Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (615)
Hiljaa Arto! Kohta iskee leikkuri sinuunkin kun et saanut virkaa. Opettelemaan vaan kunnon työhakemuksia jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana.
Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön.
Kuinka paljon niitä systeemin hyväksikäyttäjiä on? Entä kuinka monta prosenttia pitää olla, jotta kaikilta leikkaaminen ja yhteiskuntaluottamuksen rapauttaminen on järkevää?
Minä en meinaan usko, että niitä kovin paljoa on. Mikään yhteiskunta ei ole täydellinen, eikä hulttioita tai väärinkäyttöä saada maailmasta pois sillä että kurjistetaan niiden oloa joilla menee jo huonosti.
Ruuan hinta on noussut niin paljon että jos nykyisillä tuilla joutuu 40% leikkuriin, niin se on laulun loppu. Kannattaa järjestää itsensä vankilaan jo silloin.
Vierailija kirjoitti:
Minä toisena hyvätuloisena en ota ihan noin mustavalkoisesti kantaa asiaan. Sairaat ja työkyvyttömät on asia erikseen, heille en toivo leikkauksia. Sen sijaan tukijärjestelmän hyväksikäyttäjiltä ja mä en vaan haluu -työhaluttomilta leikkaamista en näe pahana asiana.
Tärkeintä olisi kuitenkin uudistaa koko tukisysteemi, joka on nykyisellään järjetön.
On kyllä työttömiä jotka eivät ole sairaita ja haluaisivat töitä mutta eivät saa. Miksi moni kuvittelee että on olemassa vain lusmuja ja työkyvyttömiä???
Samaa mieltä kuin ap. T. Lekuritäti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon niitä systeemin hyväksikäyttäjiä on? Entä kuinka monta prosenttia pitää olla, jotta kaikilta leikkaaminen ja yhteiskuntaluottamuksen rapauttaminen on järkevää?
Minä en meinaan usko, että niitä kovin paljoa on. Mikään yhteiskunta ei ole täydellinen, eikä hulttioita tai väärinkäyttöä saada maailmasta pois sillä että kurjistetaan niiden oloa joilla menee jo huonosti.
Niinpä. Eikä ikinä näe arvioitakaan siitä monellako jää jokin hänelle kuuluva tuki hakematta koska ei tiedä olevansa siihen oikeutettu tai ei osaa hakea.
Ainoa joka haluaa leikata työttömiltä, sairailta ja eläkeläisiltä on ne jotka saa saa huonoa palkkaa töistä, koska ne haluaa että vielä huonomman talouden omistava kärsii vieläkin enemmän.
en pidä yhtään tästä kokoomuksen/persujen hallituksesta, se on vähävaraiselle todella kyykyttävä. Vaikka itsellä hyvä palkka onkin.
Vierailija kirjoitti:
Voisi tosiaan poistaa lapsilisät niiltä, joilla ne menevät aina lasten tileille säästöön.
Lapsiperheet, jotka eivät osaa edes satasta laittaa kuussa sijoituksiin, pitäisi laittaa talouskouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi tosiaan poistaa lapsilisät niiltä, joilla ne menevät aina lasten tileille säästöön.
Lapsiperheet, jotka eivät osaa edes satasta laittaa kuussa sijoituksiin, pitäisi laittaa talouskouluun.
------------
Todella monella ei ole todellakaan laittaa satasta kuussa säästöön! Työttömiä ja vähävaraisia on ennätysmäärä. Missä todellisuudessa oikein elät?
Minä en keskituloisena halua, että asioita arvioidaan vain ja ainoastaan tunneperäisesti ja jätetä faktat huomiotta kuten ap.