Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!

Vierailija
28.12.2023 |

Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.

Kommentit (581)

Vierailija
141/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakituiset käy salatupakalla. Ilmoitan niistä kaupunginvaltuustoon tai Helsingin pääkonttoriin. 

Vakituisilla on asuntovelkaa, niiden kiusaamisesta tulee kivaa. 

Kohteeksi voi valita jonkun väsyneen pienten lasten vanhemman. 

😂😂😂😂😂

Vastoinkäymiset kuuluvat elämään. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
142/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän näitä ulinoita lukee "muka köyhä" sitä tyytyväisempi olen hallituksen toimiin. Hyvä hallitus, jatkakaa samaan malliin. Nää muutokset olis pitänyt tehdä jo 10-20 vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän näitä ulinoita lukee "muka köyhä" sitä tyytyväisempi olen hallituksen toimiin. Hyvä hallitus, jatkakaa samaan malliin. Nää muutokset olis pitänyt tehdä jo 10-20 vuotta sitten.

Kyllä, kerrostalossa olet vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja jos taloyhtiö menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja velka jää niille kenellä sitä on. 

Kohta ei makseta yhtiölainoja ja vastikkeita ansiosidonnaisella ja sovitellulla päivärahalla ja asumistuella. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Asuntokauppa on jäässä ja vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa. 

Vierailija
144/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana. 

Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön. 

Tiedän, että sopeutumiseläkkeen ja -rahan hyväksikäyttäjiä ei ole paljon, eikä siis sillä mitään merkitystä isossa kuvassa, mutta pidän heidän kikkailuaan vielä törkeämpänä kuin jonkun työhaluttoman lorvailua. Kuitenkin lypsävät paljon suurempaa korvausta ja ovat kuitenkin jaksaneet siellä eduskunnassa "työskennellä". Sopeutumisrahaan ei kai ole suunnitteilla porrastustakaan tai muita kannustimia ja velvoitteita.

Osalla noista "työhaluttomista" on työntekoa rajoittavia asioita, joita eivät muut tajuakaan. Esimerkiksi autismin kirjolla on ihmisiä, joille työskentely muiden kanssa on kuormittavaa ja he mokaavat jo haastattelutilanteessa, vaikka olisivat hyviä työntekijöitä etätöihin.

Epäonnistuminen työn haussa myös masentaa, kun yrityksistä huolimatta joutuu aina pettymään, joten jossain vaiheessa ei jaksa enää yrittää.

Vierailija
145/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava sai pankkilainan kerrostalo kaksioon, kun oli 6 kuukauden palkkatuella töissä. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
146/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puhut asiaa.olen samaa mieltä.palkan korotuskin tulee maaliskuussa.

Vierailija
147/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttava sai pankkilainan kerrostalo kaksioon, kun oli 6 kuukauden palkkatuella töissä. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Suomen taloyhtiöt on pikkuisen hataralla pohjalla, kun leikkaukset alkaa. 

Onneksi vuokralla asuvat ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja voi sanoa adjöö. 

Vierailija
148/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puhut asiaa.olen samaa mieltä.palkan korotuskin tulee maaliskuussa.

Onneksi sijoittajat on vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista. 

Onko sulla sijoitusasunto monessakin eri kerrostalossa?

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
149/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Suomen taloyhtiöt on pikkuisen hataralla pohjalla, kun leikkaukset alkaa. 

Onneksi vuokralla asuvat ei ole vastuussa naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista ja voi sanoa adjöö. 

ädjöö asuu kohta somaalin ja ryysssään kans kimppa kämpässä kun työt ei maistu ensvuonna leikataan 3 kertaa

Vierailija
150/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, jos sulla olisi sijoitusasunto 2 eri kerrostalossa ja olisit vastuussa 2 eri kerrostalon yhtiölainoista ja vastikkeista. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
151/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieti, jos sulla olisi sijoitusasunto 2 eri kerrostalossa ja olisit vastuussa 2 eri kerrostalon yhtiölainoista ja vastikkeista. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jos kerrostalo menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää. 

Asuntovelka on maksettava pankille. 

Vierailija
152/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai leikkaa se hallitus sun omistusasunto naapureilta pois soviteltua päivärahaa, ansiosidonnaista ja asumistukea. 

Vierailija
153/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

mulla on 3 ja rahaa tilillä 80 000e sulla ei ole mitään olet köyhä paska.hitto miten hieno vene mul pihas ja auto.mites sulla?.lueppa noita juttuja eläkkä selitä kelan sohvalta paskaa.

Vierailija
154/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana. 

Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön. 

Ap tuskin on edes töissä, saati hyvätuloinen, eli ihan niiden omien tukiensa puolesta trollaa.

Vierailija
155/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai leikkaa se hallitus sun omistusasunto naapureilta pois soviteltua päivärahaa, ansiosidonnaista ja asumistukea. 

Kannattaa toivoa, että naapuri saa kokoaikatyön. 

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
156/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Jos kerrostalo menee konkurssiin niin kaikki menettävät asuntonsa ja asuntovelka jää. 

jos valtio menee konkurssii et saa tukia vaan joudut huoraamaan et saat rahaa.varmaa kiva olla muna suussa kohta.

Vierailija
157/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

mulla on 3 ja rahaa tilillä 80 000e sulla ei ole mitään olet köyhä paska.hitto miten hieno vene mul pihas ja auto.mites sulla?.lueppa noita juttuja eläkkä selitä kelan sohvalta paskaa.

Ei ole paskaa. Etkö tiennyt, että olet vastuussa muiden osakkaiden yhtiölainoista ja vastikkeista?

Vierailija
158/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimo näytti koneelta tätä keskustelua näin eduskunnassa työtä tekevänä huomasin että leikkaukset ovat aivan liijan pieniä.

Vierailija
159/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

jos valtio menee konkurssii et saa tukia vaan joudut huoraamaan et saat rahaa.varmaa kiva olla muna suussa kohta.

Norjassa asuu rikkaita pitkiä komeita miehiä.

Siellä ei leikata naisilta ansiosidonnaista, kuten köyhät suomipojat tekevät. 

Te ette pysty edes naisia elättämään. 

Vierailija
160/581 |
28.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset muuttavat Norjaan ja Tanskaan.