Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lidlin uusi etuohjelma, parempi kuin ässällä ja koolla

Vierailija
29.12.2023 |

Lidliltä tulee ensi vuoden alusta uusi etuohjelma, jossa 380 euron ostoksista saa 4,45 % palautuksen ja 600 euron ostoksista 6,15 % palautuksen. Onhan tämä enemmän kuin s-ryhmällä ja keskolla. Vielä kun lanseeraisivat kortin jota näyttää kassalla, ettei kännykkää tarvitsisi avata, olisi vielä kätevämpää.

ihan käsittämätöntä miksei varsinkin kesko paranna plussa etujaan?! Lidlillä alkaa olemaan liian suuri etumatka eduissaan.

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen apteekin korvaus systeemi, kun täyttyy tietty summa, korvataan. Ja onkohan hyötyä ?

Vierailija
82/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl on ulkomaalainen suuryritys joka voi myydä tavaroita tappiollakin. Rahat menee ulkomaille sillä ostat kotimaisen sijaan ulkomaista. 

Ei ole lupaa valittaa valtiovelasta jos asioi Lidlissä.  

Kotimaisten tuotteiden osuus vaihtelee kauppaketjusta riippuen. Siinä, missä Keskolla ja S-ryhmällä vajaa 80 prosenttia elintarvikkeiden myynnin arvosta tulee suomalaisista tuotteista, on Lidlillä myydyistä tuotteista noin 60 prosenttia kotimaista alkuperää.

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/8c060897-8450-4773-9881-566e9…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidl on ulkomaalainen suuryritys joka voi myydä tavaroita tappiollakin. Rahat menee ulkomaille sillä ostat kotimaisen sijaan ulkomaista. 

Ei ole lupaa valittaa valtiovelasta jos asioi Lidlissä.

Katselepa esim. Sittari-kauppiaiden tuloja, ja puhu sitten valtion velasta. Maanviljelijät saavat pikkuropoja, kun väliportaat ahnehtivat kaiken, ja se "avulias kauppias" sen isoimman kakun.

Vierailija
84/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin hedelmä ja vihannesosaston heikkous on tuotteiden vähyys. Usein tarjoustuoteet on loppuneet, ja arki-iltoisinkaan ei aina saa normaalihintaisiakaan tuotteita, kun ovat päässeet loppumaan. 

Riippuu myymälästä. Niissä on eroja.

Vierailija
85/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi että keskiverto-keskon kaupoissa kävijä ei nykyisinkään siellä voi käydä hintojen takia. Ainakaan jos ymmärtää yhtään lukuja. Kovin on suurimmatkin isolla näkyvyydellä laitetut tarjoukset sellaisia, että muista kaupoista niitä saa normaalihintaan silllä hinnalla.

Eipä se ihme ole, että K-citymarkettien omistajat pärjää hyvin noissa suurituloisimpien vertailuissa. Oishan se nyt kätevää yhden ihmisen vaan vetää siivu jokaiselta ostajalta, joista kertyy sitten yhdelle omistajalle hurjat summat, kun valtaosa tuotteista on niin paljon kalliimpia kuin kilpailijoilla.

Vierailija
86/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Lidlin maidoissa on parasta ennen päivämäärä vain kahden päivän päässä myyntihetkestä? Ostaako Lidl vanhaa maitoa jotenkin edullisemmin. K-kaupan Pirkkamaito näytti säilyvän 1,5 viikkoa. Mistä tuo ero tulee?

Olen ihmetellyt samaa.

Vierailija
87/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varakkaat käyvät Lidlissä.

Mun kokemus on muutaman käyntikerran perusteella se, että siellä käy lähinnä työttömät, avohoitotapaukset, huumehemmot, mämyt ym. Ja se haju siellä on jotain käsittämätöntä! 

Riippuu missä asut ja missä Lidlisi sijaitsee. Meidän Lidl sijaitsee keskustan ulkopuolella paikassa jossa on yrityksiä, isoja liikkeitä. isoja parkkipaikkoja. Asioijat tulevat omalla autolla. Kävelijät ei sinne eksy.

Vierailija
88/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl hyi. Likainen ja tunkkanen kauppa ja asiakkaat samannäköisiä. 

Mun likainen lompakko ainakin kiittää, kun kaikkeen muuhunkin rahat riittää.  Käyn kyllä pesullakin päivittäin :D

Ihanko oikeasti ihmiset miettii, että kuinka paljon joku asia maksaa ruokakaupassa? Olen 53v. enkä ole ikinä miettinyt. Olen ostanut aina sen mitä olen milloinkin halunnut. 

Vierailija
89/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin hedelmä ja vihannesosaston heikkous on tuotteiden vähyys. Usein tarjoustuoteet on loppuneet, ja arki-iltoisinkaan ei aina saa normaalihintaisiakaan tuotteita, kun ovat päässeet loppumaan. 

Riippuu myymälästä. Niissä on eroja.

Näin on. Meillä kolme Litkua saman matkan päässä eri suunnilla, ja ei ole iso juttu kiertää seuraavaan, jos tuote on loppunut. Jokaisesta kun kerää punalappuiset pakkaseen, niin kyllä siinä halvemmalla pääsee, vaikka bensat laskisi. Kerran viikossa reissu, johon sisällytän muitakin menoja, apteekki jne..  eri

Vierailija
90/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ihmetellyt tätä, että miten niin Lidlistä ei saa kaikkia ihan tavallisia ruoka-aineksia? Usein täälläkin kommentoidaan, että valikoima on niin suppea ja hedelmä/vihannesosasto huono. Mitä tarkalleen ottaen sieltä puuttuu? Ymmärrän kyllä, jos joskus haluaa kokkailla jotain erikoista, niin kaikkia mausteita, maustekastikkeita tai aineksia ei sieltä löydy. Mutta tarvikkeet ihan normaaliin arkiruokaan, välipaloihin, aamupaloihin ja iltapaloihin sieltä kyllä löytyy. Vai mitä niin ihmeellistä suomalaiset syövät, että sitä ei sieltä löydy? Eli mitä ne arkiset tavalliset ruoka-ainekset ovat, jota sieltä ei saa?

En haasta riitaa, olen vain kiinnostunut tästä asiasta.

Ainakin yhteen aikaan ei ollut ruisjauhoa valikoimissa.

Vierailija
91/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä Lidl uskovaisuutta, kun ei sen tuotevalikoima erittäin rajattua ja jos vertaa muihin kauppoihin ei hintakaan ole enää se millä kilpailee. Toki aina voidaan keksiä kaikkea millä saa ihmiset hurmioon entistä enemmän, mutta itseäni ei se vakuuta. Hoidan oman perheen kauppaostokset sekä iäkkään isäni ja on tullut vertailtua moneen otteeseen ja todettua, että tarjoukset sieltä voi noutaa, mutta ei paljon muuta. Paistopiste on kyllä parempi kuin kilpailijalla ja muuttelevat sitä eli ei ole aina se sama ja tylsä.

Aikaisemmin haimme tarjouksessa olevia lihoja ja kaloja Lidlistä, mutta nykyään parhaimmat tarjoukset se suhteen tarjoaa K-liike. Valmisruoat Lidlissä alkaa olla samanhintaisia kuin muualla ja isälleni olen siirtynyt ostamaan K-marketista valmisruokia, kun siellä paremmat tarjoukset.

Vierailija
92/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle tiedoksi että keskiverto-keskon kaupoissa kävijä ei nykyisinkään siellä voi käydä hintojen takia. Ainakaan jos ymmärtää yhtään lukuja. Kovin on suurimmatkin isolla näkyvyydellä laitetut tarjoukset sellaisia, että muista kaupoista niitä saa normaalihintaan silllä hinnalla.

Eipä se ihme ole, että K-citymarkettien omistajat pärjää hyvin noissa suurituloisimpien vertailuissa. Oishan se nyt kätevää yhden ihmisen vaan vetää siivu jokaiselta ostajalta, joista kertyy sitten yhdelle omistajalle hurjat summat, kun valtaosa tuotteista on niin paljon kalliimpia kuin kilpailijoilla.

En ole käynyt Cittarissa vuosiin. Liian kovat hinnat. Ei ole varaa kun tienestit on vain reilut 5 000 €/kk brutto,

Käyn autolla Lidlissä, Prismassa ja kävellen lähi K ja S-marketissa.

Vierailija
93/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä tuota bonussysteemiä. Miksi rahakuponki on pienempi kuin bonuskertymä? Tuolla tavalla bonusprosentti saadaan näyttämään suurelta, mutta itse saatava hyöty on pienempi. Sama kuin sanottaisiin, että bonusprosentti on 90 prosenttia, bonuskertymä 900 euroa ja rahakupongin suuruus kolme markkaa?

Alla lainaus Iltalehdestä:

Jos etuohjelmaa käyttävä asiakas tekee ostoksia Lidlissä esimerkiksi 380 euron edestä kuussa, on tämän bonusprosentti 4,45 prosenttia ja bonuskertymä 17 euroa. Tällöin rahakupongin suuruus on 10 euroa.

Tonnin ostoksella rahakuponkeja saa 38 euron edestä, joten mun matikalla suurin mahdollinen bonusprosentti on 3,8, ei 10 %. 

Joku fiksumpi voisi selittää. 😅

Vierailija
94/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl hyi. Likainen ja tunkkanen kauppa ja asiakkaat samannäköisiä. 

Mun likainen lompakko ainakin kiittää, kun kaikkeen muuhunkin rahat riittää.  Käyn kyllä pesullakin päivittäin :D

Ihanko oikeasti ihmiset miettii, että kuinka paljon joku asia maksaa ruokakaupassa? Olen 53v. enkä ole ikinä miettinyt. Olen ostanut aina sen mitä olen milloinkin halunnut. 

No miltäs tässäkin ketjussa näyttää? Sinulla on sinun tavat, mieltymykset ja pankkitili, muilla eri tilanne kenties.

Ei Litkussa käyminen tarkoita automaattisesti köyhyyttä, vaan sitä, ettei osta esim. kotimaisia juureksia puolta kalliimmalla muualta. Rahalle on muutakin käyttöä, kuin ruoka. 

Minäkin ostan esim. pensasmustikoita, avokadoja, naudan lihaa jne. mutta muut edulliset ostokset kompensoivat noiden kalliin hinnan hyvin. Jos menen isoon S tai K-markettiin, on kauppakuitissa puolta isompi summa.

Vierailija
95/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin sovellus on kökkö käyttää. En yhtään tykkää olla kännykän kanssa naimisissa ja jätän sen usein kotiin kun kipaisen alakerran kaupassa. Sen lisäksi minulla ei mene yksin ruokakauppaan lähellekään 380e/kk!! 

S-kortin olen liittänyt mm vakuutukseen ja Eckerö linelle, joten sitä pystyy hyödyntämään muutenkin.

Nykyään käytän kuitenkin eniten Lidliä , koska on halvin ja S-buonusostotkin jää usein alle vaaditun rajan. Täydennykset tosiaan Prismasta tai Cittarista, koska Lidlin valikoima on suppea.

Vierailija
96/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tarvii kyllä sitä etuohjelmaa. Ostan parilla kympillä kuussa liitelistä, en tartte mitättömiä etuja. 

Vierailija
97/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärrä tuota bonussysteemiä. Miksi rahakuponki on pienempi kuin bonuskertymä? Tuolla tavalla bonusprosentti saadaan näyttämään suurelta, mutta itse saatava hyöty on pienempi. Sama kuin sanottaisiin, että bonusprosentti on 90 prosenttia, bonuskertymä 900 euroa ja rahakupongin suuruus kolme markkaa?

Alla lainaus Iltalehdestä:

Jos etuohjelmaa käyttävä asiakas tekee ostoksia Lidlissä esimerkiksi 380 euron edestä kuussa, on tämän bonusprosentti 4,45 prosenttia ja bonuskertymä 17 euroa. Tällöin rahakupongin suuruus on 10 euroa.

Tonnin ostoksella rahakuponkeja saa 38 euron edestä, joten mun matikalla suurin mahdollinen bonusprosentti on 3,8, ei 10 %. 

Joku fiksumpi voisi selittää. 😅

Itsekin tuota ihmettelin, mutta sitten selvisi. Lidlin sivuilta: "Bonuskuponkeja ansaitaan sitä mukaan, kun ostokset saavuttavat tietyn tason. Esimerkiksi tuhat euroa kuussa käyttävä saa myös kaikki edellisten tasojen bonuskupongit." Taulukko osoittaa, että kun ostaa tonnilla, saavuttaa monta tasoa ja saa siis joka tasolta bonuskupongin - alkaen 1 euron kupongista, jonka saa, kun on ostanut 60 eurolla, ja päättyen tuohon 38 euron kuponkiin. Kuponkien (yhteensä 7!) yhteenlaskettu summa on 100 euroa.

Ei siis huijausta, mutta minusta aika hankalaa. Etenkin yhden ja kahden euron kuponkien kanssa puljaaminen tuntuu aika tyhmältä. Mieluummin ottaisin esimerkiksi lahjakortin koko bonussummalle (tai rahat suoraan tilille, niin kuin toisessa kauppaketjussa).

Vierailija
98/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon millainen etuohjelma tahansa, Lidlissä en käy. Citymarket on ainoa kauppa minulle.

Vierailija
99/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään alennuksilla, kun Lidlistä ei saa puoliakaan tuotteista, joita käytän. 

Lisäksi heviosaston tuotteista liian montaa myydään vain kilon-parin pakkauksissa, ei irtona lainkaan.

Käyn kyllä säännöllisesti hakemassa mm. muussijauhetta (Harvest Basket), mutta siinäpä se.

Vierailija
100/164 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katselepa esim. Sittari-kauppiaiden tuloja, ja puhu sitten valtion velasta. Maanviljelijät saavat pikkuropoja, kun väliportaat ahnehtivat kaiken, ja se "avulias kauppias" sen isoimman kakun."

Onko se siis jotenkin parempi juttu että ne voitot menevät cittari-kaupan sijaan saksalaiselle emoyhtiölle? Ei käy niin kateeksi kun se saksalainen emoyhtiö ei ole jokavuotuisen kateuspäivän listoilla kuten cittarin kauppiaat?

Voi pyhä yksinkertaisuus....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan