Onko sinulla jo kuukuppi käytössä?
Minä olen käyttänyt vuoden ja en voi ymmärtää miten olen joskus voinut käyttää siteitä tai tamponeita. Kuppi on loistava juttu! :)
Kommentit (50)
kanssa kuin aiemmin tamponien kanssa touhutessa. Kuppia tarvitsee tyhjentää tosi harvoin ja tulehduksia ei ole tullut. Enemmän kuin tyytyväinen voin olla. Kannattaa kokeilla ilman ennakkoluuloja!!!
Mutta onneksi sen hankin. Nyt harmittaa ainoastaan se, etten tiennyt asiasta jo 10 vuotta aiemmin.... :)
Todella hyvä laite, harmi kun en sitä löytänyt jo 15 vuotta sitten.... Nyt ainoa ongelma on, että mihin laitan vanhat siteet ja tamponit. En suostu niitä käyttämään enää koskaan!
Pari vuotta on divacup ollut käytössä. Maailman paras keksintö.
Pehmopepuista kuppini aikoinaan tilasin.
Hyvä vehjehän tuo on, ei sitä todellakaan huomaa. Muuten kyllä minut valtaa kuukautisten aikaan sellainen itku ja itsetuho, etten kyllä edes jaksaisi huomata, vaikka uisin veressä polviani myöten.
Näin jälkeenpäin huvittaa, että ennen kuvittelin kuukautisteni olevan järkyttävän runsaat, mutta ihan normaali määrä vuotoa mulla tulee. Ehkä se valuva, vetelä tunne teki sen, että ennen olo oli kuin sikaa olisi lahdattu.
Siis sen tunteen, kun verta valuu reilumpana satsina sisältä siteeseen. Olin ihan tarpeeksi raato heräilemään vauvan huuteluihin, ja herääminen sen lisäksi vielä omiin menkkoihin alkoi ottaa liikaa kupoliin. Kupin kanssa tuota(kaan) ongelmaa ei tosiaan ole, loistokapistus.
Luneten. Maksoi noin 30 euroa ja todellakin yksi kuppi kestää jopa 10 vuotta. Nyt ollut vuoden ja on edelleen aivan uudenveroinen. :)
Kuppeja myydään myös apteekeissa, muissakin ekokaupoissa ja netissä. Kannattaa poiketa kuukuppikunnan sivuille vaikka ensin.
Mulla on ollut 1,5 vuotta ja erittäin tyytyväinen olen. Kupissa on sekin hyvä puoli, että jos on yhtään märkä olo, voi olla varma, että kuppi falskaa ja pitää mennä laittamaan se suoraan. Jos kuppi on oikein, olo on mitä kuivin ja menkat voi tosiaan unohtaa. Viime viikolla mulla jäikin kuppi yöllä tyhjentämättä ja vasta seuraavan päivän iltapäivällä muistin, että ainiin menkat...
Eka päivänä falskaa vaikka mitä tekisin. Muina päivinä sitten on aivan loistava. Mulla on Lunette, tilasin netistä sen, olikohan joku Iloinen maapallo tms. Maksoi 24,90 jos en väärin muista.
mä ostin diva-kupin pehmopepuista (pehmopeput . fi ). Olen ollut todella tyytyväinen, käyttöä nyt takana 5 mensut. Koskaan en enää pois vaihda!! Ainoa mitä tässä mietiskelen on se, että kuinka kauan yksi kuppi kestää käyttökertoja? Itse pesen kupin mensujen jälkeen kiehuvalla vedellä, mutta riittääkö se huolloksi?
Aina ei ole pesuallasta ihan vieressä. Miten siis toimitte jos on vaan pieni ahdas wc-koppi.
Taitaa se sit kuitenkin rajoittaa verrattuna siteisiin ja tamponeihin...
jopa neljät ekat kuukautiset. Onneksi en luovuttanut. On meinaan niin hyvä! Nyttenkin on juuri menkat ja kupin kanssa ei mitään harmia niistä.
Suositten kyllä lämpimästi!
Olen vähän epäluuloinen, mutta kun kaikki niin kehuvat... Eikö sen käyttäminen ole vähän sottaista? Onko se luotettava, tarvitaanko siis sidettä varmistukseksi. Itse käytän aina sidettä ja tamponia yhtäaikaa.
Onneksi löysin sen suht nuorella iällä (23v. ) ettei kovin montaa vuotta tarvinnut siteiden kanssa temppuilla.
kuukautisista paljon mukavammat. En keksi yhtään huonoa puolta sen jälkeen kun sitä opin käyttämään. Pari ensimmäistä kuukautta meni vähän harjoitellessa, mutta ei silloinkaan ollut edes ohivuotoja. :)