Mun mielestä nuo uudenvuoden valoshowt ilotulitusten tilalla
tuo saman tunnelman kuin lapsena lahjapaketista paljastunut itäeurooppalainen konvehtirasia.
Kommentit (64)
Helsingissä on joku tylsä pyroshow tänä vuonna. Varmaan pari jantteria heiluttelemassa soihtuja. Helvetin tylsää!
Tuokaa popcornia, nää persut vastaan muut on aina hauskoja
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa pelleilyä. " Ettei koirat häiriinny"..
Sympatiseeraan kyllä niitä eläimiä, jotka pelkäävät. Eihän sellaista pelkoa nyt toivo ihmiselle, eikä eläimelle.
Mutta pelkää ne eläimet kyllä sodissakin ja muissa konflikteissa. Mutta sinne rintamallekin niitä on aina silti viety.
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla maailmassa ei oteta tällätavoin huomioon jokaista ja kielletään kaikki kiva, kuin meillä täällä tuhansien sääntöjen suomessa. Pimeä vuodenaika ja ankeaa on kuin mörön per*eessä, mutta ilmanmuuta kielletään ilotulitus. Kuinkahan moni lapsi olisi halunnut ne nähdä?
Ai taasko ei missään muualla maailmassa olla näin ankeita kuin Suomessa? Laita googleen vaikka ban on fireworks jos osaat kieliä.
Mitenkähän se nyt tuokin on, kun moni vinkuu kuinka valoshow on tylsä. Kuinka monta sellaista olette nähneet? Luulen, että ette yhtään, mutta päätätte etukäteen asenteenne.
Ja, by the way - ei kai ilotulitusta halua enää kuin armottomat juntit?
Vierailija kirjoitti:
Eihän nykyisin edes paukutella niin kuin vanhoina hyvinä aikoina. En ymmärrä koiranomistajien joka vuotista valitusta. Itse en ole kuullut vielä ainuttakaan pamahdusta, vaikka oikein innolla odotan kuulevani. Snäpissä voi haikeana sentään seurata naapurimaiden ilotulituksia ja juhlintaa.
Sitä saakelin rakkia ruokitaan silakkajauholla ja kohta silakan kalastaminen ihmisravinnoksi kielletään noiden heevetin rakkien takia. Onko järkee vai eiiiiiii...
Vierailija kirjoitti:
Mitenkähän se nyt tuokin on, kun moni vinkuu kuinka valoshow on tylsä. Kuinka monta sellaista olette nähneet? Luulen, että ette yhtään, mutta päätätte etukäteen asenteenne.
Ja, by the way - ei kai ilotulitusta halua enää kuin armottomat juntit?
Ja mitäs sinä kuvittelet itsestäsi ja miksi?
Nuo hermoheikot koirat on lisääntyneet älyttömästi. Joillain roduilla suorastaan rotuominaisuus. Pelkäävät jopa ukkosta tai jos jonkun auton tai mopon pakoputki vähän paukahtaa.
Voisi lopettaa tuollaisten kasvattamisen, kun eivät sovellu normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, by the way - ei kai ilotulitusta halua enää kuin armottomat juntit?Ja mitäs sinä kuvittelet itsestäsi ja miksi?
Olen korkeakoulutettu kirjastonhoitaja Kalliosta, tienaan yli 3000€/kk ja äänestän vihreitä. Minusta kaikki ykköskehän ulkopuolella on köyhiä, tyhmiä ja suoraan sanottuna armottomia juntteja.
Vierailija kirjoitti:
Missään muualla maailmassa ei oteta tällätavoin huomioon jokaista ja kielletään kaikki kiva, kuin meillä täällä tuhansien sääntöjen suomessa. Pimeä vuodenaika ja ankeaa on kuin mörön per*eessä, mutta ilmanmuuta kielletään ilotulitus. Kuinkahan moni lapsi olisi halunnut ne nähdä?
Norjassa yksityiset eivät saa roiskia räjähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on joku tylsä pyroshow tänä vuonna. Varmaan pari jantteria heiluttelemassa soihtuja. Helvetin tylsää!
Käsittääkseni ihan tuulisen sään vuoksi ei raketteja. Ei minkään koiruleiden vuoksi. Eiköhän siellä Kansalaistorilla yleisö hoitele jälleen rakettien paukuttamisen. Viime vuonna katselin telkkarista tätä ja olin tyytyväinen, että olin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole lemmikeistä. Oletko lukenut, miten esim. linnut reagoivat tuohon älyttömyyteen? Et. No kerron: hengellään.
Kohtuullista?
Ei todellakaan.
Höpöhöpö. Siellä ne mettässä kökkii niiku ennenkin. Noiden tuikkujen kanssa pelehtiminen se vasta rahan tuhlausta onkin.
