Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo kuukuppi käytössä?

Vierailija
07.01.2007 |

Minä olen käyttänyt vuoden ja en voi ymmärtää miten olen joskus voinut käyttää siteitä tai tamponeita. Kuppi on loistava juttu! :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin... Onko tämä palsta muka kielletty neitsyiltä? :-D

Itse asiaan, minä olen ammatissa (rakennuksilla) jossa työkohde vaihtuu joskus päivittäinkin, ja kaikilla työmailla ei edes ole vessaa, saati sitten suihkua vessakopissa, joten en ainakaan töissä voisi käyttää kuukuppia.

Vierailija
42/50 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itse asiaan, minä olen ammatissa (rakennuksilla) jossa työkohde vaihtuu joskus päivittäinkin, ja kaikilla työmailla ei edes ole vessaa, saati sitten suihkua vessakopissa, joten en ainakaan töissä voisi käyttää kuukuppia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on kertakäyttösiteistä tuleva ihottuma ja ihoärsytys, joka just ja just ehtii parantua aina ennen seuraavia menkkoja -ja sit taas mennään. Toivottavasti kestot tuo avun tähän ongelmaan, mutta jos ei, niin en epäröi kokeilla kuukuppia.

Vierailija
44/50 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuotoni on vaan niin runsas, että parina ekana päivänä ja yönä on ihan pakko pitää sidettä lisäksi (ja sidettä siis pitää vaihtaakin aika taajaan). Mutta loput päivät ja yöt menee sitten pelkän kupin kanssa :-)

Vierailija
45/50 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullista olla tiukkapillu :S

Vierailija
46/50 |
08.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin se mulla menee näppärästi, muuten tuntuu hieman hankalalta. Oletko neitsyt, onhan se kuitenkin paljon pienempi kuin miehen... Niitä on muuten eri kokoja olemassa, Lunette taitaa olla isoimmasta päästä.

Vierailija
47/50 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole päässyt tositoimissa testaamaan, mutta olen " kuivaharjoitellut" , jottei sitten olisi ongelmia laiton ja poisoton kanssa kun ne menkat sitten alkavat. Vähän hidasta ja hankalaa vielä toistaiseksi laitto ja poistaminen, mutta hyvältä vaikuttaa. Apteekista ostin oman Divani, pienempää kokoa, hinta rapiat 25 euroa. Tamponien kanssa tuppaa ainakin mulla tulemaan niitä ohivuotoja eikä se naru jalkovälissä ole kauhean esteettinen. Täytyy myös myöntää, että suuseksimahdollisuus (ilman verta, jotkut miehet eivät kuulemma edes verestä säikähdä) kuukautisten aikana oli myös yksi syy ostopäätökseen. :)

Vierailija
48/50 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatus sisään jäävästä hautovasta bakteerien elatusalustasta, mikä veressä piilee??? Kupin huuhtelu " kun muistaa" ei todellakaan vastaa minun käsitystäni kuukautishygieniasta. Miten usein teillä, käyttäjät, on emätintulehduksia?

Vierailija
49/50 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä kupissa bakteerit elä! Se pestään asiaan kuuluvalla pesuaineella ja keitetään väh. kerran kuussa joko ennen tai jälkeen kuukautisten. Paljon parempi vaihtoehto kun tamponi!!! Hiiva kierre katkesi kuin seinään, samalla loppui haumutimen. SUOSITTELEN!!!

Vierailija
50/50 |
19.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ekaa kiertoa meni harjoitellessa, ensimmäiset kotona tyhjennystä ja asennusta harjoitellessa ja sitten pikkuhiljaa siteen turvin töihinkin. 4 kierto meni ilman siteitä ja sen jälkeen niitä ei ole tarvinnut.

Ihmettelen kun jotkut ihmettelee tuota epähygieenisyys juttua, ajattelee kuitenkin, että kupissa se veri on tosi pieneen alueeseen kontaktissa, emättimeen (siis sinne reunoille) ja ulkosynnyttimiin ei veri ole kosketuksissa lainkaan kun taas siteessä se veri makaa oikein siinä värkillä ja tampooni on suoraan vasten emättimen seinää.

Jos ja kun kupin tyhjentää oikein niin ulkopuolelle ei erityisiä likoja edes hirveämmin jää ja se on kuitenkin sitä samaa tavaraa mitä tamppooni ja side pitää noita alueita vasten jatkuvasti.