Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuet loppuu. Menin hoiva-avustaja koulutukseen.

Vierailija
29.12.2023 |

Saan lyhyen koulutuksen jälkeen työpaikan. Sain ennen kunnon tuet mutta pakko oli alkaa etsiä duunia. Oikeasti tää on aika mukavaa, kun on tekemistä. 

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että ihan kouluttautunut.Niin olen minäkin ja hieno ammatti pohjalla. Mutta nyt eläkeläisenä avustajana ja kiva saada hieman taskurahaa eläkkeen päälle. Viihdyn työssä. 

Vierailija
42/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustaja saa palkkaa kuussa 2000e, siihen lisät päälle. Sama palkka taitaa olla siivoojalla. Työ on vuorotyötä mutta siihen voi pitkälti vaikuttaa että mitä vuoroja tekee, kun tarve hoitajista on niin kova.

Hoiva-avustajan työ on pitkälti samaa kuin lähihoitajan, mutta hän ei tee lääkehoitoa. Eli vastuuta on aika paljon vähemmän verrattuna lähihoitajaan. Hoiva-avustaja syöttää, pukee, vessattaa, kävelyttää, vaihtaa vaippoja yms eli sitä hoitajan perustyötä. Hoiva-avustajat ovat yleensä töissä vanhuspuolella.

Koulutus on osa lähihoitajan koulutusta, siitä kaksi osiota. Voit myöhemmin siis jatkaa lähihoitajaksi. Hoiva-avustajan koulutus kestää noin 8 kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen trolli taas yrittää. 😂😂😂

Vierailija
44/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän on työttömiä ulkkareita pilvin pimein. Sinne vaan kaikki hoiva-avustaja koulutukseen. Sossut ja työkkärin emot voivat viedä heidät henkilökohtaisesti sinne kouluun. 

Vierailija
45/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purran avustaja aloittelee ketjuja. Purran irvistys on kuin valkohailla, yhtä empaattinen. Purran vaalislogan oli: " köyhiltä ei leikata". 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂

Vierailija
46/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo hoiva- avustajan palkka edes 2000e kokoaikatyöstä?

Työ ei sovi myöskään jos on fyysisiä rajoitteita, se lukee jo opiskeluhaku vaiheessa.

Tein lähihoitajaopintojen aikana oppisopimuksella töitä hyvinvointialueella hoiva-avustajan palkalla. Kesän palkannousujen jälkeen perusbruttopalkka oli noin 2250e. 

Vierailija
47/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoiva-avustaja saa palkkaa kuussa 2000e, siihen lisät päälle. Sama palkka taitaa olla siivoojalla. Työ on vuorotyötä mutta siihen voi pitkälti vaikuttaa että mitä vuoroja tekee, kun tarve hoitajista on niin kova.

Hoiva-avustajan työ on pitkälti samaa kuin lähihoitajan, mutta hän ei tee lääkehoitoa. Eli vastuuta on aika paljon vähemmän verrattuna lähihoitajaan. Hoiva-avustaja syöttää, pukee, vessattaa, kävelyttää, vaihtaa vaippoja yms eli sitä hoitajan perustyötä. Hoiva-avustajat ovat yleensä töissä vanhuspuolella.

Koulutus on osa lähihoitajan koulutusta, siitä kaksi osiota. Voit myöhemmin siis jatkaa lähihoitajaksi. Hoiva-avustajan koulutus kestää noin 8 kuukautta.

Voikohan sen koulutuksen saada oppisopimuskoulutuksena tai työssäoppimisena, miten sitä kutsutaan? 

kyselee alanvaihtoa harkitseva.

Vierailija
48/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voikohan sen koulutuksen saada oppisopimuskoulutuksena tai työssäoppimisena, miten sitä kutsutaan? 

Voi, aika monet käykin.

Vierailija
49/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuokin on höpöpuhetta että hoiva-avustajalla olisi vähemmän vastuuta kun lähihoitajalla esim. Kyllä se niin vaan on että jokainen työntekijä on henk koht vastuussa työstään, ja potilaasta.

T. 30 v hoitoalalla ollut

Vierailija
50/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa! Jostain se pitää aloittaa. Ja pääsee työelämään kiinni. Myöhemmin voi kouluttautua vaikka sairaanhoitajaksi tai farmaseutiksi jos rahkeet riittävät. 

Vierailija
51/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tuo hoiva- avustajan palkka edes 2000e kokoaikatyöstä?

Työ ei sovi myöskään jos on fyysisiä rajoitteita, se lukee jo opiskeluhaku vaiheessa.

Tein lähihoitajaopintojen aikana oppisopimuksella töitä hyvinvointialueella hoiva-avustajan palkalla. Kesän palkannousujen jälkeen perusbruttopalkka oli noin 2250e. 

Tuosta jää verojen jälkeen saman verran kuin minun tuet 😭

Vierailija
52/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole raskaampaa kuin esim myyjän työ.Mistä saat päähän että näin on? Itse asiassa helpompaa kuin ikuinen stressaaminen. 

Me jotkut emme pysty tekemään myöskään myyjän työtä työn fyysisen kuormituksen vuoksi.

Näin on. Mä en voi tehdä sitä työtä.

Vierailija
53/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysellä yksityisiltä kotihoitopalveluilta. Minulla käy  Hieno homma!yksityinen kotihoito ja sieltä tuli iloinen nais-ihminen joka kertoi olevansa oppisopimuksella.

Vierailija
54/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuokin on höpöpuhetta että hoiva-avustajalla olisi vähemmän vastuuta kun lähihoitajalla esim. Kyllä se niin vaan on että jokainen työntekijä on henk koht vastuussa työstään, ja potilaasta.

Tyypillisin vaaratilanne hoitoalalla juuri lääkkeisiin liittyvä. Lähihoitaja antaa väärää lääkettä, lääkettä liikaa tai liian vähän tai ei anna lääkettä lainkaan. Hoiva-avustaja ei lainkaan ole tekemisissä lääkkeiden kanssa. Eli ei todellakaan ole yhtä paljon vastuuta kuin lähihoitajalla.

Vierailija
55/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on propagandaa aitoon Pohjois - Korealaiseen tyyliin.

Miten perustelet vastauksesi? Kyllä hoitolalalle koulutetaan porukkaa nyt ja kovasti kun on tarve. 

Miksi aina kaikki on provoa ? En ymmärrä.Eihän täällä voi keskustella mistään kun heti olette ilmoittelemassa ja suuta soitatte. 

Vierailija
56/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisin vaaratilanne hoitoalalla juuri lääkkeisiin liittyvä. Lähihoitaja antaa väärää lääkettä, lääkettä liikaa tai liian vähän tai ei anna lääkettä lainkaan. Hoiva-avustaja ei lainkaan ole tekemisissä lääkkeiden kanssa. Eli ei todellakaan ole yhtä paljon vastuuta kuin lähihoitajalla.

On muitakin vaaratilanteita potilaan kanssa kun lääkkeiden anto. Esim; siirtymiset. Jos potilas kaatuu siinä, niin kyllä hoiva-avustaja on itse vastuussa siitä.

Kokemuksesta voin sanoa että hoitoalalla alimmalla tasolla olevilla hoitajilla/ avustajilla on eniten vastuuta, ja vastuu vähenee mitä korkeammasta hoitajatittelistä on kyse. Esimiehillä on vähiten vastuuta hoitoalalla.

Tämä on karu totuus hoitoalalta. Itselläni kokemusta pääsääntöisesti Helsingin kotihoidosta.

T. 30 v alalla ollut

Vierailija
57/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös. Näin facessa ilmoituksen, jossa teoria käydään nettikurssina ja käytännön opetusjakso tietysti paikan päällä. En taatusti olisi mennyt muuten mutta työttömyyskorvsus on 600e enkä saa enää lapsikorotuksia ja koska on oma asunto niin asumistukikin loppuu. Eli pakko vaikka olen hieman vajaakuntoinen. Olen nyt vanhusten hoidossa eikä se vaipanvaihtokaan ole niin ällöä kuin luulin. 

Itse voin paremmin nyt! Ja ap Onnea hyvästä elämän muutoksesta!

Vierailija
58/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä provo. Hoiva- avustaja tekee monissa paikoissa samoja töitä kuin lähihoitaja, koska heitä käytetään hyväksi, säästösyistä. Pienemmällä palkalla teetetään samat hommat. Meillä hoiva- avustajat jakavat lääkkeet, koska ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Tämä Attendolla.

Mä olen Attendolla lähihoitajana eikä meillä todellakaan hoiva-avustajat jaa lääkkeitä eikä saa edes antaa niitä asukkaille vaan sen tekee vain lähihoitajat tai sairaanhoitajat.

Vierailija
59/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on idiootti. Hoiva- avustaja tekee lähihoitajan töitä, pienemmällä palkalla vain. Kuka hullu kouluttautuu hoiva- avustajaksi, jolle nakitetaan aina ne vaikeimmat hoidettavat ja saa raataa kahden edestä? Hoiva- avustaja on hierarkian alin olio. 

Älä viitsi yleistää. Itse olen Attendolla lähihoitajana eikä meillä todellakaan nakiteta vaikeimpia hoidettavia hoiva-avustajille vaan nämä hoidetaan yhdessä tai jos yksin niin osuu jokaisen kohdalle hoidettavaksi. Tehdään tasapuolinen jako sen suhteen kuka hoitaa kenetkin ja jotkut tosiaan pitää hoitaa kahdestaan.

Vierailija
60/139 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muitakin vaaratilanteita potilaan kanssa kun lääkkeiden anto. Esim; siirtymiset. Jos potilas kaatuu siinä, niin kyllä hoiva-avustaja on itse vastuussa siitä.

Kyllä omalla työpaikalla vähiten on vastuuta hoiva-avustajilla. He eivät osallistu millään tavalla lääkehoitoon joka on lähihoitajien vastuulla, jakaa lääkkeet ja antaa ne asukkaille. Myös pistokset on lähihoitajien vastuulla. Kentällä lähihoitajat osallistuu kyllä perushoitoon eikä sitä sysätä hoiva-avustajien vastuulle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän