Mitä "kiellettyä" olet tehnyt raskauden aikana?
Itse olen syönyt meetvurstia ja graavikalaa sekä käynyt laskettelemassa.
Kommentit (18)
Söin kaikkea sellaista, joka on nykyään kiellettyä. Kylläpä alkoi tehdä mieli suolalihaa.
Söin suunnilleen kaikkea kiellettyä, koska en jotenkin voi uskoa, että 1 siivu maksamakkaraa tuhoaa lapsen aivot. Tupakointia ja alkoholinkäyttöä en vähentänyt ja siitä keskusteltiin neuvolassa joka kerta. Minusta nollasta ei voi vähentää, terveydenhoitaja oli eri mieltä.
Söin melko runsaasti salmiakkia välillä, se oli valtava himo.
Vierailija kirjoitti:
Söin suunnilleen kaikkea kiellettyä, koska en jotenkin voi uskoa, että 1 siivu maksamakkaraa tuhoaa lapsen aivot. Tupakointia ja alkoholinkäyttöä en vähentänyt ja siitä keskusteltiin neuvolassa joka kerta. Minusta nollasta ei voi vähentää, terveydenhoitaja oli eri mieltä.
Kertoiko terkka, miten se olisi pitänyt tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Söin kaikkea sellaista, joka on nykyään kiellettyä. Kylläpä alkoi tehdä mieli suolalihaa.
Sama. Aivan hullun pitkä tuo kiellettyjen ruokien lista nykyään. Lapset 01, 06 ja 07.
Join pienen pullon konjakkia.
80-luvulla jonjakkia annettiin laukaisemaan ennenaikaisia supistuksia. Oln yksin saaressa, mies kalassa ja kovat supistukset. Supistukset vaan jatkui ja otin aina huikan kunnes pullo oli loppu
Lapsi syntyi viikon kuluttua 36+0
Olen syönyt vegesushia vaikka inkivääriä ja merilevää ei saisi raskaana ollessa syödä.
Myös salmiakkia olen syönyt.
Suomessa on ihan älyttömät listat noista vältettävistä ruoista.
Join kahvia (täällä päin kahvi kokonaan kieltolistalla)
Söin maksalaatikkoa, maksamakkaraa ja verilettuja päivittäin huonon ferritiinin vuoksi. Join kahvia pannukaupalla koko ajan, myös imettäessäni. Kaikki lapseni ovat terveitä ja älykkäitä keski-ikäisiä vanhempia itsekin.
Join hääpäivänä pienen lasin viiniä ruuan kanssa. Toisessa raskaudessa join pienen lasin viiniä pikkujoulujuhlassa. Varmasti tuli syötyä jotain kiellettyäkin. Ainakin salmiakkia.
Syönyt mitä mieli tehnyt, käytin maalaisjärkeä.
Alun huonoon oloon söin salmiakkia. Olen salmiakkiaddikti ja huomasin että makunautinnon lisäksi se auttoi etovaan oloon.
Join myös kerran vielä itseni humalaan kun jo olin raskaustestin tehnyt.
Miks maksa on kiellettyä, vai vaan nuo prosessoidut maksatuotteet? Sehän on äärimmäisen ravinnerikasta, josta vois olettaa olevan hyötyä uutta elämää kasvattaessa. T lapseton
Vierailija kirjoitti:
Miks maksa on kiellettyä, vai vaan nuo prosessoidut maksatuotteet? Sehän on äärimmäisen ravinnerikasta, josta vois olettaa olevan hyötyä uutta elämää kasvattaessa. T lapseton
Maksa sisältää runsaasti A-vitamiinia niin sanotussa retinoidi-muodossa, joka suurina annoksina voi lisätä sikiövaurioiden ja keskenmenon riskiä.
Join alkoholia ja poltin pilveä ennen kuin tajusin olevani raskaana.
Se kaduttaa paljon ja on mietityttänyt koko lapseni nyt jo 27 vuotisen elämän ajan, josko aiheutti jotain