Hankin lapsen yksin -maailman paras päätös
En löytänyt sopivaa isäehdokasta ja olin jo 35-vuotias. Lapsen kanssa pärjään paremmin kuin ystävät, joilla on mies 😄 Tuntuu, että miehestä on enemmän haittaa kuin iloa arjessa. Nyt ei tarvitse neuvotella mistään lapseen liittyvästä eikä huolehtia toisesta (aikuisesta) "lapsesta". Suosittelen lämpimästi tätä vaihtoehtoa.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, että lapsi on vielä pieni, eikä ole aloittanut hoidossa/ sinä töissä. Odota kun sairastelukierre alkaa, kaipaat toista vanhempaa rinnallesi.
Ei ole sattumaa että lapsen tekemiseen tarvitaan kaksi vanhempaa. Niin tarvitaan kasvattamiseenkin. Yksi ei pärjää.
Naiset on kautta aikojen kasvattaneet lapset yksin kun isät ovat huidelleet ties missä merillä ja huorissa.
Hyvä kaikki voittaa, good for you. Mutta hei, toisaalta joku hyvätuurinen mies saa käyttää ohi menneet minimissään 18 vuoden elatusmaksut omaan asuntoon, autoon ja moottoripyörään lapsen sijaan. Ne ei katoa minnekkään mutta nainen ja lapsi, minä päivänä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itse löysin fiksun miehen. Ap:n lapsi saattaa isää kaivata jossain vaiheessa. Toivottavasti ap ei siirrä outoa asennettaan miehiin myös lapseensa.
Mikä ihmeen outo asenne? Ei kaikki naiset saa hyvää miestä, eikä huonon kanssa ole järkeä alkaa lapsia tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kaikki voittaa, good for you. Mutta hei, toisaalta joku hyvätuurinen mies saa käyttää ohi menneet minimissään 18 vuoden elatusmaksut omaan asuntoon, autoon ja moottoripyörään lapsen sijaan. Ne ei katoa minnekkään mutta nainen ja lapsi, minä päivänä tahansa.
Mihin tyhjyyteen ne katoaisi? Hautaanko miehen tappamana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, että lapsi on vielä pieni, eikä ole aloittanut hoidossa/ sinä töissä. Odota kun sairastelukierre alkaa, kaipaat toista vanhempaa rinnallesi.
Ei ole sattumaa että lapsen tekemiseen tarvitaan kaksi vanhempaa. Niin tarvitaan kasvattamiseenkin. Yksi ei pärjää.
Mitä iloa on isästä, joka ei lapsen kasvatukseen ja hoitoon osallistu muutoin kuin postasmalla "isäkuvia" somessa ja arvostelemalla äidin yksin tekemää hoiva- ja kasvatustyötä? Sehän on pelkkä lisätaakka lapsen äidille.
Mitä iloa on äidistä, joka ei lapsen kasvatukseen ja hoitoon osallistu kuin somettamalla.
Onko teillä tällainen äiti?
Vierailija kirjoitti:
Mun nykyinen ex-mies oli sitä varmemmin illat ja viikonloput pois kotoa, mitä kipeämpi lapsi tai minä oltiin. Lapsen sairastelut menee aikanaan ohi. Kusipäisen miehen kusipäisyys pysyy. Kusipäisyys alkoi ilmetä kunnolla vasta raskaaksi tultuani.
Toimisin nykyisellä elämänkokemuksella samoin jos tällä tiedolla olisin taas parikymppinen. Kouluttautuisin ensin hyvään ammattiin ja sitten lapsista huolehtisi yksin. Huono mies vie pahimmillaan ilon vanhemmuudesta sekä henkisen terveyden ja työkyvyn.
Minusta on hyvä asia, että tämäkin vaihtoehto vanhemmaksi on olemassa, ja olen tehnyt myös samoin kuin ap.
Tässä asioita käydään läpi psykologin kanssa, joten sitä omaa vanhemmuutta todella joutuu miettimään monelta eri kannalta.
Minusta nykyään ns. perinteinen ydinperhekään ei takaa samalla tavalla turvattua lapsuutta kuin ennen. On paljon eroperheitä ja sen jälkeen myös täydellistä yksinhuoltajuutta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kannattaisi voi ehkä olla, mutta ei lapsen mielenterveyden kannalta.
Tämä on totta. Päätöksen oikeellisuus selvinnee vasta, kun lapsesi on aikuinen.
Ei se ole ihme, että ihmiset on nykyään enemmän tai vähemmän raunioita, kun kaikki mikä kerran sattuu omalla kohdalla onnistamaan, maalataan jonain jokerikorttina ratkaisuksi kaikille.
Tuohan on varmasti ihan ok ratkaisu joillekin, mutta valtaosa ihmisistä ei ole oikeasti valmiita siihen urakkaan yksin. Suurin osa varmasti toki uskoo niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on isästä, joka ei lapsen kasvatukseen ja hoitoon osallistu muutoin kuin postasmalla "isäkuvia" somessa ja arvostelemalla äidin yksin tekemää hoiva- ja kasvatustyötä? Sehän on pelkkä lisätaakka lapsen äidille.
No sillä lapsella kumminkin on isä, tietää kuka hän on.
Ihan hyvä ratkaisu, jos tietää että kykenee yksin huolehtimaan lapsesta. Ja suurin osa naisista kykenee. Se kun on aina riski ottaa se mies, vaikka se kuinka vaikuttaisi hyvältä mieheltä, ei sitä koskaan tiedä. Täälläkin saa harva se päivä lukea, kuinka se mies muuttuu itsekin lapseksi, kun se lapsi syntyy.
Oma ex ei sentään ihan lapseksi heittäytynyt, hoiti myös lapsia ja kotia lähes puolet. Mutta alkoi kontrolloimaan kaikkea. Ja kun en alistunut, etsi uuden uhrin ja halusi eron. No, sekään ei kauaa kestänyt se suhde. Itse silloin koitin kestää lasten takia, koska eron jälkeen he joutuu olemaan keskenään isänsä kanssa. En pysty heitä puolustamaan tuolta kontrolloinnilta. Onneksi he olivat silloin jo suunnilleen kouluikäisiä, joten ihan pieniä ei enää. Ei he enää kovin mielellään isän luokse mene ja isompi odottaa jo, että täyttää 12, että saa päättää itse. Minä en heille ole pahaa isästä puhunut, toisin kuin ex minusta. Onneksi on fiksut lapset. Tällä hetkellä olisi siis helpompaa olla yksin heidän kanssaan, silloin vauvavuosina oli toki toisesta myös apua.
Vierailija kirjoitti:
Kävin O-alkuisella klinikalla (täällä ei saa mainostaa). Kaikki meni hienosti.
Olarin lähiöbaari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sillä lapsella kumminkin on isä, tietää kuka hän on.
Oman lapseni isä on juurikin tällainen "isä", joka ei pidä yhteyttä, ei edes somekuvia. Väliin mietin, että olisko lapselle helpompi olla luovutetuista soluista kuin tiedon kanssa että isä on juu, muttei halua olla missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on kautta aikojen kasvattaneet lapset yksin kun isät ovat huidelleet ties missä merillä ja huorissa.
Meriltä tienattiin se raha, jolla vaimo elätettiin ja huorissa käytiin kun vaimo pihtasi.
nykyään on helppoa, kun sossusta saa rahaa ja työssäkäyvät miehet elättävät satojatuhansia yh-loisia
Helppohan tuo on selittää. En ole ap enkä ole hankkinut lapsia yksin, mutta eihän tuossa edes ole kauheasti mietitmistä - kertoo vain, niinkuin asiat on, eli äiti halusi kovasti lapsen, mutta koska hänellä ei ollut kumppania, hän meni klinikalle, jossa häntä autettiin saamaan lapsi. Myös luovuttajasta kerrotaan lapsen ikätason mukaisesti.