Pick me girl ??
Mitä termi siis tarkoittaa, luin tota iltalehden kolumnia mutta tuo termi ja sen tarkoitus ei avautunut
voisko joku suomentaa, kiitos
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Siis naisen tulisi kiinnostua vain perinteisistä naisten jutuista? Melkoista suvaitsevaisuutta. Siirrytään 50-luvulle samalla 🙄
Siirry. Emme jää kaipaamaan.
Tykkään androgyyneistä ihmisistä. Ketään en silti vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla suoraa miesvastinetta.
Pick me girl / "hyvä jätkä" asenne johtuu vanhoillisista asenteista. Siitä, että miehet ovat jotenkin parempia. Pick me girl kokee paremmuutta siitä, että tykkää "miesten jutuista": harrastaa "miesten lajia", pelaa tietokonetta, rassaa autoja, "kiroilee kuin mies", "puhuu äijäjuttuja". Hän ajattelee, että tämä miehisyys ja maskuliinisuus on jollain tapaa parempaa ja pitää miehiä fiksumpina tai parempina.
vastaavasti feminiiniest asiat koetaan huonoina ja negatiivisina. (Paitsi ehkä ulkonäkö, pick me girl saattaa silti korostaa naisellista ulkonäköään lisätäkseen miesten kiinnostusta).
Koska meidän kulttuurissa tasa-arvosta huolimatta edelleen monilta osin maskuliinisuutta pidetään parempana, ei pick me girl vastinetta ole miehelle.
Jos mies yrittää olla "pick me boy", hän on feminiininen poika. Ja tällaista ei kovin yleisesti pidetä
Viitsitkö kuule kertoa, missä näkyy se "kulttuurimme tasa-arvo"? Koska itselläni on mennyt ohi.
Vasta nyt aletaan pikkuhiljaa herätä siihen että tarttis ehkä tehdä jotain sille, että miehet häiriköivät ja ahdistelevat naisia jatkuvasti.
Miehet jättävät edelleen lastenhoidon naisille ja savustavat naiset ulos miesvaltaisilta aloilta.
Naisen palkka on edelleen pienempi.
Lista on loputon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis naisen tulisi kiinnostua vain perinteisistä naisten jutuista? Melkoista suvaitsevaisuutta. Siirrytään 50-luvulle samalla 🙄
Naisten pitäisi mielestäni pitää yhtä. Mutta ilmeisesti et itse ole tätä mieltä.
En aio siirtyä 50-luvulle. Minun ei tarvitse ja nykymaailmassa nainenkin saa tehdä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on google bardin määritelmä:
"Termi "pick me -girl" viittaa naiseen, joka yrittää saada miesten huomion tekemällä asioita, joita pidetään perinteisesti miehisinä tai antifeministisinä. Tällaiset naiset saattavat esimerkiksi ilmaista, että he eivät pidä naisten pukeutumisesta lyhyisiin hameisiin tai että he ovat parempia kuin muut naiset, koska he ovat kiinnostuneita tekniikasta tai videopeleistä.
Pick me -girls ovat usein epävarmoja itsestään ja yrittävät saada hyväksyntää miehiltä. He saattavat myös olla kateellisia muille naisille ja pyrkiä alemmuudentuntoisesti haastamaan heidän asemansa.
Pick me -girl -käsite on noussut suosioon sosiaalisessa mediassa, jossa naiset ovat alkaneet kritisoida tällaista käytöstä. Pick me -girlsejä pidetään usein itsekeskeisinä ja huomionhakuisina, ja heidän toimintansa saattaa aiheuttaa haittaa muille naisille.
Tässä muutamia esimerkkejä pick me -girl -käyttä
Se on enkussa ihan vaan pick me girl ilman viivoja.
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Tällehän on suomalainen vastine: nainen, joka on ns. hyvä jätkä ja kertoo tulevansa paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa.
Jos nainen jatkuvasti osoittaa halveksuntaa muita naisia ja kaikkea naisellisena pitämäänsä kohtaan miellyttääkseen miehiä ja osoittaakseen heille olevansa muita tyttöjä parempi, sitten kyseessä on pick-me-girl.
Nainen voi olla myös ns. hyvä jätkä, pitää miehisinä pidetyistä asioista, ja viihtyä paremmin miesten seurassa olematta pick-me-girl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on google bardin määritelmä:
"Termi "pick me -girl" viittaa naiseen, joka yrittää saada miesten huomion tekemällä asioita, joita pidetään perinteisesti miehisinä tai antifeministisinä. Tällaiset naiset saattavat esimerkiksi ilmaista, että he eivät pidä naisten pukeutumisesta lyhyisiin hameisiin tai että he ovat parempia kuin muut naiset, koska he ovat kiinnostuneita tekniikasta tai videopeleistä.
Pick me -girls ovat usein epävarmoja itsestään ja yrittävät saada hyväksyntää miehiltä. He saattavat myös olla kateellisia muille naisille ja pyrkiä alemmuudentuntoisesti haastamaan heidän asemansa.
Pick me -girl -käsite on noussut suosioon sosiaalisessa mediassa, jossa naiset ovat alkaneet kritisoida tällaista käytöstä. Pick me -girlsejä pidetään usein itsekeskeisinä ja huomionhakuisina, ja heidän toimintansa saattaa aiheuttaa haittaa muille naisille.
T
Eipäs kun viiva toisessa paikassa, pick-me girl.
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminenkin taitaa kuulua 50-luvulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2023 olen oppinut uutismediasta seuraavaa:
- Nainen ei saa olla pickme
- Miehen tulee olla provider
- Voimaantunut nainen myy itseään
Kokka kohti vuotta 2024 ja uusia pettymyksiä.
Jos tämä on pettymys, koetko että haluaisit olla pick me tyttö? Miksi?
Miksi et haluaisi olla nainen, joka arvostaa itseään ja muita ihmisiä. Sellainen joka kohtaa muut ihmiset yksilöinä eikä sukupuolensa stereotypisinä ihmisinä. Sellainen, joka avoimin mielin tutustuu uusiin ihmisiin? Sellainen, joka harrastaa asioita, joista oikeasti itse tykkää, eikä sellaisia joista stereotypiset vastakkaisen sukupuolen edustajat tykkää?
Ja miksi koet, että voimaantunut nainen myy itseään? Vaatiiko joku myymään itseään? En minä ainakaan sellaisat ole oppinut mediasta.
&nbs
Saahan sitä miesten kanssa toimeen tulla, ei sitä kukaan kiellä, ja miehisistä asioista pitää.
Mutta jos yrität kerjätä hyväksyntää miehiltä osoittamalla halveksuntaa kaikkea naisellista kohtaan, olet pick me- girl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa osa naisista pitää muita naisia pick me girleinä ja asettuu heidän yläpuolelleen. He pitävät itseään parempina ihmisinä kuin nämä, jotka ovat nimenneet pmg-naisiksi.
Tietenkin ne ovat parempia naisia, jotka eivät halveksi koko naissukupuolta. Pick me tytöt vahingoittavat käytöksellään puolta ihmiskuntaa. Heidän käytöksensä on vihamielistä, turha sitä on kaunistella.
Kyllä naisella pitää saada olla lyhyt tukka, hän saa ostaa vaatteensa miestenosastolta, jos hän haluaa. Hänelle saa olla myös miespuolisia ystäviä. Miten tämä vahingoittaa yhteiskuntaa? Vihaaminen on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Tällehän on suomalainen vastine: nainen, joka on ns. hyvä jätkä ja kertoo tulevansa paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa.
Jos nainen jatkuvasti osoittaa halveksuntaa muita naisia ja kaikkea naisellisena pitämäänsä kohtaan miellyttääkseen miehiä ja osoittaakseen heille olevansa muita tyttöjä parempi, sitten kyseessä on pick-me-girl.
Nainen voi olla myös ns. hyvä jätkä, pitää miehisinä pidetyistä asioista, ja viihtyä paremmin miesten seurassa olematta pick-me-girl.
Kiinnostaisi että onko joku joskus tavannut tällaisen pick me girlin? Itselle ei ole tullut vastaan. Olen kyllä tavannut naisia jotka osoittaa halveksuntaa muita naisia kohtaan mutta vielä vähemmän he ovat olleet hyviä jätkiä ja tulleet miesten kanssa toimeen. Päin vastoin halveksuntaa on löytynyt molemmille sukupuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa osa naisista pitää muita naisia pick me girleinä ja asettuu heidän yläpuolelleen. He pitävät itseään parempina ihmisinä kuin nämä, jotka ovat nimenneet pmg-naisiksi.
