Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on varaa viettää joulu Lapissa?

Vierailija
29.12.2023 |

Uteliaisuudesta kysyn.

Katsoin Levin hintoja ensi vuodelle. 1700e/vko, uusi vuosi päälle niin 2500e. Keillä tuohon on varaa?

Rukan hinnat vähemmän, mutta joulu/uusivuosi pari tonnia sielläkin.

Rinneliput siihen päälle 400e/vko per hlö.

Ja ketkä sinne haluavat?

Mietin että jos olisi monta tonnia ylimääräistä, ajaisinko sinne turistiruuhkaan 12h ja kokkaisin jossain lomaosakkeessa ja saunoisin sähkösaunassa

En kritisoi maksavia, kateellinen olen, mutta mietin vaan tuota hintatasoa

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sesonki on lyhyt, tottakai siinä yrittäjät haluaa ottaa elannon itselleen. Vinkkinä, että Levillä kausi alkaa jo marraskuussa ja parhaat laskettelu/ulkoilu/pilkki/kelkkakelit on yleensä huhtikuun ja toukokuun alun paikkeilla. Ei jonoja, ei ryysistä, vain namut aurinkokelit. Ja hinnatkin ovat matalammat jo siinä kohtaa

Vierailija
2/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin juuri Levillä joulu, 6 päivää. Loma-asunto ihan keskuksessa 6 hlöä, 1000€. Ei minusta paha

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ois varaa, kun jälkikasvu asuu siellä. Maksaa vain matkat ja syömiset, kun ei ihan ilmaiseksi kehtaa pöydässä istua.

Tosin olen kyllä hotellissakin siellä ollut ja julkisilla kun menin etelästä ja olin pari yötä hotellissa, niin maksoi noin 500 euroa koko reissu.

Vierailija
4/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aidoilla lappilaisilla, joilla on juuret ja perhettä siellä on mahdollisuus ja varaa tähän :) majoitus kas kun ei maksa mitään

Vierailija
5/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä jotka eivät ole siellä omaan piikkiin, vaan työnantajan tai asiakkaan tai jonkun muun piikkiin. 

Tai sitten ne keille tuo rahasumma ei tunnu isolta eli ylempi keskiluokka tai oikeasti rikkaat. 

Tai sitten ne keille talviurheilu on ihan sydämen asia ja jotka eivät tuossa kohtaa ole valmiita säästämään. 

Vierailija
6/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on, jotka asumme täällä. Emme ryntää rinteeseen silloin, kun siellä on muutenkin täyttä vaan hiljaisempina aikoina.

Kai tänne aika moni haluaa, kun lentoja tulee monta päivässä, Lontoosta, Pariisista, Amsterdamista ja monesta muusta Euroopan kaupungista.

Vierailija
7/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppa käy niin hinta on oikea.

Vierailija
8/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta joulua ja uutta vuotta tullut vietettyä. Nykyään asun itsekin jo paluumuuttajana lapissa, joten enää ei tarvitse reissata. Aikuiset lapset jatkavat traditiota, ovat yleensä joulun minun luona ja sen jälkeen kaveriporukalla mökillä uv:n.

Vierailija
9/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä vain. Lappi ei ole = Levi. 

Olimme ennen joulua Pallaksella, upea mökki, laadukkaat ravitolapalvelut lapin herkkuineen. 3 lasta ja vanhemmat. 1500 e viikko kaikkineen.

Vierailija
10/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ala ihmeessä säästää kk:ttain vuoden alusta asti niin, että pääset Lapin reissulle jo ensi jouluna.

Jos oikeasti haluaa Lappiin (tai mihin tahansa muualle) ja on motivoitunut pääsemään sinne määränpäähänsä, niin varmasti saa laitettua sivuun rahaa sitä varten pitkin vuotta.

Vierailija
11/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Levi oli ihan täynnä jouluna, oli niin kotimaan kuin muualta tulleita turisteja täynnä. Kivasti mahtui kuitenkin sekaan

Vierailija
12/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luostolta ollaan otettu pieni vaatimaton mökki.

Vierailija
13/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ei ole 2000-3000€ laittaa mökkiin kerran vuodessa niin aika v itun köyhää on meno.

Kannattaa miettiä onko edes järkeä jatkaa elämäänsä.

Vierailija
14/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donald Putin ja Prian Atams

Vierailija
15/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla mökillä ollaan Levillä 2vko vuodessa ja muuten se on vuokralla.

Vierailija
16/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sinne haluaa. Hulluja älykääpiöitä.

Onneksi itä hallitsee sen periferiferian.

Vierailija
17/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin juuri vaatimattomassa yksityisen vuokraamassa mökissä, löydetty paikallisen mökkivälittäjän sivulta. Ensi joulu tässä näyttäisi olevan reilu 600 euroa. Hissiliputkin täällä halvempia kuin isoimmissa keskuksissa. Meidän perheessä ei edes kaikki laskettele, joten hiihtäminen on ilmaista. Ruoat tehdään itse mökissä. Ei siis tule hirveän kalliiksi meidän perheelle. Perillä menee siis rahaa noin tonni + autokulut. Ruokaan menisi sama raha kotonakin.

Vierailija
18/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on varaa. Käyn töissä enkä elä tukien varassa.

T. Mersupersu

Vierailija
19/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin juuri vaatimattomassa yksityisen vuokraamassa mökissä, löydetty paikallisen mökkivälittäjän sivulta. Ensi joulu tässä näyttäisi olevan reilu 600 euroa. Hissiliputkin täällä halvempia kuin isoimmissa keskuksissa. Meidän perheessä ei edes kaikki laskettele, joten hiihtäminen on ilmaista. Ruoat tehdään itse mökissä. Ei siis tule hirveän kalliiksi meidän perheelle. Perillä menee siis rahaa noin tonni + autokulut. Ruokaan menisi sama raha kotonakin.

Näissä pienemmissä keskuksissa ei ole edes ruuhkaa. Enemmän siis vähemmällä rahalla, ainakin meille.

Vierailija
20/24 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä iso sukulaisporukka, upean ison mökin vuokra 3000 jaetaan 15 hengen kesken ja safkat tehdään itse, joten kulut pysyy maltillisina. Hissiliput on tyyriit, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Rinteessä puolet viikosta ja ladulla ja muussa ilmaisessa ulkoilussa puolet. Toki sukset ja kamppeet pitää päivittää varsinkin lapsilla, mutta niillä mennään useimmiten vuosia kuitenkin. Matkat omin autoin. Tää on meidän perheen ainoa lomamatka tälle vuodelle, keskituloisia ollaan. Jotenkin tää on niin hienoa, että ollaan laitettu tää jotain etelän reissuja korkeammalle meidän haaveissa. Ennalta ollaan puristettu muusta, että saatiin tää toteutumaan. Kahden vuoden päästä aikeissa tulla taas. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme