Kuvitteleeko joku todella, että työttömän elämä on kivaa rentoilua?
Ei todellakaan ole, vaan pelkkää stressiä ja ahdistusta.
Kommentit (108)
Niin, sukulaiset ja muut välttelee kun olet työtön
Aina saa olla te-toimiston kanssa tekemisissä ja sählätä
mielenterveysongelmat pahenee kun eristäydyt yhteiskunnasta
Itse olen hakenut 3 vuotta töitä mutta en ole saanut kun ei ole työkokemusta. Te toimiston virkailija yritti myös etsiä minulle työharjoittelupaikkaa, edes sitä ei löytänyt. Olen päälle 30v.
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Kannattaa yrittää rentoutua ja nauttia hetkestä. Olet työtön mutta lisäät mahdollista ahdinkoasi olemalla vielä ahdistunutkin. Luultavasti löydät vielä töitä tai jonkun suunnan elämääsi.
En voi nauttia hetkestä, kun rahat on koko ajan loppu ja ensi vuonna sitä on entistäkin vähemmän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Et ole töihin ajatellut mennä?
Minne voin MENNÄ töihin?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voin MENNÄ töihin?
Ap
Miehenä muuttofirmaan. Naisena avustajaksi hoivapalveluihin. Jos et vaadi korkeaa palkkaa, saat töitä.
Keljuuden tekee rahan puute. Muutenhan se on rentoa. Toki pitää olla TE-keskuksen kanssa tekemisissä määräajoin, mutta ei kukaan joka päivä jaksa hakea aktiivisesti töitä kirjoittelemalla työhakemuksia ja juoksemalla haastatteluissa.
En kuvittele. Vaikka en ole ollut työtön sitten vuoden 2010, muistan yhä kuinka kamalaa se oli. Mun elämän täytti pelkkä työnhaku. Oli vielä kaunis kesä mutta olin vaan sisällä ja tein hakemuksia. Loppujen lopuksi sain paikan, jota olin hakenut jo neljä kuukautta aiemmin vielä ollessani koulussa, joten hukkaan meni koko kesä. Se paikka oli sellainen, että ensin olin ollut jotain hämminkiä rahoituksen kanssa ja sitten alkuperäinen valittu oli perunut, joten minä pääsin varasijalta.
Pahin on varmasti kun joutuu kökkimään yksinään päivät kotona ja siinä alkaa pikkuhiljaa eristäytymään yhteiskunnasta.
Eipä tietenkään toi taloudellinenkaan puoli hyvältä näytä jos on työttömänä.
Sulta puuttuu Kela gold, silloin elämä hymyilee.
Itse olen alkanut masentua kun työnantajat eivät huoli minua töihin. Olen terve ja motivoitunut 55 v.
No eipä se elämä ole mitään herkkua kenelläkään
Vierailija kirjoitti:
Petteri, eikö nyt ole iltapäivänokosten aika!!
Oli stressiä ja ahdistusta niin kauan kun olin te-toimiston järjestelmissä mukana. Uskalsin sit jättäytyä omilleni, ei stressaa enää yhtään, voin hakea töitä mistä ja milloin huvittaa, jos huvittaa, ilman että määrätään aikatauluja ja kyylätään.
Vierailija kirjoitti:
No eipä se elämä ole mitään herkkua kenelläkään
On se vähän kivempaa silloin, kun on rahaa. Mieluummin olisin töissä kuin työttömänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voin MENNÄ töihin?
Ap
Kyllä tekevälle töitä löytyy. T: Riitta, ystäväsi
Itse ainakin makoilen, syön hyvin ja pelaan videopelejä. Töihin en mene.
Ei täältä sairaalasta voi nyt lähteä töihin kun pitää odottaa leikkaussaliin pääsyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne voin MENNÄ töihin?
Ap
Kyllä tekevälle töitä löytyy. T: Riitta, ystäväsi
VV-ministeriksi näköjään pääsee vaikkei osaa omaa nimeään kirjoittaa.
Miksi? Kannattaa yrittää rentoutua ja nauttia hetkestä. Olet työtön mutta lisäät mahdollista ahdinkoasi olemalla vielä ahdistunutkin. Luultavasti löydät vielä töitä tai jonkun suunnan elämääsi.