Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (586)
Tähän kylmään hallitukseen on 33% kansalaisista tyytyväisiä. Eli ne rikkaat ja vihaaja-persut
Vierailija kirjoitti:
Tehdään etuuksista kerran kuukaudessa anottavia, ei enää mitään tukiautomaattia. Kun kerran kuukaudessa pitää tunnin ajan selvittää omia ja perheensä kuukauden tekemisiä ja rahaa saa vain todelliseen tarpeeseen, niin verotustakin voidaan keventää. Ryhdytään auttamaan köyhiä perheitä oikein kunnolla, pari kertaa viikossa vertaistapaamisia, työnhakuneuvontaa, jumppaa jne. eikä mitään mahdollisuutta jäädä kotiin tekemään omiaan.
Huolenpidoksi naamioitu vallankäyttö ja kontrolli.
Kai ymmärrät, ettet edusta ketään.
- Toinen hyvätuloinen
Vierailija kirjoitti:
Ongelmana ei ole se, että joku yksinasuva Liisa saa liikaa rahaa esimerkiksi työttömyysetuutta.
Ongelma on ollut se, että jos on esimerkiksi yksinhuoltaja, niin töihin ei ole aiemmin kannanut edes mennä alle 3000 bruttopalkalla pääkaupunkiseudulla. Liisan työtön kaveri Tiina, jolla on kaksi lasta kotona saa todella kilpailukykyiset tuet
-Lapsilisät
-Asumistukea lapsista
- Lapsikorotus työttömyysetuuteen
- Toimeentulotukea
- Ilmaiset päivähoitomaksut
Jne.
Verotus tässä maassa on jo erittäin korkealla, mikä syö entisestään työhaluja. Tää superikkaiden "veroale" mistä kaikki mylvivät oli Marinin hallituksen "väliaikainen" vero mikä olisi poistunut kokonaan. Uusi hallitus jatkoi tätä rankaisu- ja kateusvero, mutta nosti sen tulorajoja mistä sitten saatiin näppärästi spinnattua, että hallitus antaa rikkaille veroalen.
Aikamoine
Ongelmana on, että sillä yyhoo Lissulla ei ole sellaista koulutusta ja osaamista, jolla sen kolmentonnin palkan saisi. Lissun kyvyt riittäisivät kahden tonnin palkkaan, mutta Lissun ei kannata ottaa sitä vastaan kun elintaso tuilla vastaa kolmen tonnin palkkaa. Työnton tulisi aina olla kannattavaa. Kannattaisin sitä, että Lissun perustukia laskettaisiin, mutta hän voisi töihin mennessään pitää kauemmin ilmaisen päivähoidon ja sen että kela makselee sähkölaskuja. Nythän se ongelma on, että heti kun menee töihin, nuo tulevat itselle maksettaviksi.
Miksi sitten niin monet äänesti tällaista vaalitulosta? Mitä luulitte että sieltä on tulossa?
"Eläkkeelle jäävä mies tienaa enemmän kuin lähihoitaja."
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten niin monet äänesti tällaista vaalitulosta? Mitä luulitte että sieltä on tulossa?
Koska me halusimme tätä tulosta. Taloutta on pakko terveyhdyttää, vaikka se sitten vaatii kipeitäkin leikkauksia. Tämä on ainoa keino, että meidän kutistuva talous kykenee ylläpitää edes jonkinlaista hyvinvointivaltiota. En minä halua romuttaa esim. terveydenhuoltoa enempää tai tuhota lasten koulutusmahdollisuuksia vain siksi, että joku saa asua leveämmin kuin olisi varaa.
"Heinäkuussa lisättiin palkkatukea yrityksille eli valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uuden tilalle."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
Eriarvoistuvassa yhteiskunnassa tulevat rikokset lisääntymään
Todellisuudessa köyhille suuntautuvat leikkaukset ja kiristykset ei haittaa sinua yhtään kun rahanahneena hyvä tuloisena se tarkoittaa sinun tulojen satumaista kasvua
Minä olen keskituloinen enkä ole saannut mitään tukia yhteiskunnalta. Minä taas haluan että tukia leikataan koska haluan että verotustani kevennetään. Nettopalkka minulla on 2100e/kk, asumiskulut,autoilu ja pakolliset laskut vievät tuosta yli 1000e/kk. Verotusta kevennettävä reilusti tai sitten palkkaani nostettava reilusti.
Jos tienaisin paremmin niin sitten voisin myös maksella enemmän veroja ja vastustaisin tukien leikkauksia.
M34
Mielestäni ongelma pienituloisuuden ja työttömyyden sekä myös työvoimapulan suhteen on sama: meillä on liian pieni minimipalkka. Jos työstä kuin työstä maksettaisiin järkevä summa, työttömien määrä vähenisi, eikä tarvitsisi hakea Aasiasta halpatyövoimaa työtä tekemään. Kun tukea tarvitsevien määrä vähenisi, ei tarvitsisi niiltä leikata, jotka eivät elä ilman tukia. Mutta koska joistain töistä maksetaan kohtuutonta palkkaa, jos sitä voi edes palkaksi sanoa, kuka työtön haluaisi mennä tekemään työtä ja saisi siitä saman kuin tekemättä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aika hyvätuloinen ja voisin luopua meidän lapsilisistä. Tuet niille, jotka niitä oikeasti tarvitsevat.
Miksi oot hakenut ne? Ei ne automaattisesti tule.
Nosto