Kerrotko vielä, mikä tekee sinusta yhtään arvokkaamman ja älykkäämmän eläimen?
Toivon kohdallesi sytytysvikaista rakettia. Saat omakohtaisen kokemuksen.
Meilläpäin harjoittelee armeija vähän väliä. Pauke kuuluu jatkuvasti. Hävittäjät lentävät yli. Paikallinen mansikanviljelijä paukuttelee koko kesän ja ajaa lintuja pois mailtaan. Ukkonen paukkuu. Liikenne suhaa, torvet soi, palopillit vinkuvat joka viikko. Eiköhän eläimet ole jo pieneen paukkeeseen tottuneet.
Koiran omistajat voisivat sen sijaan keskittyä niiden koiran jätösten keräämiseen. Itse osaan ne väistää, mutta taapero ei. Todella ikävää siivota taaperon haalaria koiran jätöksistä. Pulkkaillessa saa siivota pulkkaa ja lapsen rukkasia koiran kakasta. Lisäksi ne koulutetutkin koirat voisi pitää kiinni. En erityisemmin pidä siitä, että koira hyppii vasten, kaataa taaperon ja nuolee naaman. Omistajasta varmasti hirmu söpöä. Itse en välitä, kun tiedän, että rakki on juuri nuollut matosen perseensä. Sitä paitsi pikkulapset monesti pelkäävät koiria. Mutta ei koiraomistajia se tietenkään kiinnosta.
Valoshow on varmaan kiva niille, jotka jaksavat lähteä keskustaan sitä katsomaan, mutta se ei taida näkyä kovin kauas eli palvelee vain murto-osaa kaupunkilaisista.
Asun tuppukylässä, jossa ei järjestetä edes valoshowta. On muka isokin kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Miten nää koirat pärjää metsällä? Tai jos joku intruuderi pyrkii tussari paukkuen pihalle?
Meidän koirat pärjää hienosti metsällä kun siellä ei räiskitä tauotta tuntikausia. Yksittäiset paukut on aivan eri asia. Ilotulituksista ahdistuvat, mutta ei sen enempää kuin vaikka ukkosestakaan. Ei tokikaan viedä niitä ulos pahimman paukkuen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ihan tuulisen sään vuoksi ei raketteja. Ei minkään koiruleiden vuoksi. Eiköhän siellä Kansalaistorilla yleisö hoitele jälleen rakettien paukuttamisen. Viime vuonna katselin telkkarista tätä ja olin tyytyväinen, että olin kotona.
Sama. Viimeksi kun olin n. 10 vuotta sitten keskustassa uuden vuoden vietossa, yksi raketti tuli suoraan kohti vaakatasossa. Meni onneksi hieman ohi. Oli meininki kuin sotatantereella. Yksityisille ei pitäisi myydä ilotulitteita ollenkaan, koska niitä ei näemmä osata käyttää tarkoituksenmukaisella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole lemmikeistä. Oletko lukenut, miten esim. linnut reagoivat tuohon älyttömyyteen? Et. No kerron: hengellään.
Kohtuullista?
Ei todellakaan.
Höpöhöpö. Siellä ne mettässä kökkii niiku ennenkin. Noiden tuikkujen kanssa pelehtiminen se vasta rahan tuhlausta onkin.
Kerrotko vielä, mikä tekee sinusta yhtään arvokkaamman ja älykkäämmän eläimen?
Toivon kohdallesi sytytysvikaista rakettia. Saat omakohtaisen kokemuksen.
No joo, ihminen on luomakunnan kunkku. Osaan aika monta juttua mitkä ei talitintiltä onnistu. Sulle toivon öistä kohtaamista roadmannelauman kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nää koirat pärjää metsällä? Tai jos joku intruuderi pyrkii tussari paukkuen pihalle?
Meidän koirat pärjää hienosti metsällä kun siellä ei räiskitä tauotta tuntikausia. Yksittäiset paukut on aivan eri asia. Ilotulituksista ahdistuvat, mutta ei sen enempää kuin vaikka ukkosestakaan. Ei tokikaan viedä niitä ulos pahimman paukkuen aikaan.
Meidän ajokoirat nukkuu rauhassa. Niitä ei pieni pauke hetkauta.
Valoshow ei ikipäivänä korvaa ilotulitusta, se on selvää. Enkä näin vanhempana tätinä muista, että ennen olisi ulistu miten koirat kärsivät ilotulituksesta.
Ja se, että ilotulitteet saastuttavat ilmaa. Kamoon, Suomiko tämän pelastaa? Katsotaanpa Aasian tai Australian suuntaan niin siellä ilotulitetaan taas ihan sata lasissa vailla mitään ilmastoahdistusta. Ei voi kuin ihmetellä Suomen kaupunkien tiukkapipoisuutta tässä asiassa.