Milloinhan ihmiset tajuaa, että lehmänmaito EI OLE TERVEELLISTÄ?
Yletön lehmänmaidon kittaaminen on suorastaan terveydelle haitallista. Ihmislapsi tai -aikuinen ei tarvitse ravinnokseen lehmänmaitoa. Maidon väitetään esim. ehkäisevän osteoporoosia, mutta ainostaan maissa, joissa ei nautita LAINKAAN lehmänmaitoa, ei myöskään ole lainkaan osteoporoosia. Kuinkas tämä selitetään?
Lehmänmaito pastöroidaan eli iskukuumennetaan. Tällä menetelmällä muka " huonot" ainekset häviävät, mutta hyvät jäävät jäljelle? Kuka idiootti uskoo tämän? Uskoisitteko, jos joku lupaisi pudottaa kotikaupunkiinne pommin, joka tappaa kaikki pahikset mutta jättää hyvät tyypit vahingoittumattomiksi?
Menee varmaan vuosia ennenkuin aivopestyt suomalaiset saadaan uskomaan, että maito on epäterveellistä.
Kokeilkaapa huviksenne olla muutama viikko ilman maitoa ja maitotuotteita ja hämmästykää.
Kommentit (108)
Vierailija:
Ei ole kauaakaan kun vauvoille suositeltiin sokerivettä ja koliikkiin konjakkia. Ja ne uskottiin täytenä totena, koska olivat " yleisiä suosituksia" .
Silti terve järki jo sanoo, ettei maito ole vaarallista terveydelle, päinvastoin. Miten paljon tiedät, että tarvitsee vihreitä kasviksia ja vihanneksia, että kalsiumintarve tyydyttyy? Voin kertoa, että on kilomääristä... Etelässä aurinko antaa runsaasti d-vitamiinia.
osteoporoosin ehkäisyssä, jos ei lisäksi huolehdi d-vitamiin saannista. maidosta saatava d-vitamiini ei riitä. Etenkin, jos maito on rasvatonta, d-vitamiini ei edes imeydy.
mistä saan sitten kalsiumia ja d vitamiinia? mikä kasvis on paras? parsakaali?
Neuvotaan kyllä käyttämään maitotuotteita helposti imeytyvän kalsiumin takia. Kasviksista kalsium imeytyy vaikeammin. Suurin osa suomalaisita käyttää margariinia, johon lisätty reilusti d-vitamiinia. Myös maitoon lisätty jonkin verran. Ilman maitotuotteita ap on tulevaisuuden lonkkamurtumapotilas, jota taas hoitelen. Mistä ap: kaltaiset " valistajat" hakevat tietonsa? Ap ei ole ainakaan osteoporoosiliiton asiantuntija, joten jätettäköön asia sikseen.
hyviä lähteitä ovat kalat, kananmuna ja kasvikunnan tuotteista seesaminsiemen ja nokonen.
Eli kannattaa syödä pikkukalat ruotoineen, jos sietää. Eli valmistaa ruodot syötävän pehmeiksi. Tällaiset maitovastaiset harhatiedot ovat kansanterveydelle vaarallisia!
Kuten pastörointi=iskukuumennus. Kas kun ei pidä paikkaansa.
kun uskoo asiansa oikeasti. Taitaa vaan olla aina se vastarannankiiski, periaatteesta...
Ihan hyvin voi joskus aina ottaa. Myös herkuttelulla joskus on positiivisia vaikutuksia. Nykyään diabeetikkojen ei tarvitse syödä mauttomia ruokia. Ei tarvitse kenenkään järkyttyä, jos diabeetikko ottaa joskus pullan tai kaksikin. Isot limsamäärät on eri asia.
asia kuin iskukuumennus. Ottakaapa löysäpillut asioista selvää ennen kuin kirjoittelette tänne viisaita lauseitanne. Maitoa juon ennemmin kuin viinaa.
Lehmät saa semmostakin myrkkyrehua ruuakseen, että terveelistä maitoa haluavat pitäisi juoda ainoastaan luomumaitoa.
Ottakaapa huvikseen selvää MITÄ sisältää ne rehut mitä meiän ihanat kalsiumin tuottajat syö!
tutkimusten mukaan yli vuoden ikäiselle lehmänmaito on parempaa ravintoa kuin äidinmaito. kookosmaitokin on hyvää, mutta vertailevaa tutkimusta ei ole tehty.
Iskukuumennuksesta esittämäsi väitteet olivat satua.
Pitkään uskoin virallisia suosituksia, mutta nyt asiaa tutkittuani ja ihmisiä kuunneltuani olen vaihtanut kantaani. Lehmänmaito ei ole hyväksi. Suomalaisen tutkimuksen mukaan se on esim. yhtenä riskitekijänä lapsuusiän diabeteksen puhkeamiselle.
Olen myös kuullut, että maito aiheuttaa korvatulehduksia lapsilla. Itselläni maidon käyttämisestä tulee limaa kurkkuun ja vähän aikaa sitten sain limaisen flunssan, kun olin syönyt tosi paljon jogurttia parin päivän aikana.
Olen myös laktoosi-intolerantikko. Vatsa ei kestä laktoosia, mutta vältän myös laktoositonta ja vähälaktoosista maitoa, koska eivät nekään ole terveellisiä. Samaa limaa niistäkin tulee. Olen myös aika vakuuttunut siitä, että maidon kalsium ei imeydy. Turha sitä on juoda.
Kalsiumia saa tehokkaasti esim. seesaminsiemenistä. D-vitamiiniä kannattaa syödä myös, vaikkapa purkista.
Sori vaan. Ostan maitoni vaikka pimeiltä markkinoilta, jos muu ei auta.
Mut hei, olenkin fiksu kasvissyöjä!
Vierailija:
Kalsium ei imeydy ilman d-vitamiinia. Eli vaikka miten kittaisit maitoa, ei auta ellet saa myös tarpeeksi d-vitskua. Ja suomalaisethan eivät tunnetusti saa tarpeeksi d-vitamiinia!Vierailija:
miksi ihmeessä pohjoismaalaisilla (ja myös siis meillä suomalaisilla) ja amerikkalaisilla on niin paljon osteoporoosia, vaikka litkimme ja olemme aina litkineet paljon maitoa??En ymmärrä. Ja ei se liikunnan puutteestakaaan voi johtua, koska isoäitini on koko elämänsä tehnyt ruumillista työtä jossa on varmasti tullut hyötyliikuntaa yllin kyllin ja liikaakin, ja silti osteoporoosi vaivaa? Ja maitoakin hän on aina juonut. Eikö hänellä nimenomaan pitäisi olla vahvaakin vahvemmat luut?
Ja sitten tuolla idässä (Japani,Intia jne...) missä lehmänmaitotuotteita ei käytetä, ei siellä ole myöskään osteoporoosia...
Vierailija:
Pitkään uskoin virallisia suosituksia, mutta nyt asiaa tutkittuani ja ihmisiä kuunneltuani olen vaihtanut kantaani. Lehmänmaito ei ole hyväksi. Suomalaisen tutkimuksen mukaan se on esim. yhtenä riskitekijänä lapsuusiän diabeteksen puhkeamiselle.Olen myös kuullut, että maito aiheuttaa korvatulehduksia lapsilla. Itselläni maidon käyttämisestä tulee limaa kurkkuun ja vähän aikaa sitten sain limaisen flunssan, kun olin syönyt tosi paljon jogurttia parin päivän aikana.
Olen myös laktoosi-intolerantikko. Vatsa ei kestä laktoosia, mutta vältän myös laktoositonta ja vähälaktoosista maitoa, koska eivät nekään ole terveellisiä. Samaa limaa niistäkin tulee. Olen myös aika vakuuttunut siitä, että maidon kalsium ei imeydy. Turha sitä on juoda.
Kalsiumia saa tehokkaasti esim. seesaminsiemenistä. D-vitamiiniä kannattaa syödä myös, vaikkapa purkista.
Olen itse tullut kahden erittäin maitoallergisen (eivät siedä edes " muunneltua" maitoa, ainoastaan täysin maidottomia tuotteita) lapsen äitinä siihen tulokseen, että miksi ihmeessä sitä maitoa pitää ylipäätään juoda.
Johan sen sanoo maalaisjärkikin, että lehmän maito on tarkoitettu vasikoille, eikä ihmislapsille! Aikuisista nyt puhumattakaan.
Ja kyllä sekin jostain kertoo, että lasten maitoallergia on todella yleistä, samoin laktoosi-intoleranssi kaikenikäisillä ihmisillä.
Jos maitoa on pakko käyttää, mieluiten edes luomua!
maitoa juotu iät ja ajat ja elossa ollaan. edelleenkään kenelläkään vastustajalla ei ole mitään tieteellistä faktaa asiasta.
Ei ole kauaakaan kun vauvoille suositeltiin sokerivettä ja koliikkiin konjakkia. Ja ne uskottiin täytenä totena, koska olivat " yleisiä suosituksia" .