Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pick me girl ??

Vierailija
29.12.2023 |

Mitä termi siis tarkoittaa, luin tota iltalehden kolumnia mutta tuo termi ja sen tarkoitus ei avautunut 

voisko joku suomentaa, kiitos 

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meikkaava nainen on kaikkien mielestä kiinnostunut meikeistä, mutta partaansa ajava mies ei tietenkään ole kiinnostunut partavaahdosta?

Ja miksi meikkaamisen kyseenalaistava nainen on pick me girl, mutta parrakas mies on edelleen vaan mies.

Ei meikkaamisen kyseenalaistava ole pick me. Vaan sellainen joka väheksyy naisia meikkaamisen perusteella ja korostaa olevansa muita naisia parempi, koska ei meikkaa tai ei ole kiinnostunut meikeistä.

Kieltämättä meikit ovat melko turhia. Eläinkokeita ja luonnonvarojen haaskaamista. 

Vierailija
182/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Tällehän on suomalainen vastine: nainen, joka on ns. hyvä jätkä ja kertoo tulevansa paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa. 

Jos nainen jatkuvasti osoittaa halveksuntaa muita naisia ja kaikkea naisellisena pitämäänsä kohtaan miellyttääkseen miehiä ja osoittaakseen heille olevansa muita tyttöjä parempi, sitten kyseessä on pick-me-girl.

Nainen voi olla myös ns. hyvä jätkä, pitää miehisinä pidetyistä asioista, ja viihtyä paremmin miesten seurassa olematta pick-me-girl. 

Entä, jos halveksuu jotain naisten hömpötysjuttuja (kuten minä), mutta ei miellyttääkseen miehiä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten käyttämä termi niistä, jotka oikeasti on naisten negatiivisista stereotypioista poikkeavia ja vieläpä oikeasti ja vilpittömästi miesten mieleen.

Itse en käyttäisi koskaan tuollaista termiä, koska mun itsetunto on ihan kunnossa. Ei mun tarvitse tuhahdella pelaaville rennoille tytöille, jotka on nättejä ilman tekoripsiä ja huulitäytteitä. 

Et oikein taida nyt ymmärtää mistä tässä ilmiössä on kyse. 

Vierailija
184/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Tällehän on suomalainen vastine: nainen, joka on ns. hyvä jätkä ja kertoo tulevansa paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa. 

Jos nainen jatkuvasti osoittaa halveksuntaa muita naisia ja kaikkea naisellisena pitämäänsä kohtaan miellyttääkseen miehiä ja osoittaakseen heille olevansa muita tyttöjä parempi, sitten kyseessä on pick-me-girl.

Nainen voi olla myös ns. hyvä jätkä, pitää miehisinä pidetyistä asioista, ja viihtyä paremmin miesten seurassa olematta pick-me-girl. 

Entä, jos halveksuu jotain naisten hömpötysjuttuja (kuten minä), mutta ei miellyttääkseen miehiä? 

Silloin et ole pick me-girl. Et vain pidä joistakin naisten hömpötysjutuista. 

Vierailija
185/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se naisellinen nainen voi koskaan olla epävarma ja hakea huomiota? Yleensä kaikki miesten hyväksyntää hakevat, joihin olen törmännyt pukeutuvat melko naisellisesti. Nämä ovat monesti myös kovia selkäänpuukottajia. 

Vierailija
186/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten käyttämä termi niistä, jotka oikeasti on naisten negatiivisista stereotypioista poikkeavia ja vieläpä oikeasti ja vilpittömästi miesten mieleen.

Itse en käyttäisi koskaan tuollaista termiä, koska mun itsetunto on ihan kunnossa. Ei mun tarvitse tuhahdella pelaaville rennoille tytöille, jotka on nättejä ilman tekoripsiä ja huulitäytteitä. 

Niin, no muakin on kutsuttu siten, koska tykkään pitää pitkiä hiuksia ja minusta lyhyet hiukset ei ole naiselliset. En myöskään tykkää tekojutuista naamassa, kevyt meikki ok. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä, en nalkuta puolisolle koskaan ja tykkään pelata. Tämä riittää jo kyseiseen nimittelyyn, vaikka en tee mitään noista miehiä miellyttääkseni.

Vierailija
187/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

virallinen merkitys taitaa olla sellainen nainen, joka ns. veljeilee miesten kanssa saadakseen heiltä huomiota mm. haukkumalla muita naisia ja esittämällä olevansa erilainen kuin muut naiset

eli sinänsä ärsyttävä tapaus siis mutta nykyäänhän tuota käytetään joka ikisestä naisesta joka syystä tai toisesta erottuu massasta eikä välttämättä ole kävelevä feministimanifesti vaan saattaa jopa myöntää sen tosiasian että 2023-luvun feminismi ei aja kaikkien asioita, ei edes kaikkien naisten

Saako tulla toimeen miesten kanssa? Vai pitääkö vihata kaikkia? 

Kaikkia pitää vihata muuten olet pick-me.

Vierailija
188/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pick me girl on samanlainen kusitolppa, kuin inkeli, peräkammari, tai uli.

Vierailija
189/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nähnyt näissä tämän palstan keskusteluissa, kun miehiä tai jotain puheenaiheena olevaa miestä haukutaan oikein olan takaa, ja jollain sitten tulee jo sääli ja sanoo jotain puoltavaa, että siihen sitten tullaan vittuilemaan kirjoittamalla pick me Aivan kuin jostain alakoulusta. Kyllä normaalilla ihmisellä tulee puolustusreaktio niin naisia kuin miehiäkin kohtaan jos haukkuminen ja solvaaminen menee täysin kohtuuttomaksi. Eli eihän tuo käytännössä näytä olevan kuin lyömäase.

Juuri näin pick me näkee asian. Tietenkin. Eihän pick me toki itse myönnä eikä tunnista omaa käytösmalliaan. Kuuluu taudin kuvaan

En ole pick me, mutta näen silti asian noin. Alakoulumaista naurettavaa käytöstä, jolla halutaan vetää matto eri mieltä olevan alta. Kehtaakin puolustaa haukkumiselta, kyllä täytyy saada vap

Uhriutumisen maailmanmestarit täällä vauhdissa. Halveksitte naisia ja levitätte naisvihaa, mutta näette itsenne uhreina kun käytöksellenne on annettu nimi.

Vierailija
190/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen käyttää fraasia "naisten hömpötysjutut", on lähes varma että kyseessä on pick me. Tai sitten ihan perus naisvihaaja.

Vierailija
191/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no muakin on kutsuttu siten, koska tykkään pitää pitkiä hiuksia ja minusta lyhyet hiukset ei ole naiselliset. En myöskään tykkää tekojutuista naamassa, kevyt meikki ok. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä, en nalkuta puolisolle koskaan ja tykkään pelata. Tämä riittää jo kyseiseen nimittelyyn, vaikka en tee mitään noista miehiä miellyttääkseni.

No, kuten tästä ketjusta näkee, monet eivät ymmärrä mitä tämä termi tarkoittaa. 

Jos et jatkuvasti korosta kuinka paljon muita naisia parempi olet, koska pelaat ja et nalkuta, en näe mitään syytä miksi joku kutsuisi sinua siksi. 

Vierailija
192/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet.

Vierailija
193/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi meikkaava nainen on kaikkien mielestä kiinnostunut meikeistä, mutta partaansa ajava mies ei tietenkään ole kiinnostunut partavaahdosta?

Ja miksi meikkaamisen kyseenalaistava nainen on pick me girl, mutta parrakas mies on edelleen vaan mies.

Ei meikkaamisen kyseenalaistava ole pick me. Vaan sellainen joka väheksyy naisia meikkaamisen perusteella ja korostaa olevansa muita naisia parempi, koska ei meikkaa tai ei ole kiinnostunut meikeistä.

Kieltämättä meikit ovat melko turhia. Eläinkokeita ja luonnonvarojen haaskaamista. 

Syötkö lihaa?

Vierailija
194/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalattoman tympeä keskustelu. 

Vierailija
195/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se naisellinen nainen voi koskaan olla epävarma ja hakea huomiota? Yleensä kaikki miesten hyväksyntää hakevat, joihin olen törmännyt pukeutuvat melko naisellisesti. Nämä ovat monesti myös kovia selkäänpuukottajia. 

Voi toki. Mutta termillä pick me-girl viitataan naiseen, joka hakeutuu miesten seuraan ja harrastaa miehisiä juttuja miellyttääkseen miehiä ja kerjäävät heiltä hyväksyntää haukkumalla muita naisia ja kaikkea naisellisena pidettyä ja korostavat aina kuinka erilaisia ja parempia he ovat kuin muut naiset. 

Eli sellainen perus poikatyttö, joka leikkaa hiuksensa lyhyeksi, kiroilee, rassaa autoja  ja pelaa, koska tykkää siitä, ei ole pick me-girl. 

Vierailija
196/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no muakin on kutsuttu siten, koska tykkään pitää pitkiä hiuksia ja minusta lyhyet hiukset ei ole naiselliset. En myöskään tykkää tekojutuista naamassa, kevyt meikki ok. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä, en nalkuta puolisolle koskaan ja tykkään pelata. Tämä riittää jo kyseiseen nimittelyyn, vaikka

En tiedä, missä piireissä muut liikkuu, mutta en ole kyllä koskaan kohdannut missään aitoa pick me naista. En koskaan ketään, joka nimenomaan miehille korostaisi olevansa parempi. Näitä nimittelijöitä sen sijaan olen kohdannut. Enemmän näen, että nimittelijällä se ongelma on, kun A. eivät tunne termiä (joka on ihan typerä kyllä muutenkin) ja B. ovat itse epävarmoja ja siksi purkavat sitä muihin.

Vierailija
197/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikien ja miesten mielistelijä. En ole tällaisiin naisiin Suomessa törmännyt.

M44

Minä olen monta kertaa. 

Niin minäkin. Niitä kuhisee palstalla (trolleja toki kaikki, koska eihän ilmiö voi oikeasti olla olemassa) ja livenä myös. Nuorilla naisilla onneksi nykyään vähemmän kuin ennen, mutta asenne on hyvin tyypillinen vanhemmille, matalasti koulutetuille naisille.

Ymmärrän heitä kyllä. Pick me girl asenne on suojautumismekanismi, jolla yritetään väistää omaan sukupuoleen kohdistuva halveksunta. 

"Cool girl" asenne on toinen saman tapainen mekanismi. Siinä haetaan miesten suosiota mukautumalla kaikkeen. Tavoitteena on saada kehuja miten nainen on reilu, ja välttää "huumorintajuttoman" ja "nalkuttavan akan" leima. Umpikieroa manipulointia kyllä miehiltä. Opetetaan

Just näin. Epätasa-arvoisessa maailmassa naisella on kaksi vaihtoehtoa: olla joko feministi tai per.seennuolija.

Vierailija
198/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no muakin on kutsuttu siten, koska tykkään pitää pitkiä hiuksia ja minusta lyhyet hiukset ei ole naiselliset. En myöskään tykkää tekojutuista naamassa, kevyt meikki ok. Lisäksi olen miesvaltaisella alalla töissä, en nalkuta puolisolle koskaan ja tykkään pelata

Eipä tämä maailmanlaajuinen ilmiö varmaan sitten ole totta, kun sen nimeämiseen  vihamielisesti suhtautuva ihminen sanoo että ei ole törmännyt siihen.

Vierailija
199/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen käyttää fraasia "naisten hömpötysjutut", on lähes varma että kyseessä on pick me. Tai sitten ihan perus na

Eli sinäkään et tiedä, mitä pick me tarkoittaa. Ja miten se on naisten vihaamista (nainen olen itsekin, tyttärenikin on, ystävänikin ovat), jos en pidä tekoripsiä/tekokynsiä/huulitäytteitä hyvän näköisinä?  Aattele, että on myös ihmisiä, jotka ei tykkää tatuoinneista. Onko he sitten kaikkien ihmisten vihaajia? Huoh... Juuri tätä tarkoitin...

Vierailija
200/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen käyttää fraasia "naisten hömpötysjutut", on lähes varma

Ja sieltä tuli klassinen: en voi vihata naisia kun olen itsekin nainen.

Lakkaa heti käyttämästä tuollaista kieltä kuten "naisten hömpötysjutut".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi