Mihin rahat turvaan tai jopa tuottamaan, kun joudun toimeentulotuelle?
Tuloni alittaa aika varmasti kesästä kevääseen asti toimeentulotuen rajan. En tahdo syödä säästöjäni, joten mihin kannattaa laittaa rahat niin etten saa niitä käyttööni? Onko esim. joku määräaikaistili sellainen jota ei voi purkaa kesken sopimuskauden? Tai onko jollain hyviä ehdotuksia vaikka jostain metsärahastosta tai muusta, josta rahojen saamista joutuu odottamaan kauan?
Kommentit (173)
Purra ja Orpo ei arvaakkaan miten paljon meitä pelmahtaa sankoin joukoin tt tuelle... Tulevat yllättymään kun Brysselissä saavat tietää.. 👍
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvä esimerkki nykyajan moraalista. Ei eletä omilla rahoilla, vaikka varoja olisi, vaan eletään yhteiskunnan rahoilla. Etuusmenot on kasvanut suuriksi, koska ihmisten ajatusmaailma on tämä. Koko ajan pyritään huijaamaan enemmän. Sitten on pakko leikata kaikesta koko ajan.
Ihmisen moraali häviää varallisuuden mukana. Nämä varakkaat omaisuuden piilottajat, veronkiertäjät ja sopeuttamisrahaa nostavat entiset kansanedustajat ovat sitä pahinta kastia. Heidän annettaan kyllä rauhassa suhmuroida ja syyllisiä kaikkeen ovat työttömät, sairaat ja pienipalkkaiset uurastajat. Eliitti saa kyllä touhuta mitä haluaa eikä siihen kukaan puutu ja sitä jo valmiiksi kaikkein huonoimmassa asemassa olevaa vain rankaistaan.
En minäkään ymmärrä jonkun toimeentulotuen hakemista, jos ei oikeasti ole hätään.
Omaisuuden "hukkaamista" olen kyllä miettinyt, että sitten kun vanhuus koittaa, en halua, että nämä terveysjätit, jotka eivät maksa edes veroja Suomeen, ryöstävät 5000 euroa kuukaudessa, siitä hyvästä, että makaan pas...a vaipoissa heidän sängyssään ja joku hoitaja käy jakamassa kasan pillereitä, jotta olen taju kankaalla ja hiljaa.
Itse ostin 50 000€ design huonekaluja ja elektroniikkaa jonka arvo säilyy hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Persu?
Mistä persu on lyhenne... Onko se perse ja suoli lyhenne..????
Toivottavasti tulee lisää leikkauksiaMe työssäkäyvät emme maksa enää muiden loisimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persu?
Mistä persu on lyhenne... Onko se perse ja suoli lyhenne..????
Niin minäkin sen aina olen mieltänyt... Onhan se hyvin kuvaava... Mikäpä siinä.
Nosta käteistä sen minkä voit. Tai siirrä jonkun luotettavan ihmisen tilille, kunhan on sen alle 5000. Esimerkiksi äitisi, jos siis on luotettava.
Itse jos en syksyyn mennessä työllisty, käytän osan rahoista talon remonttiin, osan nostan käteiseksi. Nyt en saa toimeentulotukea, mutta noiden leikkausten jälkeen saisin. Saman verran mitä ne leikkaukset on. Joten totta hitossa kikkailen, jos ei se Petterin lupaama 100 000 työpaikkaa toteudukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt voin laittaa näitä nolla tiliotteita.. kun toimistotyöt on tehtynä... Kyykyttäkää nyt perkele.. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Teen toimistotöitäkin ja niistä toimistotöistä en saa laisinkaan korvausta tai palkkaa. Tää on vissiin se, mitä ihmiset ei oikein käsitä, että kaikesta työstä ihminen ei välttämättä saa palkkaa, jos ei ole palkanmaksajaa :)
Moraalista on tässä maassa kenenkään saarnata. Varsinkaan hyvätuloisten. Jos sitä ei ole rikkaalla niin ei sitä voi vaatia köyhältäkään. Naurettavaa edes keskustella hyvätuloisten moraalista 😂😂
Osta kassakaappi. Minulla on sellaine ja siellä on rahat tallessa. En säilytä säästöjä pankissa jotta saan tukia kelasta.
Nordnetin vakuutuskuori vois sopi sulle. Siellä rahat piilossa ja saa käyttöön koska haluat 👍
Lue lisää.
https://www.nordnet.fi/fi/palvelut/tilit/sijoitusvakuutus?gclid=CjwKCAi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvä esimerkki nykyajan moraalista. Ei eletä omilla rahoilla, vaikka varoja olisi, vaan eletään yhteiskunnan rahoilla. Etuusmenot on kasvanut suuriksi, koska ihmisten ajatusmaailma on tämä. Koko ajan pyritään huijaamaan enemmän. Sitten on pakko leikata kaikesta koko ajan.
Mikä ihmeen moraali?
Sama kuin uskonto, tyhmien touhua. Ihmisten keksimä uskonto ja moraali - jokainen tekee mitä parhaakseen näkee.
Siksi onkin parempi, kun noita tukia jo vihdoin leikataan. Eipä tarvitse maksajankaan moraalittomia sääliä
Olen ihan samaa mieltä mutta sosiaaliturvat pitäisi poistaa ja kaikki sen varassa olevat tai sitä tarvitsevat pitäisi julkisesti ristiinnaulita osoittaakseen häpeää. Köyhien pitäisi olla nöyriä eikä moraalittomia rottia, koska me takasimme heille ruuan joka päivä tukien muodossa.
Sinun kaltaisesi loiset pilaavat koko tukijärjestelmän sitten kaikilta.
Mulla oli sen verran vähän rahaa (n.5000€), että säilytin niitä pakastimessa. Siellä siis sen varalta, ettei ne vaikka pala. Aikaa tästä on nyt yli 10 vuotta ja talouskin kääntynyt nousuun, joten tuo on vaan huvittava muisto.
Piilo tilin pito kelalta piilossa on petos josta saa tuomion, se ei ainakaan kannata.
Sinne minne rikkaatkin vie sveitsin pankkiin. Sinne ei kela tai sossu tädit pääse urkkimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et mihinkään, ne on sun rahoja oli ne sitten ihan missä vain ja silloin et saa toimeentulotukea.
Olen haistanut tilanteen ja nostanut vähissä eri tilini tyhjäksi... Ovat hyvässä piilossa... Kyykytykseen en niitä käytä.. Sen minkä leikkaavat haen tt tukena... Näin tekee muutkin.. 😄😄😄😄
Jep, just näin. Ja tässä on syy miksi hallitus leikkaa kaikilta.
tt tuki toivottavaasti poistetaan pian lopullisesti. Samalla saa mennä asumistuki. Ai miten pärjäätte? Pummikaa vaikka tuolta ap:lta rahaa jos tekee oikeasti tiukkaa.
Kannattaa lapsille lahjoittaessa sitten muistaa että raha on lasten eikä omaa.
Persu?