Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (615)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän voit alkaa rahoittamaan heitä? Annat puolet palkastasi.
Hyvin sanottu. Jokainen voisi osallistua talkoihin tasavertaisesti. Laitetaan teillekin 49.5%:-) Miksi ei?
Siksi, että pienituloisilla kun on jo muutenkin erittäin vähän rahaa käytettävissään, rahamäärän puolituksessa menetettyä osuutta ei enää pysty kulutuksesta tinkimään. Isommilla tuloilla jää sellaista väljyyttä kulutukseen, mistä voi huonoina aikoina tinkiäkin ilman, että se edes haittaa. Esim. 1000 e/kk tuloilla pudotus 500 euroa ja kulutukseen jää 500 euroa. 1 miljoonan tuloilla käteen jäisi vielä 0,5 miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä ostan seuraavaks???? omakotitalo on auto on vene on.rahaa on reilusti ja sitä hävitettävä että joutuu maksaa vähemmän veroa kun kirjanpidon jätän.ideoita???
Korkokengät. Sä olet lyhyt pikkumies.
iha itekkö keksit tuon vau
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä ostan seuraavaks???? omakotitalo on auto on vene on.rahaa on reilusti ja sitä hävitettävä että joutuu maksaa vähemmän veroa kun kirjanpidon jätän.ideoita???
iha itekkö keksit tuon vau
Eikö sillä palkalla tullutkaan pituutta lisää?
Vierailija kirjoitti:
Tehdään etuuksista kerran kuukaudessa anottavia, ei enää mitään tukiautomaattia. Kun kerran kuukaudessa pitää tunnin ajan selvittää omia ja perheensä kuukauden tekemisiä ja rahaa saa vain todelliseen tarpeeseen, niin verotustakin voidaan keventää. Ryhdytään auttamaan köyhiä perheitä oikein kunnolla, pari kertaa viikossa vertaistapaamisia, työnhakuneuvontaa, jumppaa jne. eikä mitään mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään omiaan.
Ei tuki tule minulle automaattisesti. Katsos aina oletetaan, että olenkin saattanut tukikauden aikana olla (keikka)töissä. Anon KOKO:n työttömyyskassasta kerran kuussa ansiosidonnaista ja kerron samalla, olenko mahdollisesti tehnyt keikkatöitä välillä vai en. Ja myös kerran kuussa kuittaan TE-toimistoon hakemani työpaikat. Nyt en pääse anomaan kassasta korvausta, kun se on poikkeuksellisesti suljettuna pari viikkoa, ikävästi juuri joulun aikaan. Onneksi kerrottiin hyvissä ajoin, joten olen yrittänyt säästää enemmän, mutta minulla on 30-vuotisen työuran tuomia säästöjäkin.
älkää aina haukkuko työttömiä täällä. minä olen oikeesti huolissaan miten te raukat pärjäätte noin pienellä rahalla kalliissa suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu. Jokainen voisi osallistua talkoihin tasavertaisesti. Laitetaan teillekin 49.5%:-) Miksi ei?
Siksi, että pienituloisilla kun on jo muutenkin erittäin vähän rahaa käytettävissään, rahamäärän puolituksessa menetettyä osuutta ei enää pysty kulutuksesta tinkimään. Isommilla tuloilla jää sellaista väljyyttä kulutukseen, mistä voi huonoina aikoina tinkiäkin ilman, että se edes haittaa. Esim. 1000 e/kk tuloilla pudotus 500 euroa ja kulutukseen jää 500 euroa. 1 miljoonan tuloilla käteen jäisi vielä 0,5 miljoonaa.
Entäs jos minua ei huvita, ja alan työttömäksi.
Silloin sinä et saa mitään, mutta minulla on omaisuutta ja säästöjä. Palaan toki töihin heti, kun olet saamattomuuttasi kuollut nälkään.
No, eräänlaista vihervasemmistolaista matematiikkahan tuokin esittämäsi toki on... ja se vie tämän maan perikatoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin sinä et saa mitään, mutta minulla on omaisuutta ja säästöjä. Palaan t
Ei siitä ole mitään hyötyä, että istut kokouksissa syömässä viinereitä ja puhumassa paskaa.
Maailman turhin työ.
mut saan rahaa viinerin syömisestä ja paskan puhumisesta 10 kertaa enemmän ku sä kusisia tukia
ja voin ostella kaikkee kivaa ja matkustella sä et voi
Vierailija kirjoitti:
mut saan rahaa viinerin syömisestä ja paskan puhumisesta 10 kertaa enemmän ku sä kusisia tukia
Et sä kohta enää saa, kun tulee massa irtisanomiset.
Sun asunto myydään halvalla pankinjohtajan velipojalle ja sulle jää velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurituloisena maksan veroja 60 000 ja käteen jää 90 000. Ensi vuonna työskentelen vähemmän koska näillä tuloilla marginaaliveroprosentti on 62 eli jos tienaan 100 eurooa lisää niin käteen jää 38 euroa.
Veroja maksan mielelläni oman osuuteni mutta nyt on aika vähentää työntekoa reilusti ja nauttia vapaa-ajasta. Työnteon puolittamalla käteen jää jotain 50 000 euroa ja valtio vie 25 000.
On hyvä antaa nuorten tehdä enemmän töitä ja itse voin vähän matkustella sekä harrastaa enemmän.
Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi hyvätuloisten verotuksessa on oltava joku tolkku. Ei ole kannustavaa ahkeroida, jos ei siitä tunne saavansa palkintoa. Kun lahjakkaimmat alkaa vähentämään töitään, koska vähemmälläkin tulee toimeen, se vähentää verotuloja.
Jos vaan voitaisiin perata julkisen puolen kuluista turhat pois, niin valtio tulisi toimeen vähemmilläkin veroilla.
Täytyy muistaa, että ne hyvätuloiset, jotka saavat palkkansa verovaroista eivät ole nettomaksajia, vaikka jättäisivät lisätyöt tekemättä ankaran verotuksen vuoksi. Siksi pitäisikin perata julkisella puolella kovapalkkaisimmat virat ja tarkkaan miettiä mitä niistä kannattaa maksaa palkkaa ja kuinka monta pomotason käsienheilutteluvirkaa edes tarvitaan. Se on toki yhteiskunnan kannalta hyvä, että yksityisellä puolella maksetaan hyviä liksoja, joista saadaan aitoa verotuloa. Kutenkin siellä on verolusmuja kikkailijoita, joten varmaan sielläkin olisi parempi, että panostavat niihin suorittavan tason työpaikkoihin enemmän, joiden tekijät kiltisti maksavat veronsa eivätkä kikkaile pääomatuloilla, lisäeläkkeillä ja bonuksilla, eivätkä siirrä kirjojaan Sveitsiin. Sillä tulos tehdään suorittavalla tasolla, joskin taitavien johtajien vaikutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti, jos sulla olisi sijoitusasunto 2 eri kerrostalossa ja olisit vastuussa 2 eri kerrostalon yhtiölainoista ja vastikkeista.
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Jos kerrostalo menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää.
Asuntovelka on maksettava pankille.
jos valtio menee konkurssii et saa tukia vaan joudut huoraamaan et saat rahaa.varmaa kiva olla muna suussa kohta.
Yksikään valtio tällä planeetalla ei ole kartalta kadonnut, vaikka ajautuisi maksukyvyttömyyteen. Esimekiksi Yhdysvallat törmää siihen tilanteeseen vuosittain. Ja hoitaa homman ottamalla lisää velkaa (googlaa: Yhdysvallat nostaa velkakattoa)
Orpon hallituskaan ei velkaantumista pelkää, koska ottaa lainaa jopa 25% eli yli 50 miljardia lisää oman budjettikehyksensä mukaisesti.
Velkapelottelu oli vale, jonka tyhmät uskoivat ja äänestivät PS/Kok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurituloisena maksan veroja 60 000 ja käteen jää 90 000. Ensi vuonna työskentelen vähemmän koska näillä tuloilla marginaaliveroprosentti on 62 eli jos tienaan 100 eurooa lisää niin käteen jää 38 euroa.
Veroja maksan mielelläni oman osuuteni mutta nyt on aika vähentää työntekoa reilusti ja nauttia vapaa-ajasta. Työnteon puolittamalla käteen jää jotain 50 000 euroa ja valtio vie 25 000.
On hyvä antaa nuorten tehdä enemmän töitä ja itse voin vähän matkustella sekä harrastaa enemmän.
Tässä on hyvä esimerkki siitä miksi hyvätuloisten verotuksessa on oltava joku tolkku. Ei ole kannustavaa ahkeroida, jos ei siitä tunne saavansa palkintoa. Kun lahjakkaimmat alkaa vähentämään töitään, koska vähemmälläkin tulee toimeen, se vähentää verotuloja.
Jos vaan voitaisiin perata julkisen p
Julkisen sektorin suurimmat palkat maksetaan ministereile ja kansanedustajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä kohta enää saa, kun tulee massa irtisanomiset.
Sun asunto myydään halvalla pankinjohtajan velipojalle ja sulle jää velkaa.
no sit voin elellä tuilla niinku sä .tilillä kuiteki 70 000e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin sinä et saa mitään, mutta minulla on omaisuutta ja säästöjä. Palaan t
Melko harhainen persupoju kuvittelee itselleen miljonan tulot, kun oikeasti on niitä, joilta lähtee kaikki. Isi ja äiti sinut elättää muttei loputtomiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä miksi jo valmiiksi huono-osaisilta pitäisi viedä se vähäkin pois kun se ei vaikuta varakkaan elämään mitenkään, jos huono-osaiset saisi vaikka nykyistä vähän enemmänkin tukia, Suomihan on saanut lukuisia huomautuksia liian alhaisista sosiaalituista.
Olisi itseasiassa varakkaiden käsissä luoda niitä työpaikkoja, mutta eivät ole sitä tehneet, joten siksi ovat oikeastaan velkaa köyhille ne sosiaalituet.
Ei kenelläkään ole toista suurempaa velvollisuutta työllistää ketään. Sitä voi kuka tahansa alkaa yrittäjäksi ja työllistää ensin edes itsensä. Se vastuu ei vaan monille kelpaa kun mieluummin otetaan vain ne oikeudet.
Yrittäjäksi ryhtyminen vaatii resursseja, rahaa jota on vain hyväosaisilla. Ikänsä köyhänä ja vähällä pärjääm
Juuri äsken telkkarissa näytettiin pätkää siitä kun tämä Jungle Juice -ketjun perustaja Noora kehui sitä, kuinka omalla työllään nousi "ryysyistä rikkauksiin". No, tarinassaan kuitenkin kertoi, että puolisonsa myi vanhan yrityksensä ja appivanhemmat panttasivat kesämökkinsä yms. "pientä apua". Että joo, jokaisella on tuosta noin vaan kaapia kokoon alkupääoma.
elättäähä kela jos hyväpalkkane työ menee .samalla tavalla ne tuet mun tilille tulee niinku teidän kela pellejen
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloisena köyhänä en voi ymmärtää tätä kaikkea verottamista. Miksi ihminen ei saa oma tienaamistaan rahoista nauttia.
Mielestäni minulta ja kaikilta kaltaisiltani saa leikata: Olen valmis antamaan oman osuuteni tämän yhteiskunnan hyväksi
Sama täällä. Säästöönkin jää ja väärältä tuntuu, kun katselen aamuisin ikkunasta töihin meneviä poloisia.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kuulun kohtalaisen hyvätuloisiin,mutta näitä leikkauksia en kyllä ymmärrä enkä hyväksy.Mielestäni nyt ollaan vaarallisella tiellä,pelkään että alkaa tapahtua ikäviä asioita.
Minä ymmärrän hyvin. Ei ole oikein, että vuodesta toiseen samat veronmaksajat kustantavat koko ajan kasvavia tukia. Kun lähes puolet omasta palkasta menee toisten tukiin, alkaa työnkin mielekkyys kärsiä. Me emme saa koskaan Suomeen korkeapalkkaisia ulkomaisia osaajia, koska he lähtevät täältä nopeasti pois, maihin, joissa on inhimillisempi verotus.