Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisin mielelläni töihin, mutta työnantajat eivät palkkaa minua

Vierailija
29.12.2023 |

Etsivät kuulemma vähän nuorempia töihin. T. M57

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain uuden hyväpalkkaisen työn ylempänä toimihenkilönä 53vuotiaana koska en itse vähättele itseäni vaan kerroin osaamisestani ja taustastani ja annoin ymmärtää että he tarvitsevat tähän haastavaan tilanteeseen juuri tällaista kokenutta konkaria.

Meillä yli viiskymppisillä on monesti pikemminkin etuna kokemus ja näkemys. Joillain nuorilla voi olla paremmat ja näppärämmät it taidot ja voivat olla suorittavassa työssä nopeampia, mutta heillä ei ole välttämättä aina vaadittavaa tilannetajua, kokemuksen tuomaa varmuutta ja taitoa luovia esim tiimissä tai sati esihenkilönä.

Työn saanti on monestikin kiinni siitä miltä näyttää ja miten esiintyy. Saako haastattelija hakijasta reippaan, pirteän ja työstä kiinnostuneen kuvan vai lannistuneen ja flegmaattisen, ehkä hiukan nuhjuisen habituksen mielikuvan.

Vierailija
22/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut lastenhoitotyötä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni tekee osa-aikatyötä kaupassa. 50v.

Kaikki kyselevät, miksi ei mene "oikeaan" työhön.

Voihan ylipppilas ja merkonomi mennä vaikka pankkiin, vakuutusyhtiöön yms arvostettuun työpaikkaan...

Resuinen CV, sairautta, vakava krooninen sairaus... Ei ole asiaa mihinkään  työpaikkaan, jossa työterveystarkastusta tehdään.

Vierailija
24/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain uuden hyväpalkkaisen työn ylempänä toimihenkilönä 53vuotiaana koska en itse vähättele itseäni vaan kerroin osaamisestani ja taustastani ja annoin ymmärtää että he tarvitsevat tähän haastavaan tilanteeseen juuri tällaista kokenutta konkaria.

Meillä yli viiskymppisillä on monesti pikemminkin etuna kokemus ja näkemys. Joillain nuorilla voi olla paremmat ja näppärämmät it taidot ja voivat olla suorittavassa työssä nopeampia, mutta heillä ei ole välttämättä aina vaadittavaa tilannetajua, kokemuksen tuomaa varmuutta ja taitoa luovia esim tiimissä tai sati esihenkilönä.

Työn saanti on monestikin kiinni siitä miltä näyttää ja miten esiintyy. Saako haastattelija hakijasta reippaan, pirteän ja työstä kiinnostuneen kuvan vai lannistuneen ja flegmaattisen, ehkä hiukan nuhjuisen habituksen mielikuvan.

Tilastot kuitenkin kertovat, että yli 50- vuotiaiden on erittäin vaikea työllistyä.

Olisiko kuitenkin niin, että sinulla on jotain erityistaitoja, joille työnantajalla on tarve?

Tunnen minäkin 63-vuotiaan metallimiehen, jonka työnantaja haluaa pitää töissä. Hänellä on taitoja, joille on kysyntää.

Keskivertoihminen on kuitenkin keskiverto. Jos pistetään riviin keskivertoihmisiä, joista pitää valita työntekijä, ikä ei ole plussaa.

Vierailija
25/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-alalla on nykytermiä käyttääkseni jäätävä ikäsyrjintä, varsinkin jos olet nainen. Minulla pitkä ja laaja kokemus alalta, jota vielä päivitin ajan tasalle opiskelemalla uuden tutkinnon. Olen dynaaminen ja normaalin näköinen, osaan tuoda ydinosaamiseni esiin haastattelussa. 

Ei kelpaa kun ikä tulee esille.

Vierailija
26/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.2024 vapautuu Orvon hallituksen luomat 100 000 työpaikkaa.

Vierailija
27/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 66-vuotias, jäin eläkkeelle. Töitä olis vieläkin tarjolla useammallakin työnantajalla. Pitää olla tarpeeksi tuottava niin kyllä töitä löytyy, eikä palkasta tarvitse tinkiä.

Sinäkin olet yksi syy +50 ikäisille työttömille. Olet ollut yli eläkeiän töissä, no onneksi olet jo nyt älynnyt eläköityä. Itselläni meni muutama hyvä isompipalkkainen, jo luvattu työkiertopaikka sivu suun. Paikalla olleet työntekijät päättivätkin jatkaa työuriaan. Sitten kohta tulikin YT:t, jossa lennätettiin kaikki yli viisikymppiset ulos. Eli myytiin toiselle firmalle, joka laittoi heti YT:t, jossa lennätettiin kaikki viimeisimmäksi tulleet pois.

Vierailija
28/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset jää eläkkeelle? Ei 57-v paikka ole työelämässä enää. Ammattitaito jo rapautunut ja liikaa sairauksia.

Voi rakas, nykyään se eläkeikä on pikemminkin 77 v...

Vierailija
29/34 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääse minäkään, 32- vuotias nainen.  Olen pahimmassa lapsentekoiässä, niin ei kukaan halua palkata.

Mä sain tuon ikäisenä vaikka kuinka paljon yhteydenottoja rekryiltä.

Vierailija
30/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
31/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet 57 v, työpaikka etsii 7 vuoden päästä sinua 54 v työntekijää koska ei muuta ole tarjolla.

Vierailija
32/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Orpo ja Purra eivät kurita TYÖNANTAJIA ??

Koska silloin työpaikkoja alkaisi nopeasti katoamaan Suomesta.

Mieti jatkossa ennen kirjoittamista, kiitos.

Vierailija
33/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Vierailija
34/34 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-alalla on nykytermiä käyttääkseni jäätävä ikäsyrjintä, varsinkin jos olet nainen. Minulla pitkä ja laaja kokemus alalta, jota vielä päivitin ajan tasalle opiskelemalla uuden tutkinnon. Olen dynaaminen ja normaalin näköinen, osaan tuoda ydinosaamiseni esiin haastattelussa. 

Ei kelpaa kun ikä tulee esille.

Vika ei ole iässäsi vaan siinä, että et ole osaamisesi puolesta paras hakija. Mieti nyt vähän itsekin miksi työnantajaa kiinnostaisi hakijan ikä, silmien väri tai suosikkieläin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän