa hiukset. Näkee vanhempien naisten hiuksista tämän ohenemiset. 

Vierailija
18/18 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun vakikampaajani oli sairastunut, hänen työkaverinsa teki minulle raidat. En ymmärrä miksi niin kovakouraisesti poisti ne foliot, repi ja raastoi. Se oli kivuliasta ja päätin, että en enää hänen käsittelyynsä mene, ennemmin siirrän kampaaja-aikaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi