Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Tammenterhojen pyhäpäivä+++

07.01.2007 |

Polkaisempas pinon alkuun, kun sen eilen illalla lopetinkin :)

zzz: unta takana peräti 6 tuntia. Tuntuu ruhtinaalliselta tavallisen 3-4 tunnin sijasta!

Nyt hyvää päivää ja sunnuntaivauvoja ;)!

Ja tuolla eiliset turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9259744&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kuinka ihana päivä alku, meidän poika heräsi vasta 7.30. Tätä ei tapahdu kuin äärimmäisen harvoin. Nyt on nukuttu niin hyvät yöunet, että kyllä jaksaisi vaikka synnyttää :)

Lydialle: siellä ei ollut Muumien talviyö-mukia. Harmittaa kyllä vähän kun ei älynnyt silloin aikanaan sitä kaupasta ostaa. Olen huomannut saman, että nyt se on jo noussut aika hyvän hintaiseksi. Yksi Nipsu-muki tarttui mukaan, Kivi-tuikku ja Teema-astioita. Meillä on ollut vähän vajaa astiasto ja aina sen unohtaa, kunnes tulee enemmän ihmisiä kahville ja täytyy riipiä kasaan eriparisia lautasia kahvikuppien alle. Nyt on ostettu sitten lisää lautasia ja astiasto alkaa olemaan koossa.

Eiliseen vauvan tarjontaasentoon piti jo kommentoida, mutta parempi myöhään...eli meidän poika syntyi kasvotarjonnassa. En edes ajatellut asiaa sen kummemmin, kunnes neuvolantätini, joka oli kätilö/th ääneen sanoi, että onpas sinulla tilava lantio, kun vauva on syntynyt kasvotarjonnassa. Kun se on kaikkein eniten tilaa vievä asento syntyä. Jotenkin sitä ensimmäistä oli aika " kiva" synnyttää, kunhan teki mitä kätilöt käski, eikä osannut itse mitenkään ajatella mitään vaaratilanteita. Nyt kun on taas tietoa tullut lisää, on ruvennut jännittämäänkin ihan eri tavalla.

Mistä pääsenkin tämänhetkiseen huolenaiheeseeni. Vauvan painoarvioon. Sitä ei siis ole tehty, mutta kun tuntuu että täällä niin monelle on/oli " luvassa" isohko vauva, on enemmän kuin todennäköistä, että minä joka olen syönyt herkkuja yms. aika paljon, odotan jättiläistä. En ole ennen siitä murehtinut lainkaan, mutta pidemmälle odotus menee, sitä enemmän rupeaa miettimään tätä(kin)asiaa.

Pitää vaan ajatella, että viimeistä kun tässä kohta synnytetään, niin synnytetään koko rahan edestä sitten :)

Mutta täytyy lähteä laittamaan aamupalaa pojalle.

Taneli 40!

Vierailija
2/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni lähtee tänään tositoimiin?!

Mä en kylläkään lähde. Illalla tosin supisti runsaasti, sisäreidestähän mulla vetää nykyään samalla ja nyt myös ulkoreisistä. Ihan eri tuntuisia supistuksia kuin aiemmin -vasta synnytyksessä on aiemmin tuntunut tältä tosin paljon kovemmalla asteikolla.

Käytiin eilen isossa museossa lasten kanssa, lapset ei olleet ennen käyneet ja olivat mennessään sitä mieltä et TYLSÄÄÄÄ. Olivat kuitenkin superinnoissaan siellä. Sitten käytiin vielä Rossossa syömässä ja se vasta olikin hauskaa lapsista. Ja tietysti myös äidistä kun ei tarvinnut tehä iltaruokaa ja pääsi ihmisten ilmoille (matkaa kaupunkiin 60 km). Ehkä tuollainen marssiminen ja autossa istuminen lisäsivät supistuksia. Mutta ei ne mitään tee ne supistukset! Kiva kiva jos vaan supistaa vielä neljä viikkoa joka päivä ja vauva syntyy kuitenkin yliaikaisesti.

Toivottavasti ne sanoo tiistaina painoarviossa että on tää iso ja että eivät päästä yliaikaiseksi. Tai vaihtoehtoisesti olisi saatava varmahko tieto että vauva ei ole iso jotta sais syntyä luonnollisesti. Tietysti luonnollinen synnytys ois helpompi. Mulla vaan loppuu jaksaminen tän sokerin kanssa pelatessa -joka yö herään sokerivajeeseen eli etoo kovasti ja joko nousen ja syön ja kärsin närästyksestä tai yritän jatkaa unia ja nään unta loppuyön että jonotan ruokajonossa! TUntuu et joka päivä sokerit on enemmän ja enemmän sekaisin. Nyt söin weetabixia (kaurapuuro alkaa oikeesti jo tökkiä) ja siitäkin tuli etova olo, liikaa sokeria ja hiilihydraattia. Pitäis syödä pelkkiä kasviksia ja lihaa jotta ei nousisi sokerit mutta kuka vetää aamupalaksi pihviä ja salaattia!? Se etominen aiheuttaa kovasti myös väsymystä. Ja sitten jos tulee samalla myös TURVOTUSTA, se laskee entisestään verensokeria kun nestettä kertyy ja olo on ihan mahdoton. Ei enää montaa viikkoa, PLIIIIIIIIS. Yritän puhua sokeriasiasta polilla, mutta ei sitä tiedä kuunteleeko ne kun on aina niin vähän aikaa varattuna per potilas. Luulis kuitenkin että tällä asialla ois vauvankin kannalta merkitystä. Kuopuksenihan oli heti syntyessään alhaisten sokereiden vauva ja siksi vetämätön. Häneltä mitattiin sokeria jatkuvasti sairaalassa.

ZATU: nauti siitä että voit " tarvittaessa" myös syödä hieman makeita juttuja eikä tule siitä krapulaa moneksi tunniksi. Mä en pystyis olemaan näin kovassa kurissa sokerien kanssa mutta kun joka jutusta tulee HUONO OLO myös itselle niin pakosti sitä katsoo mitä syö. Mulla vaan menee tää vähän överiksi kun en enää tiedä montaakaan ruoka-ainetta jotka ei nostattaisi -> laskisi sokereitani sekaisin. Raskauden aikana pitäis saada nauttia syömisestä eikä tuijottaa mitä voi syödä. Epistä! Toki vauvan terveys on ykkönen, mutta olemme vain ihmisiä suklaahimoinemme...

Ja siihenkin alkaa kyllästyä että aina on oltava taskussa joku ruokajemma kun lähtee ulos. Pienemmästäkin liikunnasta sokerit laskee ja on heti oltava ruisleipää tai vastaavaa otettavana. Aina hirmu varustelu kun lähtee tunniksi johonkin, ettei iske pyörtymys. Ja yöt jännittää koska sokerivajeesta voi tulla joku sokkitila.

Sori valitus, mut oikeesti kyllästyn tähän pelaamiseen! Ja koko ajan nytkin nieleskelen etomista kun tein sen virheen et vetäsin weetabixia rasvattomalla maidolla.

Täällä ois yks hermoheikko äiti joka halusi synnyttää pari viikkoa etuajassa itsekkäästi oman hyvinvoinnin takia. Ja onhan se vauvakin hyvinvointi melko sidoksissa omaani.

Heinä 35+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, siis huomenta vaan kaikille. täällä ollaan herätty siinä puol 8 maissa ja toista kahvikuppia nautiskelen kun pikku-ukko katsoo maantiekiitäjää olkkarissa.

ei sit eilen tainnu tulla lisää vauvauutisia? no eiköhän niitä ala pikkuhiljaa tulemaan ku niin moni tuntuu olevan jo lähtökuopis. mä sit eilen tota omaa tilannetta mietties hokasin yhden asian lisää mitä tässä saa taas viikon ajan ihmetellä ennen ku on polilla se mun käännösyritys. hokasin nimittäin illalla saunas et tää herra taitaa ollakin vähän isompi ku isot sisaruksensa syntyessää, kattoin nimittäin keskimmäisen neuvolakortista ku on ultrattu kans näillä viikoilla niin ukko on painanu melkein 300g vähemmän kuin tää tulokas perjantaina arvioitiin... eli jos paino nousee vaavilla tasaiseen sen about 200g per viikko niin tää herra on lähempänä 3,6kg jo laskettuna aikana kun keskimmäinen ultrattiin kaksi päivää ennen la ja sillä oli arvio 3,2kg ja syntyessään 41+4 painoi sit 3,6kg. ei tos painos muuten mitään kummalista, eihän tollanen 3,6kg oo ees niin paljoa, mutta un luin justiisa eilen jostain et edellytyksenä perätilasynnytykselle alakautta on n.3-3,5kg vauva + tietenkin päänympärys. mä kun en leikkausta halua sit millään ellei lääkäri sano et muuten on tosi isot riskit eli tässähän kerkiän taas montaa päivää ihmetellä asioita omassa pienessä päässäni...

no joo, ne jupinat olkoon siinä. tänään taas yksi päivä edes kun pitäis keksiä koko porukalle jotain järkevää touhuamista koko päiväksi. kylpylään päästäis ilmaiseksi lutraamaan, mut mies on kipee ja en kyl yksi jaksa nyt kahden uimataidottoman kans, varsinkin ku nuorempi kuvittelee osaavansa uida ja hänestä ei saisi edes pitä kiinni altailla... ihanaa taistelua koko reissu kahden lapsen ja mahan kanssa...

rahaakaan ei ois oikein iha turhuuksiin lähteä tuhlaamaan ja eipä noi kaupatkaan (siis isot) oo enää sunnuntaisin auki. tuhlaamisesta tulikin mieleeni et eilen kyl pistin se verran rahaa haisemaan et ostin netistä vauvalle sellaisen istuimen kakkosautoon mihin se mahtuu 0-18kg niin ei tarvii aina olla kaukalon kans riehumas. eipähä sit tarvii myöhemmin enää ostaa myöskään uutta istuinta päälle 9kg lapselle kun edellinen mitä ollaan käytetty on aivan karseassa kunnossa (saanu kosteutta kakkosautossa ja alkanu näyttääki siltä...).

että semmoista täällä taas tänään. supistuksia kaikille niitä toivoville ja hyviä sunnuntainjatkoja!!!

sapa 36+6

Vierailija
4/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä pääs nukkumaan vasta puolen yön jälkeen, kun yläkerrassa oli pippalot, mut sit nukuttikin melko hyvin aamuun asti. Poika herätti puol 9 maissa.

Eilen tuli neljä vähän tuntuvampaa supistusta, mutta siihenpä ne sitten jäikin =/

Eilen tuli viikkoja 38 täyteen ja huomasin kylppärissä, et nyt oli tullut ne ekat raskausarvet tästä raskaudesta =) Toissa iltana ei vielä ollut. Ehdinkin jo aatella, et eikös tää vauva meinaa puumerkkiään jättää ollenkaan, niin nyt on sit oikea kylki raidallinen =D

Mullakin on jouluna otettu masukuva ihan pärstän kera tuolla, mut enpä oo minäkään kehannut sitä lähettää tuonne blogiin suloisten vauvojen sekaan.

Äsken kävi naapurin mummo jo kyselemässä, et jokos tarviis sitä lapsenvahtia pojalle. Mut sanoin, et mun tuurilla tää menee reilusti yli lasketun. No, tutustuipahan mummo vähän pojan tapoihin ja tottumuksiin. Paras tietty ois, kun olis synnyttämässä yöllä, niin ois pojo nukkumassa ja helpompi silleen, on meinaan sen verran uhmaikä päällä, ettei juuri vieraskoreutta löydy!

Mut nyt tää on kyllä niiiin omaa napaa, et lopetan. Jos sais myöhemmin luettua ajatuksella eilisenkin pinon, niin sit vois palailla.

-tau- 38+1

Vierailija
5/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö olis ihan kiva syntymäpäivä? =)

Eipä taida meidän pikku-ukko tätä päivää valita. Kaikki " sex & drugs & rock' n' roll" on kokeiltu, illalla vielä kahdesti niitä vyöhyketerapiapisteitä. Saivat kyllä vauvan hereille, ei muuta. Elikäs taidan tyytyä rentoutumislinjaan, jota moni suosittelikin Zatun kysymykseen synnytyksen " käynnistämisestä" .

Monella tuntuu vauvan paino painavan mieltä. Sama täällä. Neuvolan täti oli sitä mieltä et tulossa ainakin n 4-kiloinen. Kakkonen painoi 10g vaille 4kg ja jäi hartioista kiinni. Onneksi (?!) solisluu napsahti poikki niin mahtui sit tulemaan. Seuraava neuvola on torstaina, täytyy siellä aukaista suunsa ja päästellä tuntoja ulos.

Nyt puuroa nassuun ja jos vaikka sais itsensä sohvalle lukemaan kirjaa...