Tietenkin ne ovat parempia naisia, jotka eivät halveksi koko naissukupuolta. Pick me tytöt vahingoittavat käytöksellään puolta ihmiskuntaa. Heidän käytöksensä on vihamielistä, turha sitä on kaunistella.
Kyllä naisella pitää saada olla lyhyt tukka, hän saa ostaa vaatteensa miestenosastolta, jos hän haluaa. Hänelle saa olla myös miespuolisia ystäviä. Miten tämä vahingoittaa yhteiskuntaa? Vihaaminen on asia erikseen.
Kokeilepa joskus lukea kirja. Jos selviät siitä, keskittymiskykysi voi kehittyä niin että jaksat lukea tätä ketjuakin.
Jotain wokettajien jenkeistä suoraan kopioimaa hevonpaskakieltä.
Aika moni seksuaalivähemmistön edustaja lasketaan kai pick me girlyksi tai pick me boyksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten pitäisi mielestäni pitää yhtä. Mutta ilmeisesti et itse ole tätä mieltä.
En aio siirtyä 50-luvulle. Minun ei tarvitse ja nykymaailmassa nainenkin saa tehdä mitä haluaa.
Et sinä halua "pitää yhtä" naisten kanssa. Sinä vihaat naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pick me nainen on valmis jyräämään muut naiset saadakseen miehen/ miesten huomion itseensä. Tyrkky ja toksinen nainen. Ärsyttävä. Tekee kaikkensa saadakseen miesten hyväksynnän.
Mut miten mä nään niin monesti, että nämä tyypit ovat yleensä myös hyvin naisellisia vahvoine meikkeineen, ripsineen, käsilaukkuineen jne? Jos kerran pick me girl on tyypillisesti ei niin bling bling?
Minä olen törmännyt enemmän näihin kiroileviin, piereskeleviin, ryyppääviin, autoja rassaaviin tapauksiin, jotka korostavat aina kuinka paljon rennompia ovat kuin nämä takakireät feminiiniset kanssasisarensa. Eivät ymmärrä miksi miehet valitsevat aina vaimokseen sen perinteisemmän naisellisen naisen.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni seksuaalivähemmistön edustaja lasketaan kai pick me girlyksi tai pick me boyksi 🤔
Ei lasketa.
Kateellisten käyttämä termi niistä, jotka oikeasti on naisten negatiivisista stereotypioista poikkeavia ja vieläpä oikeasti ja vilpittömästi miesten mieleen.
Itse en käyttäisi koskaan tuollaista termiä, koska mun itsetunto on ihan kunnossa. Ei mun tarvitse tuhahdella pelaaville rennoille tytöille, jotka on nättejä ilman tekoripsiä ja huulitäytteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt näissä tämän palstan keskusteluissa, kun miehiä tai jotain puheenaiheena olevaa miestä haukutaan oikein olan takaa, ja jollain sitten tulee jo sääli ja sanoo jotain puoltavaa, että siihen sitten tullaan vittuilemaan kirjoittamalla pick me Aivan kuin jostain alakoulusta. Kyllä normaalilla ihmisellä tulee puolustusreaktio niin naisia kuin miehiäkin kohtaan jos haukkuminen ja solvaaminen menee täysin kohtuuttomaksi. Eli eihän tuo käytännössä näytä olevan kuin lyömäase.
Juuri näin pick me näkee asian. Tietenkin. Eihän pick me toki itse myönnä eikä tunnista omaa käytösmalliaan. Kuuluu taudin kuvaan
En ole pick me, mutta näen silti asian noin. Alakoulumaista naurettavaa käytöstä, jolla halutaan vetää matto eri mieltä olevan alta. Kehtaakin puolustaa haukkumiselta, kyllä täytyy saada vapaasti joukolla haukkua. Laitamme sinut kategoriaan pick me -girl (vaikka anonyymisivulla hankala nähdä miten voisi siellä sellainen olla) ja näin vaiennamme kiusalliset soraäänet yhteisöllisestä solvaamisestamme.