Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pick me girl ??

Vierailija
29.12.2023 |

Mitä termi siis tarkoittaa, luin tota iltalehden kolumnia mutta tuo termi ja sen tarkoitus ei avautunut 

voisko joku suomentaa, kiitos 

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena pick me girl, tosin silloin koko termiä ei ollut olemassa eikä ilmiötä tunnistettu. Taustaa sen verran että isäni halveksi naisia ja kaikkea naiseuteen liittyvää ja tuohon aikaan koko kulttuuri korosti sitä miten mieheys on kaikessa arvostetumpaa. Kasvoin nuoreksi naiseksi, jolle suurin kehu oli olla jonkun miehen mielestä "erilainen kuin muut naiset", koska olin oppinut ajattelemaan että muut naiset ovat tyhmiä, juoruavia ja ilkeitä tylsimyksiä. Korostin aina kuinka tulen paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa, kuinka miehet ovat reilumpia (olinkin tosi epäreilu itse!) jne. Olin kaikissa sukupuolikiistoissa aina miesten puolella koska naiseus tuntui joltain tylsältä ja hävettävältä. Panostin kuitenkin ulkonäköön, halusin olla miehille täydellinen paketti, hyvännäköinen ja seksikäs nainen jonka kanssa voi halveksia muita naisia, juoda kaljaa ja harrastaa seksiä. Halusin elää kuin miehet, ja sen saavuttaakseni omaksuin varsin myrkyllisiä ajatusmalleja suhteista ja ihmisistä.

Ajattelin näin varmaan yli kolmekymppiseksi, ennen kuin aloin tutustua muihin naisiin kunnolla ja kyseenalaistaa omia ajatusmallejani. Nykyään vähän nolottaa tuolloinen minäni, mutta oppinsa kullakin.

Vierailija
202/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet samanlaisia. Kaikki naiset samanlaisia. Jos on jotenkin erilainen on heti vääränlainen.

Ihan naurettavaa lokeroinria nykypäivänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uhriutumisen maailmanmestarit täällä vauhdissa. Halveksitte naisia ja levitätte naisvihaa, mutta näette itsenne uhreina kun käytöksellenne on annettu nimi."

Niih kun minä sanon että levitätte naisvihaa ja nimittelen niin te kehtaatte uhriutua. On se kumma kunnei uskota mitä sanotaan.😅

Kyllä nainen on naiselle susi

Vierailija
204/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena pick me girl, tosin silloin koko termiä ei ollut olemassa eikä ilmiötä tunnistettu. Taustaa sen verran että isäni halveksi naisia ja kaikkea naiseuteen liittyvää ja tuohon aikaan koko kulttuuri korosti sitä miten mieheys on kaikessa arvostetumpaa. Kasvoin nuoreksi naiseksi, jolle suurin kehu oli olla jonkun miehen mielestä "erilainen kuin muut naiset", koska olin oppinut ajattelemaan että muut naiset ovat tyhmiä, juoruavia ja ilkeitä tylsimyksiä. Korostin aina kuinka tulen paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa, kuinka miehet ovat reilumpia (olinkin tosi epäreilu itse!) jne. Olin kaikissa sukupuolikiistoissa aina miesten puolella koska naiseus tuntui joltain tylsältä ja hävettävältä. Panostin kuitenkin ulkonäköön, halusin olla miehille täydellinen paketti, hyvännäköinen ja seksikäs nainen jonka kanssa voi halveksia muita naisia, juoda kaljaa ja harrastaa seksiä. Halusin elää kuin miehet, ja sen saavuttaakseni omaksuin varsin myr

Kiitos kirjoituksestasi. Tuo on suojakeino tytölle, joka elää naisia halveksivassa ympäristössä. 

Huomasin myös muutoksen käytöksessäni, kun jouduin olemaan paljon tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa, jotka halveksivat naisia. Muutuin miehekkäämmäksi ja aloin piilottaa naisellisia puoliani. Pakkohan se oli, koska kaikki mikä oli naisellista, leimattiin huonoksi tai heikoksi. 

Havahduin jossain vaiheessa siihen, että kotonani ei ollut mitään naisellista, vaatteeni eivät olleet naiselliset, enkä enää huolehtinut ulkonäöstäni. Olen aloittanut tarkoituksellisen kapinan, ja vaadin oikeuttani naisellisuuteen takaisin itseltäni! 

Vierailija
205/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin nuorena pick me girl, tosin silloin koko termiä ei ollut olemassa eikä ilmiötä tunnistettu. Taustaa sen verran että isäni halveksi naisia ja kaikkea naiseuteen liittyvää ja tuohon aikaan koko kulttuuri korosti sitä miten mieheys on kaikessa arvostetumpaa. Kasvoin nuoreksi naiseksi, jolle suurin kehu oli olla jonkun miehen mielestä "erilainen kuin muut naiset", koska olin oppinut ajattelemaan että muut naiset ovat tyhmiä, juoruavia ja ilkeitä tylsimyksiä. Korostin aina kuinka tulen paremmin toimeen miesten kuin naisten kanssa, kuinka miehet ovat reilumpia (olinkin tosi epäreilu itse!) jne. Olin kaikissa sukupuolikiistoissa aina miesten puolella koska naiseus tuntui joltain tylsältä ja hävettävältä. Panostin kuitenkin ulkonäköön, halusin olla miehille täydellinen paketti, hyvännäköinen ja seksikäs nainen jonka kanssa voi halveksia muita naisia, juoda kaljaa ja harrastaa seksiä. Halusin elää kuin miehet, ja sen saavuttaakseni omaksuin varsin myr

Söpö satu oli. Harmi että se oli vain sinun katkeraa fantasiaa.

Vierailija
206/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Feminismi ideologiana on kaunis ajatus, mutta jos sitä äänekkäästi kannattaville yksilöille, joihin törmää, tärkeintä on nokittelu ja erilaisten väittelyiden voittaminen, se valitettavasti luo yleistäviä mielikuvia. Alentuvuus on toki kaikenlaisten valistusliikkeiden kesto-ongelma; käsittämätöntä miksei joku haluaisi olla hyvis? Kun vain tyhmät ja pahikset ovat eri mieltä asiasta X

Feminismi ei ole kylläkään jäänyt minkään "kauniin ajatuksen" tasolle, vaan sen on saanut aikaan valtavan paljon tärkeitä uudistuksia tasa-arvoisemman yhteiskunnan ja lainsäädönnön eteen. Et taida tuntea juurikaan viime vuosikymmenten historiaa. Mielikuvien sijaan kannattaisi myös perehtyä itse asiaan.

Vierailija
207/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Feminismi ideologiana on kaunis ajatus, mutta jos sitä äänekkäästi kannattaville yksilöille, joihin törmää, tärkeintä on nokittelu ja erilaisten väittelyiden voittaminen, se valitettavasti luo yleistäviä mielikuvia. Alentuvuus on toki kaikenlaisten valistusliikkeiden kesto-ongelma; käsittämätöntä miksei joku haluaisi olla hyvis? Kun vain tyhmät ja pahikset ovat eri mieltä asiasta X

Feminismi ei ole kylläkään jäänyt minkään "kauniin ajatuksen" tasolle, vaan sen on saanut aikaan valtavan paljon tärkeitä uudistuksia tasa-arvoisemman yhteiskunnan ja lainsäädönnön eteen. Et taida tuntea juurikaan viime vuosikymmenten historiaa. Mielikuvien sijaan kannattaisi myös perehtyä itse asiaan.

Feminismi on ollut tärkeä voima monissa yhteiskunnallisissa uudistuksissa mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että aletaan nimittelemään muita naisia koska he eivät käyttäydy niinkuin itse haluaa.

Vierailija
208/208 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ihan itse päättää valinnoistaan. Sitä ei miehet, eivätkä toiset naiset tee, vaikka kuinka leimoja löisitte!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän