Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!

Vierailija
28.12.2023 |

Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.

Kommentit (583)

Vierailija
401/583 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
402/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on useamman lapsen ja yhden aikuisen taloudessa omastakin takaa sen verran kuluja, että kiva jos Ap on mielellään ottamassa isompaa koppia näistä työssä käymättömistä. Minun pussistani kun elätetään jo useampi alimittainen työelämän ulkopuolinen henkilö.

Kannattaisin lapsilukukohtaisia verovähennyksiä takaisin. Pikkulasten vanhempana ärsyttää aina kuulla/lukea, kun lapsettomat tai kahden hyvätuloisen aikuisen perheet mainostavat miten heillä on ihan liikaa rahaa ja heiltä voi kyllä ottaa isommallakin höylällä pois. Niin, sinulta voi, se ei meinaa sitä että kaikilla on sama tilanne joiden palkkakuitissa lukee samat numerot.

Sinulla oli sama vapaus jättää ne pikkulapset tekemättä niin kuin lapsettomillakin. Tuskin olisit lapsettomana höylännyt rahojasi pois. Miksi lapsettomana haluaisit elää köyhyysloukussa. Eikö lapsien tilalla luulisi olevan muita aktiiviteettejä, harrastuksia, joihinka menee rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla lapsettomilla ei ole liikaa rahaa vaan elävät paljon köyhemmin ja vaatimattomammin kuin lapsiperheelliset.

Vierailija
404/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas ihmetyttää yleistykset.

Vierailija
405/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa muutkin hyvätuloiset olisivat samanlaisia kuin sinä. Hyvin harvalla on sydämen sivistystä.

T: tuntematon 

Tunnetko montakin hyvätuloista, kun voit tehdä tuollaisen yleistyksen? 

Vierailija
406/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluat.

Vierailija
407/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Kun näkee lähipiirissä kaksi ennenaikaisesti eläkkeelle joutunutta ja itse joutunut kokemaan työttömyyden ilman tuloja, niin osaan asettua toisen asemaan. 

Toki sitä en hyväksy, ettei terve ihminen edes yritä tehdä mitään työllistymisen eteen. Meidän lähipiirissä toinen teki kuitenkin 2-3 tuntia päivässä sellaista työtä, mitä sai tehdä omaan tahtiin ja siihen meni joskus neljäkin, mutta hänelle maksettiin se mitä työtehtäviin oli määritelty. Työ oli ulkoalueiden hoitoa ja työnjohto katsoi normaalia pitempää tai sitä että piti käydä kotona lepäämässä läpi sormien, koska hän muuten teki työt hyvin ja oli mukava tyyppi silloin kun oli hyvä päivä. Kuusikymppisenä ei enää pystynyt tähänkään, mt-ongelmia on, mutta fyysinen terveys oli se mikä sitten petti. Toinen on nuori ja hänet painostettiin eläkkeelle, on useampi lievä sairaus ja nepsytapaus. Erittäin rauhallinen ja haluaisi tehdä töitä, mutta opiskelu ei suju nykyisessä itseohjausta ja jatkuvaa esitelmän pitoa vaativassa maailmassa sellaisella alalla mihin hänellä olisi resursseja - voisi tehdä etänä ja jos saa tehdä omalla aikataululla, voisi kyetä jopa kokoaikaiseen työhön. Koetamme purkaa eläkepäätöksen (toimin avustajana, koska asuu samalla paikkakunnalla ja on ollut lapsesta saakka läheinen). 

Työttömäksi jäin konkurssin yhteydessä vuosia sitten. Koetin yrittäjänä, mutta minusta ei arkana ollut siihen, olin liian huono markkinoimaan. Lopetin, en konkurssiin vaan siksi että koin ettei ole minun juttu. Lähdin opiskelemaan. Minulla oli kuitenkin työssä käyvä mies ja kaksi alaikäistä lasta. Sen ajan lakien mukaan miehen tulot ylittivät rajan vain muutamalla kympillä, etten saanut työmarkkinatukea kun taustalla oli yrityskokeilu ja opiskelut niin etten täyttänyt työssäoloehtoa. Eipä tuettomuus auttanut yhtään työnsaannissa. Opiskelu ja valkoiset valheet yritystoiminnasta auttoivat. Käytännössä se oli viimeisen vuoden pöytälaatikossa, mutta onneksi sitä ei kukaan tarkistanut. CV:ssä olen ollut yrittäjä. Silloinkaan ei siis ollut kuin vähän tuloja. 

Aika paljon palstoilla näkee ihmisiä, jotka niputtavat kaikki työttömät samaan kastiin tai kaikki nuoret sairauseläkeläiset samaan kastiin. Miten niin tyhmä voi olla missään töissä? Yleistävätkö he töissäkin samaan kastiin? No ehkä - olen itse töissä pienessä yrityksessä ja osa on sitä mieltä, että iso on parempi ja ottavat kalliimman tarjouksen. Mutta mitä meidän alalla eivät nämä huomioi, on se, että isoissa on paljon harjoittelijoita ja työn tekeekin joku täysin kokematon. Meillä ei ole resursseja ottaa harjoittelijoita ja minulla on alalta 15 vuoden kokemus, muilla enemmän. Aika paljon on saatu kommenttia että ollaan kaupungin paras. 

Vierailija
408/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaisin lapsilukukohtaisia verovähennyksiä takaisin. Pikkulasten vanhempana ärsyttää aina kuulla/lukea, kun lapsettomat tai kahden hyvätuloisen aikuisen perheet mainostavat miten heillä on ihan liikaa rahaa ja heiltä voi kyllä ottaa isommallakin höylällä pois. Niin, sinulta voi, se ei meinaa sitä että kaikilla on sama tilanne joiden palkkakuitissa lukee samat numerot."

Pikkulasten sijaan olisit näyttänyt esimerkkiä ja alkanut jakamaan rahasi lapsiperheellisille. Vai ahneutesiko esti.

Vierailija
409/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Miksi verovarat ohjataan jo muutoinkin varakkaille, mm. lastensuojelu-, vanhushoiva- ja terveyspalveluyrityksille yhden lapsen hoidon maksaessa yksityisellä lastensuojeluyrityksellä jopa 600.000 vuodessa? Eipä ole ihme, että verovarat eivät riitä mihinkään! Velkaa ottaa tämä hallitus eniten koskaan, koska eivät haluakaan puuttua näihin etuuksiin.

Voitontavoittelukielto mainituille kohteille ja takaisin julkiselle puolelle järjestämisvastuu, niin verorahoituksella saa huomattavasti enemmän vastinetta. Sekä ohjattua säästynyttä rahoitusta myös heikompiosaisten tukemiseen yhteiskunnassa, nythän verovarat siirretään harvojen ja valittujen taskuihin.

Vierailija
410/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…

Vierailija
411/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Miksi verovarat ohjataan jo muutoinkin varakkaille, mm. lastensuojelu-, vanhushoiva- ja terveyspalveluyrityksille yhden lapsen hoidon maksaessa yksityisellä lastensuojeluyrityksellä jopa 600.000 vuodessa? Eipä ole ihme, että verovarat eivät riitä mihinkään! Velkaa ottaa tämä hallitus eniten koskaan, koska eivät haluakaan puuttua näihin etuuksiin.

Voitontavoittelukielto mainituille kohteille ja takaisin julkiselle puolelle järjestämisvastuu, niin verorahoituksella saa huomattavasti enemmän vastinetta. Sekä ohjattua säästynyttä rahoitusta myös heikompiosaisten tukemiseen yhteiskunnassa, nythän verovarat siirretään harvojen ja valittujen taskuihin.

En kyllä ymmärrä että mitä ihmettä selität. Miten varakkaille jaetaan?

Varakkailta (Suomen mukaan 4000€/kk tienaavat) maksaa aivan perkeleellisen määrän veroja. Mitään ei saisi mistään koskaan saada takaisin kun nämä "huonotuloiset" ovat oikeutettuja siihen varakkaan palkkaan. 

Ei ihme että Suomessa menee huonosti kun kaikki rahat pitää kierrättää valtion kautta kankkulankaivoon.

Vierailija
412/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole aito hyvätuloinen.

Vierailija
413/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla voi olla myös kehitysvamma. 

Tukia leikattiin ja menen ehkä päiväkotiin töihin. 

Teen lasun kaikista lapsista joilla on mustelma erityisesti hyvätuloisten lapsista esim. lääkäri tai asianajaja.

On lääkäreiden oma vika, jos eivät hoida diagnooseja kuntoon. Kehitysvammaiset hoitavat heidän lapsiaan. 

Vierailija
414/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyvätuloisena ajattelen, että sairaiden ja työttömien tulee pärjätä. Rahoilla pitää pystyä elämään. Mutta niiden ei tarvitse riittää woltteihin ja iphoneihin ja tekoripsiin.

Vierailija
415/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa! Nii! Anna mulle sun rahat! Kaikki!

Vierailija
416/583 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa muutkin hyvätuloiset olisivat samanlaisia kuin sinä. Hyvin harvalla on sydämen sivistystä.

T: tuntematon 

Tunnetko montakin hyvätuloista, kun voit tehdä tuollaisen yleistyksen? 

Olen eri, mutta työn kautta tunnen. Monesti varakkaat on myös hyvin koulutettuja ja osaavat ajatella asioita monelta kannalta. Eivät näe maailmaa mustavalkoisena. Sosiaaliturvan väärinkäyttö on tilastojen mukaan harvinaista. Innokkaimpia leikkaajia ovat yleensä matalasti koulutetut äärioikeistolaiset, jotka haluavat etsiä puilustuskyvyttömiä syyllisiä ongelmiin ja provosoituvat helposti.

Vierailija
417/583 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
418/583 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ja harmittaa kun pienituloisimmilta leikataan, pakkotyönhakukin alkoi ärsyttää pitemmän päälle. Pärjäsin kun sain ansiosidonnaista, mutta ajattelin kelan rahalla olevia ja kun ruuan hintakin on kallistunut, tiukkaa on monilla.

Vierailija
419/583 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua alkoi ärsyttää itsenäisyypäivä juhlatkin. Minusta hallituksen pitäisi joku maksu niistä tarjoilusta maksaa, hyvät palkat heillä, lisäksi taxiedutkin. Pitäs oikeasti miettiä mihin kansalaisten työttömyysrahasta- ja työstä maksamat verotulot käytetään.

Vierailija
420/583 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pääsääntöisesti samaa mieltä aloittajan kanssa, tosin pienin poikkeuksin.

Mielestäni työkyvyttömiltä ja sairailta ei ehdottomasti saisi leikata, koska he eivät mahda tilanteelleen mitään. Heidän tulokehityksensä ei ole samanlaista kuin lopulla kansalla, joten heidän elintasonsa huononee joka tapauksessa aikaa myöten jos riittäviä korotuksia tukiin ei tehdä.

Työttömiä pitäisi ennemminkin kannustaa eteenpäin rahallisesti ja mahdollistaa heille alanvaihtoa ja muuta tarpeellista tukitoimenpidettä. Työkyvyttömät eläkkeelle ja kaikenmaailman nöyryyttävät orjuutusjutut pois.

Olisin itsekin valmis jopa maksamaan hieman enemmän veroja vaikka työkyvyttömyyseläkkeeni on vain vähän parempi kuin keskiverto. Varakkaita ihmisiä pitäisi ehdottomasti verottaa tarpeeksi ja kaikki rikkaiden korruptiojutut kuten yritystuet ja holdingyritysten lepsu verotus kitkeä pois tai ainakin tiukentaa niiden ehtoja.

Hyvinvointiyhteiskunta on meidän kaikkien etu, yhteiskuntarauhalla on hintansa. Ei tarvitse kuin katsoa vaikka Yhdysvaltojen mallia mitä tapahtuu kun homma ei toimi, en haluaisi elää sellaisessa yhteiskunnassa.