Matkalaukun osto - vinkkejä?
Tarkoituksena olisi päivittää matkalaukku uudempaan malliin lähipäivinä ja mietin paljonko tuollaiseen kannattaa investoida? En ole hardcore matkaaja, mutta olisi tietysti kiva, ettei tarvitse jännittää saapuuko laukku ehjänä perille. Onko n. 150€ liian vähän?
Entä onko kokemuksia merkeistä MyWear tai Cavalier? Olen sillä ollut noilta kovapintaisia keskikokoisia laukkuja, jotka sopisivat budjettiin. Myös American Tourister harkinnassa, tosin hivenen kalliimpi.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Samsonite kestänyt jo 15 vuotta. Jos nyt pitäis uus hankkia niin ehdottomasti Samsonite, kovakuorinen eikä vetoketjulla suljettava. Kaksi katokahvaa ja teleskooppi vetokahva sekä numerolukko.
Samsonite ehdottomasti ja yllämainituilla ominaisuuksilla.
Rimowa on kallis, mutta on ainakin kestänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Samsonite kestänyt jo 15 vuotta. Jos nyt pitäis uus hankkia niin ehdottomasti Samsonite, kovakuorinen eikä vetoketjulla suljettava. Kaksi katokahvaa ja teleskooppi vetokahva sekä numerolukko.
Mulla just hajonnut Samsonitesta vetoketju. 10 vuotta kesti, oli kyllä kovalla käytöllä, työmatkoja jatkuvasti. Onko niitä kovakuorisia vielä myynnissä? Mulla on joskus ollut, 20 vuotta sitten, tai nyt kun tarkemmin mietin, niin onhan se vieläkin varastossa, mutta se on niin painava, ettei ole enää tullut käytettyä.
Kannattaa ostaa sellainen, jossa on erottuva väri tai kuvio. On helpompi matkalaukkuhihnalla, kun tunnistaa omansa jo kaukaa. Jos olet enemmän lomamatkaaja, eikä laukkua tarvitse niinkään työmatkoihin, ostaisin jonkin missä on kiva kuvio ja ehdottomasti 4 pyörää, 2 kantokahvaa ja teleskooppi vetokahva. Numerolukkoa ei tarvitse olla, mutta ei se nyt haittaakaan. Kyllä ne kaikki markettimerkitkin nykyään kestää sen verran hyvin, että ei satunnaista matkailua varten tarvitse ostaa mitään kovin kallista. Älä kuitenkaan osta liian painavaa laukkua.
Kuljetatko sitä muuallakin kuin sileällä asfaltilla? Jos kuljetat, niin onko matka sellainen ettei oikein viitsisi kantaa täyttä laukkua? Jos on, niin etsi laukku, jossa on kaksi vetopyörää ja tarpeksi isot vetopyörät. Lumisessa maastossa pienipyöräisestä tulee perässävedettävä lumikola ja hiekkapohjalla sitten matkalaukun pohja menee pilalle. Kangasmatkalaukun kangas hajoaa ja muoviseen tulee pahat naarmut. Kaksipyöräisi matkalaukkuja on sitten hyvin vaikea löytää ja valikoima on rajattu. Ulkomailta niitä löytää helpommin.
Ennemmin käytetty Samsonite kuin Cavalier! Meillä on ollut yksi halpislaukku ja se hajosi heti ensimmäisellä lennolla. Jos ei talous kestä Samsoniteä niin katsoisin American Touristeria.
Samsonitet kun kestää ja kestää vaan. Jos on etsinnässä kabiinilaukku niin pehmeäkuorinen ja vetoketjulla suljettava. Jos laukku menee ruumaan niin kovakuorinen ja kahdella kahvalla. Neljä pyörää ja teleskooppivetokahva on ihan itsestäänselvyys.