Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Tammenterhojen pyhäpäivä+++

07.01.2007 |

Polkaisempas pinon alkuun, kun sen eilen illalla lopetinkin :)

zzz: unta takana peräti 6 tuntia. Tuntuu ruhtinaalliselta tavallisen 3-4 tunnin sijasta!

Nyt hyvää päivää ja sunnuntaivauvoja ;)!

Ja tuolla eiliset turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9259744&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä edelleen ollaan yhtenä kappaleena,kovasti toivoisin että syntyis jo kun olo on tosi tukala:)tänää käytii taas pikku kävelylenkillä ja kyllä rupes supistelemaan tosi kipeesti mut kun kotiin pääsi nii loppuivat,ja taas niitä on ruvennu näin iltaa vasten tulemaan..eilen illallaki monta tuntia supisteli ja selkää poltteli tosi ilkeesti..ja sitte vielä kun mua hikoiluttaa ja lämpöki huitelee jossai 37.5 suurinpiirtein..mut eipä täs nyt muuta tällä kertaa..

mansemamma ja vauva rv 40+3

Vierailija
22/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi päivä pulkassa, enkä mitään ole saanut aikaiseksi. koe ajettiin uutta (lue meille uusi) autoa. mukavasti kulki 2,8l koneella ;)

viimeyönä tyttö meni täysin toiselle puolelle masua (hyvin vielä siis mahtuu vaihtamaan puolta) ja vas. puolelta meni masu lyttyyn tyhjyyttään :) hyvin sain peppua ja selkää taputeltua eikä ollu moksiskaan. yleensä vaihtaa pikaisesti asentoa. liikkeet vaan vaimenee päivä päivältä ja nytkin tuntuu vaan paineena. hikkaa on useasti päivässä.

eipä saunat (tai muutkaan S-alkavat) ole täällä aiheuttanut mitään tuonne alas.. ei edes supistele kunnolla, kovettuu vaan s-aikana. taitaa vain karaistua siis semmoisista :)

minäkin tuikkasin marialle kuvan menemään.. tosin pieneltä minun palloni siellä näyttää isan ja zatun rinnalla :/ mutta vauvakin on tosin pieni..

nyt pötköttelemään takas sängylle kirjan kera!

c ja typsi 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

la 30.12 (rv40+1) herään kivuliaisiin supistuksiin klo 3 aamulla. herätän miehen klo 5.30 aikoihin kun supistukset kovenevat ja tihenevät. tayssiin lähdetään klo 6.40. siellä käyrille " ei tähän mitään supistuksia piirry" , kiva juttu, automatkankin aikana tuli 5 minuutin välein. no, kotiin lähettivät. kotona sama meininki jatkuu, eli supistelee vaan koko päivän. pari tuntia meni niin että supistuksissa oli väliä jotain puoli tuntia, mut muuten keskimäärin vartti, välillä vähemmän. klo 21 päätetään mennä nukkuun. kun en klo 23 mennessä ole saanut unta, koska supistelee, lähdemme taas tayssiin ja sama juttu " ei tähän piirry supistuksia" ja sitten kotiin.

su 31.12 (rv40+2) supistukset jatkuu kotona. klo 4 mennessä en ole unta saanut. (olen siis nyt valvonut 24 tuntia, yhdet puolentunnin päikkärit sain vedettyä) soitan taas tayssiin, sanovat että jos en saa nukuttua, voin tulla sinne saamaan kipu- ja unilääkettä (eivät sitten tätä aiemmin sanoneet...) kotona olin ottanut kipulääkettä, käynyt suihkussa, käyttänyt kaurapussia, eikä mikään ollut auttanut. no, mutta taas siis mennään. sairaalassa tehdään taas sisätutkimus, ei merkkejä synnytyksen alusta. saan peräruiskeen ja sen jälkeen kipu-ja unilääkkeen ja jään tayssiin nukkumaan. nukuin noin kolme tuntia, minkä jälkeen taas herään supistuksiin. syön aamupalan ja hoitaja lupaa tehdä sitten tutkimuksen, on lähes varma että kotiin taas menen.

klo 9.30 onkin alkanut tapahtua. olen kolme senttiä auki, eikä kotiin lähtemisestä enää puhuta. makailen sairaalassa ja odottelen tilanteen etenemistä ja miestä joka meni äidilleen nukkumaan. klo 11 pyysin kipulääkettä, mutta hoitaja ei sitä enää antanut, vaan sanoi että seuraavat lääkkeet annetaan synnytyssalissa.

(eli kun olin saanut nukuttua ja rentouduttua, olivat supistukset tuottaneet tulosta, ja tilanne lähtenyt käyntiin. olisi siis ehkä voinut nopeamminkin reagoida tuohon tilanteeseen...)

klo 12.30 siirryimme synnytyssaliin. sain heti ilokaasun käyttööni. aluksi oli ihan ok, kunnes klo 13 oksensin.

klo 14 alettiin valmistella epiduraalia. jonka sain kolmen aikaan, kalvot puhkaistiin klo 14.50. myös oksitosiini aloitettiin, jotta supistukset pysyisi käynnissä.

klo 17 olin auki 4-5 cm, silloin sain lisää oksitosiinia. epiduraalin vaikutus alkoi heiketä. ainoa mikä auttoi oli mies joka paineli selkää aina supistuksen iskiessä. puolen tunnin kuluttua taas lisää oksitosiinia.

klo 18 lisää epiduraalia ja myös oksitosiinia. oksitosiinia lisättiin myös klo 19.30 ja 20.00.

klo 20.30 kävin vessassa. sen jälkeen olin auki 8 cm. silloin huomattiin myös että kuume noussut mulle johon sain antibioottia.

klo 21 tuli tarve ponnistaa. kätilö antoikin luvan alkaa ähkiä (epiduraalin vaikutus vähäinen, mutten pyytänyt lisää kun ajattelin ettei enää kestä kauaa.

sitten alkoikin riemu. kätilö vaihtui ja myös päivystävä lääkäri tuli katsomaan. heidän mielestään tilanne ei vielä sallinut ponnistelua ja käskivät lopettaa puuhan. olin aika rikki, väsynyt ähkimisestä ja vailla puudutusta kun en sitä ollut pyytänyt.

klo 23.50 sain lisää epiduraalia. se olikin taivaanlahja. sillä kun olin katsellut ikkunasta ilotulitukset, nukahdin kahdeksi tunniksi. tänä aikana oksitosiinia oli säännöllisesti lisätty. lähtöannos on 15ml/h ja herätessäni annos oli 195ml/tunti. supistukset vahvimmillaan vähän yli 70.

klo 2.30 tehtiin sisätutkimus ja paikkojen todettiin olevan auki ja sain taas luvan alkaa ponnistella. pyysin jo hyvissä ajoin että voisiko imukuppia käyttää, koska koin että olin kuitenkin sen verran jo poikki valvomisesta, ponnistelusta jne. ponnistusvaihe oli helppo. oikea asento ja tekniikka löytyivät nopeasti. ponnistusvaihe kesti vähän yli 30 minuuttia.

jälkeisvaihe sujui nopeasti. isä sai rauhassa tutustua lapseensa, koska äidille ommeltiin aika paljon tikkejä, ainakin itsestä tuntui siltä.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

vaikka kokemus oli pitkä, ei siitä jäänyt mitään kamalaa kammoa. lähinnä mietityttää että olisi jotenkin nopeammin pitänyt silloin supistusten alkaessa reagoimaan, koska lopulta kohtu oli tosi väsynyt itse synnytyksen aikana.

mies nauroi epiduraalin tehoa. kun puudutusta ei ollut klo 22 aikoihin, olin ihan rikki ja kiukkuinen jo 40:n tehoisista supistuksista, ja kun olin puudutteen saanut, nukuin tyytyväisenä vaikka käyrille piirtyi 70:n supistuksia.

miehestä oli tosi suuri apu ja tuki synnytyksessä. joutui raukka hänkin sykkimään supistusten aikana aika paljon, koska selän painelu vaan tuntui niin hyvältä. ilman puudutusta tiuskin hänellekin, jota sitten pyysin anteeksi torkuilta herätessäni, mies nauraa tälle edelleen:) ei kuulema olisi tarvinnut pyytää anteeksi:)

mutta tälläinen kertomus. kylläpä sitä tekstiä tulikin.

tikru ja simppis 7 vrk (viikko sitten synnytyssalissa)

Vierailija
24/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä täällä pyörähdän ennen Idolsin alkua.

ZATU: En kyl miekää paljon perusta noista ennustushömpötyksistä, en ees usko horoskooppiin. Mielenkiinnosta laitoin viestiä just niille kahdelle ennustajaeukolle mitkä osoitteet pyöri näillä palstoilla. (kun olivat viel ilmaisia, en kyl olis maksanu) Toinen povas sen 13.1 ja tytön ja toinen johonkin tammikuun loppuun ja olis poika. Saa nähdä.

TIGGER: Mie kävin tuossa muutama viikko sit, jotain rv34, synnäril tarkastuksessa ja laittoivat käyrään. Supisteli mielestäni mut ei näkynyt käyrässä. Tuli ihan sellainen olo etten enää tiedä mitä on supistukset ja en lähde synnärille ennenkuin suurinpiirtein vauvan pää on ulkona. Lääkäri kyl oli (ihme kyllä) tosi ystävällinen ja käski tulla heti kun siltä tuntuu. Ilokaasua otin ekan synnytyksen kanssa pari henkäystä ja tuli niin etova olo etten ota sitä enää ikinä.

Vierailija
25/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko illan tullut epäsäännöllisesti vatsan napakoita kiristyksiä ja viimeisen tunnin n 10 min välein lupaavia suppareita. Vatsa ollut kuralla myös.

Olisiko tämä nyt menoa? Pitäkääs peukkuja ja lähettäkää virtuaalisia supparisäteitä.

Ilmoittaudun aamulla täällä jos tää onkin vain treeniä...

Sunmom ja pikku-ukko 39+0

Vierailija
26/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti pääset tositoimiin.. voimia synnytykseen äitile ja vauvalle :)

Vierailija
27/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Ärtynyhän oon ollu tänään, mut se on kumma ku unohan lähes täysin laskee kymmeneen. Käytiin kylässä ja akka oli väsyny. Vatuloi ruokapöydässä ja hampaittenpesulla. .itkemään sen sitten sain papatuksellani.

*huoh* Väsyny varmaan minäki. Pyöriny enempi ja vähempi mielessä peipin koko ja tuleva synnytys. Ja varmaan akan aikunenki, mitä siittä muistaa. Siksi kai sitä sitten tiuskii, eikä aattele sitä ennen, ett pitäs suunsa kii.

Pitänee mennä kohta peiton alle kirjan seuraan, että sais ajatukset toisille raiteille.

[b]Isa [/b]millasta chatti-juttua tarkotat?

Sanoppa muuta, ett mistä sen tietää millon lähtee tarpeeksi ajoissa laitokselle. Hirvittää täällä kans jossei ehi perille sitten, jos liian viime tinkaan lähtee.

[b]Mellum [/b]just sitä tarkotin elppailulla. Sullapas on jo melkoset viikot kasassa :O

[b]Birgit [/b]mutta aika jännästi ku molemmat ovat tammikuulle vauvaa ennustaneet ;)

[b]Sunmom [/b]kaikkea hyvää täältä toivotan ja ~~~~~tehoja bd bd.

( . ) hirmusesti peipin punkee. Kyläpaikassa oli koiranpentu, sen haukkuminen ja lelujen vinkuminen sai peipin tosissaan möyrimään. Tulomatkalla oli hankalahkoa istua vänkärin penkillä, ku alaspäin tuntu peipi punkevan.

Nyt taian mennä jyrsimään ompun ja sit sinne pisulle, pesulle ja peiton alle :D

Nukkukaahan hyvin.