Kenellä on varaa viettää joulu Lapissa?
Uteliaisuudesta kysyn.
Katsoin Levin hintoja ensi vuodelle. 1700e/vko, uusi vuosi päälle niin 2500e. Keillä tuohon on varaa?
Rukan hinnat vähemmän, mutta joulu/uusivuosi pari tonnia sielläkin.
Rinneliput siihen päälle 400e/vko per hlö.
Ja ketkä sinne haluavat?
Mietin että jos olisi monta tonnia ylimääräistä, ajaisinko sinne turistiruuhkaan 12h ja kokkaisin jossain lomaosakkeessa ja saunoisin sähkösaunassa
En kritisoi maksavia, kateellinen olen, mutta mietin vaan tuota hintatasoa
Kommentit (24)
eivät syö poroa vaan naimat lappalaiseen tapaan
Minusta on jännä kuinka Lappia monet pitävät ökykohteena. Itse olen lapsesta saakka tottunut käymään Lapissa ja usein budjettimatkoilla. Meillä oli ollessani lapsi Lapissa sukulainen, joten sukulaisen nurkissa yöpyminen oli alkuun normaalia. Sitten kun vanhemmilla rahatilanne parani, välillä matkailtiin edullisella asuntovaunulla ja mökeissäkin, mutta ei kalleimmissa kohteissa.
Jossain vaiheessa meidän lapset opetettiin laskettelemaan, mutta muuten käytiin hiihtämässä, pilkillä, marjassa tms. ilmaista tai lähes ilmaista. Ja samaa olen jatkanut nyt itse keski-ikäisenä. Mulle se kallis Lappi on aivan vieras, en ole edes koskaan käynyt rinneravintolassa oluella tms. Jossain hiihtokeskuksessa olen tainnut syödä ravintolassa aikuisiällä kerran. Mulle Lappi tuntuu olevan eri paikka kuin monille tutuilleni.
Kyllä Levillä joka vuosi käydään pari kertaa ainakin. Siellä on appivanhemmilla oma mökki ja parilla kaverillakin. Eli mökit ovat aina ilmaisia meille siellä. Sitten lennot tai ajaminen työsuhdeautolla, jos oikein haluaa säästää.
Nyt ollaan käyty parina jouluna Rovaniemelläkin lasten kanssa. Onhan se Lappi kallis juu ja siksi käydään välillä Keski-Euroopassakin.
Levi nyt taitaa ollakin Lapin kallein paikka. Mutta onhan siellä nyt paljon muitakin pienempiä paikkoja ja edullisempaa se on sesongin alussa tai lopussa.
Mutta yleensäkin Suomessa kaikki matkailu on kallista.