Tuet loppuu. Menin hoiva-avustaja koulutukseen.
Saan lyhyen koulutuksen jälkeen työpaikan. Sain ennen kunnon tuet mutta pakko oli alkaa etsiä duunia. Oikeasti tää on aika mukavaa, kun on tekemistä.
Kommentit (139)
Hopi hopi, kaikki nyt hoiva- avustajiksi. Palkka on 10.000€/kk ja ala on leppoista, työilmapiiri huippu. T. P. Orpo
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin itseni irti edellisestä työstä jossa maksettiin vain 3500€/kk, ja alan puhelimyyjäksi kun sillä alalla tienaa jopa 12,000€/kk saatujen ennakkotietojen mukaan.
Ei tienaa. Mulla oli vuosiansio viime vuonna vaan 29.267. Tosin osa-aikainen oon
- puhelinmyyjä sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoin itseni irti edellisestä työstä jossa maksettiin vain 3500€/kk, ja alan puhelimyyjäksi kun sillä alalla tienaa jopa 12,000€/kk saatujen ennakkotietojen mukaan.
Ei tienaa. Mulla oli vuosiansio viime vuonna vaan 29.267. Tosin osa-aikainen oon
- puhelinmyyjä sivusta
Ei kun tänä vuonna. Tarkistin viimeisestä tilinauhasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnittelut uravalinnastasi hoiva-avustajajsi.Teit hyvän päätöksen.Puhelinmyyjän palkka utopiaa.
Eikä oo kun kaikki puhuu siitä että siellä puhelinmyynnissä on työvoimapula vaikka palkka on yli kymppitonnin.
Oli 80 luvulla ,nykyään niin kova kilpailu että ei siellä tienaa juurikaan mitään.Olen kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Hopi hopi, kaikki nyt hoiva- avustajiksi. Palkka on 10.000€/kk ja ala on leppoista, työilmapiiri huippu. T. P. Orpo
Höpö höpö. Nyt sain 1000 euroa kun tein 30 % töitä viime kuun. Useimmiten saan 2600 ja siitä ylöspäin nettona.
Vierailija kirjoitti:
Typerä provo. Hoiva- avustaja tekee monissa paikoissa samoja töitä kuin lähihoitaja, koska heitä käytetään hyväksi, säästösyistä. Pienemmällä palkalla teetetään samat hommat. Meillä hoiva- avustajat jakavat lääkkeet, koska ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Tämä Attendolla.
Sen nyt tietää, että Attendo kusettaa niin hoidettavia kuin hoitajiakin, mutta typerää suostua. Tolla palkalla ei todellakaan kannata ottaa vastuulleen lääkehoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa sinulle, että pystyt fyysisesti työhön ja se on ollut sinulle mielekästä. Minä olin kateellinen lähihoitajakoulutukseen pystyneille. Itselläni ei terveys sitä kestä. Olisi päässyt heti kunnon palkoille. Minä olen valmistunut muista kouluista, mutta ikävä kyllä työpaikkaa ei irtoa millään. Olen 2 vuotta nyt hakenut tuloksetta.
Ei se ole raskaampaa kuin esim myyjän työ.Mistä saat päähän että näin on? Itse asiassa helpompaa kuin ikuinen stressaaminen.
Me jotkut emme pysty tekemään myöskään myyjän työtä työn fyysisen kuormituksen vuoksi.
Joo, huomattu on että tietyt tuilla eläjät ei koskaan pysty mihinkään työhön, vaivat senkun laakenee sitä mukaa kun työtä tarjotaan.
APlle sanon, että paljon onnea! Ja kiitos, että huolehdit itse omasta koulutuksestasi ja toimeentulostasi
Nyt on sitä paitsi hyvä hetki työllistyä alalle, koska kohta noistakin paikoista kilpaillaan
Niille jotka ei fyysiseen työhön pysty niin suosittelen kouluttautumaan farmaseuteiksi, myös näistä on kova pula ja palkka ihan hyvä.
Määrä- aikaisuus loppui hoitoalalla, uutta en hae. Jäin 2 sukulaisen avustajaksi, saan palkan pimeänä. Pitäköön tunkkinsa Orpo ja Purra. Ps. Viestejä poistelemalla totuus ei muutu: pimeä työ tulee lisääntymään.
Hoiva-avustaja koulutuksen jälkeen on mahdollista jatko opiskella lähihoitajaksi. Hoiva-avustajan vuoden koulutuksessa on kaksi tutkinnon osaa jotka lähihoitajatkin käyvät ekana vuonna.
Onkohan tuo hoiva- avustajan palkka edes 2000e kokoaikatyöstä?
Työ ei sovi myöskään jos on fyysisiä rajoitteita, se lukee jo opiskeluhaku vaiheessa.
Ap on idiootti. Hoiva- avustaja tekee lähihoitajan töitä, pienemmällä palkalla vain. Kuka hullu kouluttautuu hoiva- avustajaksi, jolle nakitetaan aina ne vaikeimmat hoidettavat ja saa raataa kahden edestä? Hoiva- avustaja on hierarkian alin olio.
Vierailija kirjoitti: Joo, huomattu on että tietyt tuilla eläjät ei koskaan pysty mihinkään työhön, vaivat senkun laakenee sitä mukaa kun työtä tarjotaan.<
Miksi palstalla pitäisikään luetella kaikkia diagnoosejaan yhdessä vastauksessa? Toki vain sen verran vastataan, kun kuhunkin työtehtävään liittyy. Minulla on tältä vuodelta yli 400 työhakemusta lähetettynä sellaisiin töihin, joita pystyn tekemään. Kyllä me haluamme tehdä töitä. Sehän on valitettavaa, että et voi tarjota minulle sopivaa työtä, olisiko kerrankin tarjoajassa vika?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Typerä provo. Hoiva- avustaja tekee monissa paikoissa samoja töitä kuin lähihoitaja, koska heitä käytetään hyväksi, säästösyistä. Pienemmällä palkalla teetetään samat hommat. Meillä hoiva- avustajat jakavat lääkkeet, koska ei ole tarpeeksi henkilökuntaa. Tämä Attendolla.
Sen nyt tietää, että Attendo kusettaa niin hoidettavia kuin hoitajiakin, mutta typerää suostua. Tolla palkalla ei todellakaan kannata ottaa vastuulleen lääkehoitoa.
MITÄ ei KANNATA? Kivempihan se on töissä olla kuin tukirahoilla elää ja heittää elämä hukkaan.Sitten kun on eläkeaika saat köyhänmiehen eläkkeen ja olet riippuvainen avustuksista lopun elämää , eikä niitä avustuksia saa noin vaan pitemmän päälle ainakaan suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Määrä- aikaisuus loppui hoitoalalla, uutta en hae. Jäin 2 sukulaisen avustajaksi, saan palkan pimeänä. Pitäköön tunkkinsa Orpo ja Purra. Ps. Viestejä poistelemalla totuus ei muutu: pimeä työ tulee lisääntymään.
Ai että se on Orpon ja Purran vika että jätit työs.Onnea isolle eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Työ ei sovi myöskään jos on fyysisiä rajoitteita, se lukee jo opiskeluhaku vaiheessa.
Kylläpä te olette sairaita!
Vierailija kirjoitti:
Näin että se on paljon korkeampi Ruotsissa kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan joo.
MUTTA: SItten kun koittaa eläkeikä, seuraa karu yllätys, eläkettä ei ole! EI ole koska ei ole ollut työnantajaa joka maksaisi kaikki pakolliset menot.
Jos ei säästä, ja tekee pimeää työtä, on karu eläkeikä edessä!
Ei pääse.