Pick me girl ??
Mitä termi siis tarkoittaa, luin tota iltalehden kolumnia mutta tuo termi ja sen tarkoitus ei avautunut
voisko joku suomentaa, kiitos
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2023 olen oppinut uutismediasta seuraavaa:
- Nainen ei saa olla pickme
- Miehen tulee olla provider
- Voimaantunut nainen myy itseään
Kokka kohti vuotta 2024 ja uusia pettymyksiä.
Jos tämä on pettymys, koetko että haluaisit olla pick me tyttö? Miksi?
Miksi et haluaisi olla nainen, joka arvostaa itseään ja muita ihmisiä. Sellainen joka kohtaa muut ihmiset yksilöinä eikä sukupuolensa stereotypisinä ihmisinä. Sellainen, joka avoimin mielin tutustuu uusiin ihmisiin? Sellainen, joka harrastaa asioita, joista oikeasti itse tykkää, eikä sellaisia joista stereotypiset vastakkaisen sukupuolen edustajat tykkää?
Ja miksi koet, että voimaantunut nainen myy itseään? Vaatiiko joku myymään itseään? En minä ainakaan sellaisat ole oppinut mediasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti huomaat vainoharhaisuuden viestissäsi. Nämä asiat ovat olleet naisille itsestäänselvyys Suomessa jo todella kauan. Kukaan ei ole ottamassa niitä pois eikä Suomessa ole sen enempää sellaisia ihmisiä jotka haluaisi ottaa naisten oikeudet pois kuin sellaisia jotka halauisi ottaa miesten oikeudet pois.
Sinimusta liike tukee abortin saamisen rajoittamista, samoin ehkäisyn: https://sinimustaliike.fi/ohjelma/vaestopolitiikka/
Sekä tukee perinteisiin, yhteiskuntaa kannatteleviin sukupuolirooleihin ja ydinperheisiin https://sinimustaliike.fi/ohjelma/yhteisollisyys/
Lisää lukemista löytyy https://sinimustaliike.fi/uutiset/sinimusta-liike-ja-sukupuolipolitiikk…
Tämä pieni vähemmistöliikekö sanelee Suomen lainsäädännön.
Sinulla on kuplasi, aika ahdistava sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et haluaisi olla nainen, joka arvostaa itseään ja muita ihmisiä. Sellainen joka kohtaa muut ihmiset yksilöinä eikä sukupuolensa stereotypisinä ihmisinä. Sellainen, joka avoimin mielin tutustuu uusiin ihmisiin? Sellainen, joka harrastaa asioita, joista oikeasti itse tykkää, eikä sellaisia joista stereotypiset vastakkaisen sukupuolen edustajat tykkää?
Ja miksi koet, että voimaantunut nainen myy itseään? Vaatiiko joku myymään itseään? En minä ainakaan sellaisat ole oppinut mediasta.
Naiset halveksuu naista joka tulee miesten kanssa hyvin toimeen ja nimittelee tätä vielä pick me girliksi. Kukahan asettaa itsensä toisten yläpuolelle?
Vierailija kirjoitti:
Naiset halveksuu naista joka tulee miesten kanssa hyvin toimeen ja nimittelee tätä vielä pick me girliksi. Kukahan asettaa itsensä toisten yläpuolelle?
Pick me girl on nimenomaan nainen, joka halveksuu muita naisia. Kyllähän sellainen saa vastaansa myös halveksuntaa.
Ei kukaan ole sanonut, etteikö voisi utlla hyvin toimeen miesten kanssa. Mutta jos sen varjolla sitten halveksuu muita, se on väärin.
Jos haluat olla pick me girl, haluat olla nainen, joka kerjää miehiltä huomiota ja halveksuu naisia ja naisellisia asioita. Miksi haluasit olla sellainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pick me girl on nimenomaan nainen, joka halveksuu muita naisia. Kyllähän sellainen saa vastaansa myös halveksuntaa.
Ei kukaan ole sanonut, etteikö voisi utlla hyvin toimeen miesten kanssa. Mutta jos sen varjolla sitten halveksuu muita, se on väärin.
Jos haluat olla pick me girl, haluat olla nainen, joka kerjää miehiltä huomiota ja halveksuu naisia ja naisellisia asioita. Miksi haluasit olla sellainen?
En minä haluakkaan. Jos halveksit naista joka haluaa huomiota miehiltä haluat olla nainen joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Miksi haluaisit olla sellainen?
Vierailija kirjoitti:
En minä haluakkaan. Jos halveksit naista joka haluaa huomiota miehiltä haluat olla nainen joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle. Miksi haluaisit olla sellainen?
En halveksi ketään. Mutta minusta on kurjaa, miksi ihmiset eivät voi arvostaa toisiaan ihmisinä ja yksilöinä.
En minä aseta itseäni kenenkään yläpuolelle sanomalla näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosikymmeniä sitten jopa Marttaliitto määritteli, millainen naisen pitää olla. Se tehtiin täysin miehen ehdoilla. Silloin julkaistiin kirjoja siitä, millainen on hyvä vaimo.
Nykyään woke-liike ja media määrittävät milllainen naisen pitää olla. Ideologisen vähemmistön ehdoilla määritelty hyvä nainen on olento, jollainen tuskin enemmistö naisista haluaa olla.
Milloin nainen saa itse määritellä millainen hän haluaa ja saa olla? Avautuisiko tällaiselle joskus mahdollisuus?
Olen nähnyt näissä tämän palstan keskusteluissa, kun miehiä tai jotain puheenaiheena olevaa miestä haukutaan oikein olan takaa, ja jollain sitten tulee jo sääli ja sanoo jotain puoltavaa, että siihen sitten tullaan vittuilemaan kirjoittamalla pick me Aivan kuin jostain alakoulusta. Kyllä normaalilla ihmisellä tulee puolustusreaktio niin naisia kuin miehiäkin kohtaan jos haukkuminen ja solvaaminen menee täysin kohtuuttomaksi. Eli eihän tuo käytännössä näytä olevan kuin lyömäase.
Pick me girl on nainen joka on samaa mieltä miesten kanssa vaikka naisten kuuluisi pitää yhtä. Ei se muuta vaadi. Riikka Purraakin haukuttiin siksi.
Vierailija kirjoitti:
Pick me girl on nainen joka on samaa mieltä miesten kanssa vaikka naisten kuuluisi pitää yhtä. Ei se muuta vaadi. Riikka Purraakin haukuttiin siksi.
Miksi naisten kuuluu automaattisesti pitää yhtä? Eikö se riitä, että samanmieliset sukupuolesta riippumatta pitävät yhtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ovat nämä halveksittavat, naiselliset asiat?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö näihin jenkkien trendeihin aina mennä mukaan? Kysyn vaan...
Niinpä. Meillä on mielestäni hieno Pohjoismainen/Eurooppalainen kulttuuri ja olemme yksi maailman tasa-arvoisemmista maista. Siitä ei suinkaan ole USA.ta kiittäminen, vaan tätä omaa maatamme/kulttuuriamme, miehiämme ja naisiamme, jotka historian saatossa ovat ajaneet asioita eteenpäin, mahdollistaneet ja sallineet sukupuolten välisen tasa-arvon. Naisten äänioikeudenkin saimme maailman ensimmäisten joukossa.
En ymmärrä, miksi ihmeessä vertaamme piskuista Suomea ja USA.ta yhtään millään mittareilla tai lähdemme sieltä rantautuviin trendeihin mukaan. Heidän historiallaan, kulttuurillaan tai ongelmillaan ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa.
Esim. tämäkin intersektionaalinen feminismi hypetys, missä kaikki lokeroidaan tiukasti omiin lokeroihinsa ei kuulosta tasa-arvoiselta -päinvastoin, sinut määritellään miehenä/naisena jonkin kaavan kautta kuuluvan tasan tarkkaan tiettyyn lokeroon ja joku toinen on aina sinua arvokkaampi tai alempiarvoinen omassa lokerossaan, liittyen ihmisen sukupuoleen, väriin, seksuaaliseen suuntautumiseen, vammaan jne.
Tässä ketjussa osa naisista pitää muita naisia pick me girleinä ja asettuu heidän yläpuolelleen. He pitävät itseään parempina ihmisinä kuin nämä, jotka ovat nimenneet pmg-naisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa osa naisista pitää muita naisia pick me girleinä ja asettuu heidän yläpuolelleen. He pitävät itseään parempina ihmisinä kuin nämä, jotka ovat nimenneet pmg-naisiksi.
KVG
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi, koska tehän olette niitä "oikeita naisia"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö näihin jenkkien trendeihin aina mennä mukaan? Kysyn vaan...
Niinpä. Meillä on mielestäni hieno Pohjoismainen/Eurooppalainen kulttuuri ja olemme yksi maailman tasa-arvoisemmista maista. Siitä ei suinkaan ole USA.ta kiittäminen, vaan tätä omaa maatamme/kulttuuriamme, miehiämme ja naisiamme, jotka historian saatossa ovat ajaneet asioita eteenpäin, mahdollistaneet ja sallineet sukupuolten välisen tasa-arvon. Naisten äänioikeudenkin saimme maailman ensimmäisten joukossa.
En ymmärrä, miksi ihmeessä vertaamme piskuista Suomea ja USA.ta yhtään millään mittareilla tai lähdemme sieltä rantautuviin trendeihin mukaan. Heidän historiallaan, kulttuurillaan tai ongelmillaan ei ole mitään tekemistä Suomen kanssa.
Esim. tämäkin intersektionaalinen feminismi hypetys, missä kaikki lokeroidaan tiukasti omiin
Ei, miehiä emme kiitä Suomen tasa-arvosta (siitä vähästä mitä meillä on). Suomalaiset miehet eivät ole tehneet mitään naisten hyväksi. Kaikki on naisten ansiota, naisille kuuluu kiitos tehdystä työstä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt näissä tämän palstan keskusteluissa, kun miehiä tai jotain puheenaiheena olevaa miestä haukutaan oikein olan takaa, ja jollain sitten tulee jo sääli ja sanoo jotain puoltavaa, että siihen sitten tullaan vittuilemaan kirjoittamalla pick me Aivan kuin jostain alakoulusta. Kyllä normaalilla ihmisellä tulee puolustusreaktio niin naisia kuin miehiäkin kohtaan jos haukkuminen ja solvaaminen menee täysin kohtuuttomaksi. Eli eihän tuo käytännössä näytä olevan kuin lyömäase.
Juuri näin pick me näkee asian. Tietenkin. Eihän pick me toki itse myönnä eikä tunnista omaa käytösmalliaan. Kuuluu taudin kuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin ne ovat parempia naisia, jotka eivät halveksi koko naissukupuolta. Pick me tytöt vahingoittavat käytöksellään puolta ihmiskuntaa. Heidän käytöksensä on vihamielistä, turha sitä on kaunistella.
Ihana 90-luku kun jokainen sai olla vielä mitä oli. Ymmärrän tämän ilmiön, mutta jos nainen tai mies haluaa olla androgyyni ja tuntee itsensä omaksi sellaisena, niin miksi hän ei saisi sitä olla. Kapinoin aina kapeaa sukupuolikuvaa vastaan ja monet pick me girl-puhujat usein ovat tällaisia. Naiselle on vain yksi oikea muotti.
Minulla ei ole mitään huulipunia ja korkokenkiä vastaan. En vaan itse tunne itseäni omaksi niissä.