Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia Suomen lottia eli sankarinaisia on leimattu FASISTEIKSI????

Vierailija
28.12.2023 |

Moni on joutunut piilottelemaan menneisyyttään, johon on sisältynyt kotitaloustöitä, rintamamiesten paikkailua ja kuolevien kädestäpitämistä.

Lisäksi raskautumisia ja rakastumisia, joista toiset päättyneet hyvin onnettomasti, toiset onnellisesti.

Jopa 8v pikkulikat on olleet rintamalla ja oppineet kaikenlaista.

Ennen asioita salattiin, nykyään oikein retostellaan omilla "ansioilla".

Poikaystävät, silikonit, huumetuomiot, kaikki vaan esiin. 

Minä kunnioitan suuresti näitä vanhanajan tervaskantoja ja -kannottaria. Ja moniko oikeasti tietää mitä kaikkea suvun saloista löytyy.

Ehkä sitten perinnönjakotilaisuudessa joku hieman punastellen ja kädet täristen kertoo parista rintaperillisestä? 

Joissa hieman saksalaisgeenejä tmv?

Kun ajattelen, niin aina tunnutaan syyllistävän nainen milloin mistäkin. Vaikka moni tekee sen hiljaisen taustahomman, eikä kauheasti valita. 

Minusta lapsi on lahja, ja iloksi suvulle ja läheisille. Minusta kenenkään ei pidä altavastailla omaan jälkikasvuun liittyviin uteluihin. Ihmisen mitta ei ole rahassa eikä statuksessa, eikä noi asiat liity lapsen kanssa olemiseen. Sekin on ilo, kun näkee lapsessa piirteitä sukulaisista. 

Minulle on ollut aina selvä pyy, että olen lapseni pitänyt ja kasvattanut. Huolimatta monista "kiiloista" ja epäkohdista.

Se joka aikoinaan on synnyttänyt aviottoman lapsen, on saanut kärsiä, on valinta ollut mikä vain. 

Naisen elämä ei ole vielä päivittynyt sille tasolle, ettei tarvitse olla huolissaan omista arvovalinnoistaan, perusturvasta, hyvinvoinnistaan.

Vielä näkee paitsi arvotonta tositeeveetä, niin vielä arvottomampaa yhteisökiusaa, suoraan kivikaudelta.

Jotenkin ristiriitaista.

Toivottavasti uudet, raikkaat tuulet puhaltavat kaikenlaisiin fakkiutuneisiin ajatusmalleihin. 

Toivottavasti ihmiset alkavat hankkia itse sitä omaa elämää tukevaa repertuaaria, ja ymmärtävät että kenenkään onnen ei pitäisi olla keneltäkään pois.

Iloa tuleviin vuosiin:)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi