Minä en hyvätuloisena halua, että työttömiltä, sairailta ja pienituloisilta leikataan!
Se on kylmää ja epäinhimillisiä ja lisää turvattomuutta koko yhteiskunnassa.
Kommentit (586)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa!!! Jokainen hyvätuloinen hyväksyy sem että on useita ihmisiä jotka joutuu kärsimään pienillä tuloilla että sinä saat hyvät tulot.
Tämä on ihan täyttä paskaa. Sen sijaan jokainen valitsee itse koulutuksensa ja koulutustasonsa. Jos ei opiskele ollenkaan tai opiskelee alalle jossa on huonot palkat voi katsoa peiliin. Siellä näkyy syyllinen siihen että saa huonoa palkkaa. Turha on syyttää niitä jotka opiskelevat tutkinnon jonka töistä maksetaan hyvää palkkaa. Eri alojen ja toimenkuvien palkkatason voi helposti tarkistaa netistä, ei ne ole mitään valtionsalaisuuksia.
Kaikilla ei äly riitä isopalkkaisiin töihin.
Ei riitäkään, mutta silloinkin syy alhaiseen palkkaan löytyy pei
Ei se löydy peilistä, vaan vanhemmista. Ei kukaan itseään synnytä.
-eri
253:
Voi tuota katkeran tilityksen määrää :) Helpottiko? Jokainen tekee elämässään niin kuin parhaakseen näkee. Ei minua kiinnosta tuon taivaallista miten muut työkuvionsa, opintonsa tai elämänsä järjestävät. Suomessa on täysi vapaus hakea aivan mihin tahansa opinahjoon, jos rahkeet riittävät.
Jos Suomeen tulisi jokin pakkolaki lääkäreille tai jokin täysin keinotekoinen palkanalennus, muuttaisin tietysti toiseen länsimaahan jossa palkat ovat itseasiassa Suomea paljon korkeammat. Suomalaiset lääkärit eivät tienaa edes erityisen hyvin verrattuna muihin länsimaalaisiin kollegoihin. En tee työtä rahan takia, mutta pakkolakia en hyväksyisi. Kysymys on periaatteesta. Vaatisitko pakkolakeja myös lakimiehille? Entä insinööreille tai sairaanhoitajille? Kaikile jotka saavat valtiolta koulutuksen? Ei kiitos totalitarismille. Kateus vielä kyllä ihmiseltä näköjään kaiken harkintakykyä myöten.
Suomessa lääkäripula on todella monen tekijän summa. Yksi todellakin on tämä osa-aikaisuuden yleisyys. Merkittäväin lääkäripulan aiheuttaja on se, että Suomi on täynnä kuppaisia kuntia joihin kukaan ei halua mennä töihin, ei edes sairaanhoitajat tai lähihoitajat. Verrattuna muihin Euroopan maihin, Suoemssa on keskimääräistä enemmän lääkäreitä asukasta kohden. Joten missähän tässä on menty pieleen? Tietysti on aina helpointa heittäytyä katkeraksi nillittäjäksi sen sijaan, että ottaisi selvää asioista.
Onneksi olen ostanut kirpputorilta vaatteita joka kuukausi viimeiset 20 vuotta.
Nyt on isot vaatevarastot ja ne riittävät seuraavat 30 vuotta.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Eväät töihin, aina kun on töitä.
Ei osteta muuta kuin ruokaa.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen.
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ovat tämän maan syöpä. Eikö noita maanvaivoja voitaisi karkottaa vaikka Venäjälle ja ottaa kansalaisuus pois.
Kieltämättä Venäjäkin alkaa kuulostaa houkuttelevalta vaihtoehdolta työttömälle. Eihän sitä tiedä, ehkä siellä jopa arvostaisivat kolmea koulutustani ja saisin työpaikan. Laitetaan harkintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen ostanut kirpputorilta vaatteita joka kuukausi viimeiset 20 vuotta.
Nyt on isot vaatevarastot ja ne riittävät seuraavat 30 vuotta.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle.
Eväät töihin, aina kun on töitä.
Ei osteta muuta kuin ruokaa.
Hallitus leikkaa ansiosidonnaisen.
Olen ajatellut, että satsaan kodin siivoukseen.
Ja sitten katson telkkaria ja lepään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivoisin että olisi joku tapa tehdä osa-aikaisesta työstä kannattavampaa.
teen 20h/vk hommia ja jouduin päälle vielä täyttelemään tuntitolkulla kelalle selvityksiä toimeentulotuen eteen.
No kaipa se on utopiaa toivoa jotain perustulon tapasta tähän maahan.
Minä taas toivoisin, että täysipäiväinen työ olisi kannattavampaa. Teen osa-aikaisena, koska muutoin vero-% nousee liikaa. Ymmärrän että kohdallani suurituloisena verotus on kovempaa, mutta karu tosiasia on, ettei minun kertakaikkiaan kannata tehdä 5 päivää työtä viikossa, saati 6 päivää viikossa vaikka jaksaisin. Veroprogression kiihtyminen lääkärien palkkaluokassa ei ole ehkä ihan loppuun asti ajateltu. Ei tarvitse tehdä edes keikkatyötä, ettei normaaliaikainen työ kannata.
Ja ehdottomasti kyllä perustulolle. N
Hammaslääkärin palkasta melkein puolet palkasta on toimenpidepalkkioita. Tämä on täysin ymmärrettävä ja toimiva järjestelmä. Mitä vaikeampia toimenpiteitä teet, mitä osaavampi olet ja mitä nopeampi olet, sitä isompi on myös palkka. Tästä syystä vastavalmistunut ei saa mitenkään yhtä hyvää palkkaa kuin 20 vuotta rutinoitunut konkari, joka poistaa kieroimmankin viisaudenhampaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa!!! Jokainen hyvätuloinen hyväksyy sem että on useita ihmisiä jotka joutuu kärsimään pienillä tuloilla että sinä saat hyvät tulot.
Pitäisi olla tasapalkka. Silloin ei olisi nuijia lääkäreitä.
Jos olisi tasapalkka meillä ei olisi yhtään lääkäriä. Kukaan ei opiskelisi yli kymmenen vuotta lääkäriksi jos saisi samaa palkkaa kuin kaupan kassa. Ilmeisesti huonosti koulutetut ovat myös tyhmiä kun he luulevat että kukaan hankkisi hyvää koulutusta ja tekisi vaativaa ja stressaavaa työtä jos siitä ei saisi parempaa palkkaa kuin pelkän amiksen käymällä.
Nyt on kyllä tosi vihreitä arvoja kannattava hallitus.
Kun ottaa rahat pois ihmisiltä niin kyllä kulutus lakkaa ja ympäristö säästyy.
En tiennyt, että oikeisto puolueet on niin ympäristö ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä tosi vihreitä arvoja kannattava hallitus.
Kun ottaa rahat pois ihmisiltä niin kyllä kulutus lakkaa ja ympäristö säästyy.
En tiennyt, että oikeisto puolueet on niin ympäristö ihmisiä.
Ilmastonmuutos on vakava paikka ja kulutuksen on loputtava. Siksi hallitus ottaa rahat pois, että ihmiset ei osta vaatteita.
Tiedätkö kuinka paljon saastuttaa ilmastoa, kun vaatteita tuodaan laivoilla jotka voi käyttää jäteöljyä, katsoin dokumentin.
Meillä on nyt ilmasto hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos palkasta menee puolet veroihin ja maksuihin niin jotain on tehtävä. Jostakin leikattava. On sen verran demotivoivaa tämä lypsylehmänä oleminen. Sitten kun lypsylehmiltä tyystin loppuu huumorintaju niin se on suomenkin loppu.
Kuulun niihin joilta menee puolet. 49.5% tänä vuonna. Ei naurata.
Eli sä tienaat jotain 200 000 vuodessa ja 100 000 vuodessa ei riitä sulla elämiseen? Talouden- ja elämänhallintasi lienee aika lailla retuperällä.
No, onhan tämä selvä. Hallitus on huolissaan ilmaston muutoksesta ja siksi naisilta otetaan vaatekauppa rahat pois.
Suomesta tulee merkittävä ympäristö maa nyt kun kulutus loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos palkasta menee puolet veroihin ja maksuihin niin jotain on tehtävä. Jostakin leikattava. On sen verran demotivoivaa tämä lypsylehmänä oleminen. Sitten kun lypsylehmiltä tyystin loppuu huumorintaju niin se on suomenkin loppu.
Eli sä tienaat jotain 200 000 vuodessa ja 100 000 vuodessa ei riitä sulla elämiseen? Talouden- ja elämänhallintasi lienee aika lailla retuperällä.
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta missä ihmeessä hän on väittänyt etteikö rahat riittäisi elämiseen? Hän on puhunut pelkästään motivaatiosta ja ihan totta hän puhuu, että hän on tämän yhteiskunnan lypsylehmä tuollaisella palkalla.
Kuulostaa siltä, että on väärin tienata tuollaisia summa. Miksi hän tekisi töitä yhtään enempää, jos verotus on tuota luokkaa? Mitä itse tekisit hänen asemassa? Jakaisit rahat Hurstin apuun ja maksaisit vapaaehtoisia veroja? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi tasapalkka meillä ei olisi yhtään lääkäriä. Kukaan ei opiskelisi yli kymmenen vuotta lääkäriksi jos saisi samaa palkkaa kuin kaupan kassa. Ilmeisesti huonosti koulutetut ovat myös tyhmiä kun he luulevat että kukaan hankkisi hyvää koulutusta ja tekisi vaativaa ja stressaavaa työtä jos siitä ei saisi parempaa palkkaa kuin pelkän amiksen käymällä.
Sinähän se tyhmä olet
A) oletat, että kaikilla olisi minimipalkka, eikä keskiarvopalkka
B) Olen opiskellut 10 vuotta ja palkkani on 2190 euroa koulutukseni mukaisella alalla (korkeakoulu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se tyhmä olet
B) Olen opiskellut 10 vuotta ja palkk
Oletko mahdollisesti humanisti?
Kannattiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta missä ihmeessä hän on väittänyt etteikö rahat riittäisi elämiseen? Hän on puhunut pelkästään motivaatiosta ja ihan totta hän puhuu, että hän on tämän yhteiskunnan lypsylehmä tuollaisella palkalla.Kuulostaa siltä, että on väärin tienata tuollaisia summa. Miksi hän tekisi töitä yhtään enempää, jos verotus on tuota luokkaa? Mitä itse tekisit hänen asemassa? Jakaisit rahat Hurstin apuun ja maksaisit vapaaehtoisia veroja? Epäilen.
Mitä tekisin hänen asemassa? Eläisin onnellisena yltäkylläistä elämääni enkä ainakaan kadehtisi ja vihaisi köyhiä. Ja kyllä, maksaisin veroni erittäin mielelläni, koska haluaisin, että Suomi pysyy hyvinvointiyhteiskuntana.
t. osa-aikasiivooja, palkka 600 e/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän se tyhmä olet
B) Olen opiskellut 10 vuotta ja palkk
Korkeakouluja on niin eri tasoisia. Ei jotain amk-artesaania voi verrata lääkäriin mitenkään. Aivan erilainen vastuu ja osaaminen.
Vierailija kirjoitti: Oletko mahdollisesti humanisti?
Kannattiko?
En ole. Elämänlaadun kannalta on kannattavampaa tehdä työtä, joka on itselleen merkityksellinen. Loppuun palaminen epämieluisassa työssä ei pidennä ikää. Tiedän useita korkeakoulutettuja, jotka ovat vaihtaneet pienempään palkkaan ja mukavampaan työhön. Kaikki eivät sressaannu samoista asioista. Jotkut ovat tutkijaluonteita ja joillekin lääkäriys on kutsumustyö. Tietyn palkkasumman jälkeen (keskipalkka) tulot eivät vähennä stressiä, eikä elämänlaatu parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta missä ihmeessä hän on väittänyt etteikö rahat riittäisi elämiseen? Hän on puhunut pelkästään motivaatiosta ja ihan totta hän puhuu, että hän on tämän yhteiskunnan lypsylehmä tuollaisella palkalla.Kuul
Onko hän sanonut vihaavansa köyhiä? No ei ole. Tämä kaikki on sinun pääsi sisällä. Hän on puhunut vain motivaatiosta tehdä työtä, kun veroaste nousee.
Luuletko, että tuollainen palkka tulee ihan helpolla? Helppo sinun on huudella, kun et ymmärrä mitään mitä tuon tasoinen työ vaatii.
T. nuorena siivoojan työtä tehnyt, nykyään DI
Mä olin AMK tutkinnolla työkokeilussa.
Tulee karenssi, jos ei suostu.
Hallitus leikkaa ja ihmiset ostaa pelkkää ruokaa. Kohta tekin pääsette työkokeiluun.