Korvakorut vauvalle
Mitä varten? Miksi? En ymmärrä, miksi jotkut vanhemmat haluavat lapselle lävistyksiä ennen kuin lapsi osaa edes puhua. Mielestäni lapsen pitäisi olla vähintään 12 ennen kuin mistään korvakoruista edes puhutaan. On olemassa myös sellaisia korviksia, jotka saa korvaan kiinni ilman pysyviä lävistyksiä. Mielestäni sellaiset olisivat lapselle sopivammat, jos vanhemman mielestä lapsi ehdottomasti tarvitsee korviinsa koristuksia.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas lapseton persaukinen ämmi mouruaa mukamas viisaksia mitkä on itsestään selvyyksiä äideille... Moukka..
Koska sinulla on selkeästi paha olla.
Miksi te aina sitä pahaa oloa tyrkytätte. Ei se sitä ole vaan on kiva teille vittuilla näin netin välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista kuulla, miksi joku on päättänyt lävistyttää alle kouluikäisen lapsensa korvat. Varsinkin, jos asiassa ei ole kuultu lapsen mielipidettä.
Mulle on 70-luvulla laitettu korvakorut 2-3 vuotiaana, kun olen itse pyytänyt. Katsoin aina aamuisin, kun äiti laittoi meikkipeilin ääressä korvikset korviin ja aloin kinuamaan itselleni. Siihen aikaan lävistettiin neulalla ja pienet kultaiset, ohuet renkaat laitettiin. Käytiin vielä valokuvaamossa ottamassa kuvat sen jälkeen. Ikinä ei ollut mitään tulehduksia tms., enkä muista muutenkaan, että olisi ollut ongelmia.
Latino-kulttuureissa tuon on yleinen tapa, että vauvalle jo laitetaan, enkä näe syytä Suomessa asiaa kauhistella. Pahempiakin asioita vauvoille tehdään muissa kulttuureissa (ympärileikkaukset).
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yleistä jossain kulttuureissa. Suomalaisista sitä harrastanee vain jotkut wt:t.
yeah
Joku äityli tai isukki taitaa kaivata huomiota tänään. Toivomme kaikkea hyvää niin vauvalle kuin vanhemmille.