Sunmom ja pikku-ukko 39+0 (ja minä kun en olis ikinä uskonut näin pitkälle pääseväni)

Vierailija
6/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Uskallankohan mie täällä etes ääneen sanua ettei mua ruoskita *juoksee nurkan taa ja huutaa* mä nukuin ainaki kaheksan tuntia yöllä, ku pikkupossu :)

Tuli eilen luettua synnytystarinoista muisteloita mielenpainuvimmista hetkistä ja kyyneleet virtas. Ei oo pitkään pitkään aikaan tullu tipoteltua yhtään. Aloin jopa oottaan synnytystä :O taisin pimahtaa joo.

[b]Leperus [/b]voimia täältä säteilen ~~~~ ja kaikkea hyvää muutenki rapakon taa.

[b]Taneli [/b]miten ihmeessä sie mut ahkeraksi eilisestä luokittelit. .jäi se pinnasänkyki pyyhkimättä. Tuossa se lähellä seinää vaste nojaa ja tuijottaa syyttävästi.

Minkä kokonen teiän poitsu oli syntyissään? Mä ite oon syntyny kasvotarjonnassa, mut vaikka oon ollu viides lapsi niin äiti on sanonu etten helposti maalimaan tullu.

[b]Mellum[/b] onko elppailu auttanu?

[b]Lyyti [/b]ku ei sille voi mittää ett tyhmästä päästä kärsii koko kroppa eli nyt ei tipu näille lanteille namia. Akan aikaan söin mäkin varmaan kaikki mitä eteen tuli. Ja tähän mennessä oon tehny samoin.

Omansahan se peipi jostai ottaa, vaikka mä oisin herkuttelematta. Mut aattelin, ett jos hyvällä tuurilla täs pallona pyörin parisen viikkoo niin se on niin " lyhyt" aika olla puutteessa. Sokeriin ja rasvaan viittaan ;)

Voisko sulla johtua tuo unettomuus siittä kunnet pysty urheileen? Ukko mulle joskus järkeili, ku unettomia öitä valitin, ettei kai se oo ihme kunnet oo enää töissä.

[b]Heinä [/b]sulla on varmasti tosi rankkaa pelata sokereitten kanssa, kun tasapainoa sopivan määrän kanssa ei taho löytyä. Mutta toivottavasti ei tarvi enää kauaa taistella bd bd.

Niin mäkin oon aina ja tähän mennessä aatellu, ett syön mitä huvittaa. Nyt vaan alko huolettaan, jos syömisilläni jätti-peipiä kasvatan ja sit synnytyksessä repeen ja. .niin sitä aattelee heti pahinta. Minä ainaki. Ukko kyllä sano heti vastaan, ku huolehin jos synnytyksessä käy peipille tai itelle jotain. .hyvähän se on ukkona sanoo.

[b]Sapa[/b] saako kysyä minkä kokonen oot? Tai onko sulle tehty synnytystapa-arviota? Toivottavasti vauveli ymmärtää nyt pyörähtää ympäri tai kääntöyritys onnistuu viimestään mukisematta.

Jahas akka oottaa pelaajaseuraa. Mä hyvänä äitinä istun tässä ja jaarittelen.

Että kortit pöytään ja sit kauppaan, jahka ne aukee.

Z ja peipi 37+2

Vierailija
7/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä herättiin just. Lapsilla kun on vielä loma ja miehel 6pvä:n vapaat niin on nukuttu ihan urakalla. Käydään kyl myöhään nukkumaan mut herätäänkin sit vasta 10-11 maissa. Huomenna se arki sit taas alkaa. Lapset menee kouluun ja miehellä alkaa iltavuorot. Pitää vissiin käydä vähän aiemmin nukkumaan, tosin mies vie kyl osan päivistä lapset kouluun.

Supisteluja tulee pystyssä jonkin verran mut makuulla sit lopahtaa. Kaikkia 3S on kokeiltu mut tyttö ei suostu tulemaan ulos. 13pvä olis sen ennustajan arvio jos on tyttö eli tulevalla viikolla olis sit vauva kainalossa. Jos poika niin menis tammikuun loppuun. Saa nähdä. En kyl tosin usko ennustuksiin.

Palailen viimeistään keskiviikkona neuvolakuulumisien kanssa. Käyn kyllä lukemassa pinoja et pysyn ajan tasalla.

birgit ja pörrö 37+3

Vierailija
8/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu, oli pakko heti kirjoittaa kun kyselit et oonko minkä kokoinen, tuli elävästi muisto mieleen yläasteelta kun kerran isäni kyydissä satuimme erästä luokkamme tyttöä suureen ääneen arvostelemaan (kulki järkyttävän avoinaisissa paidoissa kun oli todella isot rinnat ja muuten pieni ihminen jolla vielä pihtipolvet) niin isäni totes mulle että mikäs se sinäkään oot muita arvistelemaan kun ittelläs on hartiat ku ladon ovet ja perse ku seittämän leivän uuni;)!!! Että siihen malliin, ei oo siis traumoja jääny, meillä huumorilla lentää kaikennäköistä kommenttia muta totuushan siinä piilee, oon nimittäin 163cm pitkä ja on kieltämäti hartiat sekä ahteri aika leveät;)!

ei mua siinä vauvan tulos pelota niinkään ne sen kilot kuin päänympärys, jos on pää nimittäin saanu vapaasti kasvaa johonkin 37cm niin voi olla homma puristaa ulos, vaikka edelliset on tullu 5 ja 3 minuutissa (pipot 33,5 ja 34cm). se synnytystapa-arvio tehdään kääntöyrityksen yhteydes ens viikolla kun vaikka se vaavi saatais nyt kääntymään oikein päin niin voi kuulemma siltikin kiepauttaa ittesä vielä istumaan jos vaan se on sen mielestä mukavampi juttu. mutta ensi viikolla ollaan taas viisaampia.

nyt mä lähden laittaa vaatetta päälle ku tulin aamusaunasta ja ruokaakin pitäis noille lapsille laittaa. samaten pitäis munkin lähtee käymään kaupas kun alkaa maito oleen aikas sluuut...

Vierailija
9/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun tuli laskettu päivä, niin ihmiset on alkaneet odotella vauva-kuulumisia. Pohtivat vielä, josko se poika on jo maailmassa. Mutta luulisi heidän mut tuntevan, että varmasti olisin tekstiviestejä laittanut jo menemään, jos siis olisin tosihommiin päässyt.

Zatulle: en minä pelkästään eilisestä sinua ahkeraksi luokitellut, kyllä tässä pidempään jo terveen kateellisena olen lukenut ahkeruuttasi. Minulla nimittäin kulkee ahkeruus ja perilaiskuus sykleissä. Toisena päivänä jaksaa tehdä mitä vain ja on päiviä jolloin ei viittis tehdä mitään. Ja näinä laiskuuspäivinä kiinnittää oikein huomionsa ihmisiin, jotka jaksavat olla reippaita :)

Poika oli 3660g. Eppari kyllä tehtiin, kun ei muuten olisi mahtunut tulemaan kasvot edellä. Kätilö ei suostunut kertomaan tikkien määrää, kun totesi vain, että " niitä nyt on niin monessa kerroksessa, ettei näitä lasketa" joten ilmeisesti ihan iso leikkaushaava tuo eppari silloin oli.

jaahas, jos lähtis nostamaan pyykkejä!

Terve taas!

Taneli

Vierailija
10/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet][size=3]Kaikki nyt tyrkkää sen kameran jollekki käteen tai sit laittaa ajastuksen päälle. Masuista kuvia blogiin :) Pitäähän meiän nyt isot pallomme ikuistaa ja laittaa esille, eiköstä vaan.

Mä otatin tuossa äskön akan kera masuhalaus kuvan. Nahkaani en paljasta, mut kuvasta varmaan näkee kuinka hyökkäävä tönkyräni jo on. Varmaan nurkan takaa tullessa menee minuutti, ett loput akasta näkyy :D

Laitan kuvan tulemaan, joten muut kans etten ainoona siellä palleroi söpöjen vauvojen keskellä. Tai kai ne nää isot pallot vois laittaa omaanki osioon?

Vierailija
11/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa mukavaa aloittaa aamu lukemalla tätä pinoa, vaikka itse en raskaana enää olekaan.

Muut lapset ovat ulkona mieheni kanssa ja vauveli koisii jo 6 tuntia putkeen, tosin syötiin nonstop yöllä 2.30-8.00 että saakin nukkua =)

Väsymyksen tunteen tunnistan, vaikkei se johdu enää siitä mahan sisällöstä, tai no, johtuuhan se vaan että sisältö on jo ulkona!

Meidän pikkumies on ikiihana, sisarukset hoitavatm hellivät ja halaavat ja tälle äidille tulee kyyneleet silmiin kun tiedän että tää on viimeinen lapsi... Haikeeta se on.

Nyt olen pinoja lukenut ja tiedän kuka on jakautunut, vaikka enhän tietenkään nyt muista kaikkia, vaikka mieleeni piti pistää, onnea kuitenkin!

Levinialle kiitokset (jos näet tän..) ja paljon onnistumisen säteitä sinnepäin, tottakai muistan sut, toisen suurperheen sympaattisen äidin! =)

Chikkan kanssa oltiin kuin oltiinkin synnärillä samaan aikaan, en meinannut silmiäni uskoa kun oman vauvaviestini lähetin ja vastaukseksi sain että perästä tullaan =) Aamulla sitten käytiin ihmettelemässä toistemme ihmeitä, ja niin se chikkan ihana vauva näyttikin ihan herkulesvauvalta! On se kyllä aivan ihmeellistä että satuttiin samaan aikaan synnärille, vaikka siitä leikkisästi vitsailimmekin. Nyt voimme jatkaa vauvatapaamisilla, mahtaisitko saada sätkyn kun tulisin kylään oman 5 lapsisen katraani kanssa =) =)

Oli kyllä niin mukava yllätys.

synnytys meni loistavasti, kerron siitä enemmän tuonne synnytyspuolelle kunhan kerkiän, toipuminen on ollut nopeaa, väsymystähän tää on alkuaika, muuten kaikki on hyvin.

Te jotka mietitte kokoa, oma synnytyslääkärini sanoi että useimmiten luonto hoitaa sen että saa sen kokoisen kun mahtuu tulemaan, vaikka tietysti poikkeuksia on. Ymmärrän että asia huolettaa, mutta suurin osa isoja lapsia saavista omaa siihen sopivan lantion. Poika oli 4590g ja kätilö nauroi että olisi paljon suurempikin mahtunut tulemaan, pää ei edes muotoutunut, mulla on kuulemma ihannelantio synnytyksiin. Ponnistusvaihe kesti 4 minuuttia ja ei edes tullut pientä nirhautumaa alapäähän. itse olen lyhyt, 165 ja Bmi on normaalisti alle 25, eli ihan normaalikokoinen. Eli älköös huolehtiko turhaan äidit, vaikka tiedänhän minä ettei se helppoa ole.

Olisi niin paljon kommentoitavaa kun pinoja oli päiväkausia lukematta, mutta nyt tuntuu rintavarustuksessa että pakko alkaa herätellä omaa pikkuistaan syömään.

Tsemppiä kaikille loppusuoralla oleville, pian on ihanin palkinto sylissä minkä voi kovasta urakasta saada =)

nenn

Vierailija
12/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivää tammikset!

Eilen illalla mulla oli aivan karmiva kokemus tuossa pötsin seutuvilla....Oltiin iltasella vaatekutsuilla esikoisen kanssa ja isäntä pyysi tuliaisiksi tuomaan pizzat. otin esikoisen kanssa yhteisen pizzan, joka ravintolapizzaksi maistuikin pitkästä aikaa oikein makoisalta. Pulpelsin siinä (rivakkaan tahtiin) palan jos toisenkin, kunnes lösähdin soffalle telkkua tölläämään. Myöhään söin vielä appelsiinin ja cocktail oli valmis. Kun makoilin sängyssä toiveikkaana unimatista, niin ei mitään. Vatsalaukku piti sellasta mölinää ja pihinää ja kaasupurkauksen ääniä, etten muista koska viimeks olis vatsaa noin vääntänyt! Siitäpä sitten vielä tuo masuasukki innostui ja puljasi jäsenillään minkä nyt mahtuu, ei meinannu rauhoittua millään....Katoin sitten telsusta Moskun loppuun ja sen perään vielä ruotsalaisen koirankikka leffan. Aamulla makasin sitten 11 asti! Jotenkin vaan iltasella olis niin virkku ja aamupäivät menee sellasessa usvassa, kun nukuttais niin vimmatusti. Ilmeisesti en ole ainut ongelmasta kärsivä...

Tänää on PAKKO mennä ajoissa maate! Esikoinen menee dagikseen huomenna aamulla ja mulla TYKS:ssa äitipoliaika. Vähän jänskättää, mitä ne heittää tämän kakkosen painoarviosta. Esikoisesta on terveydenhoitajan arvio rv:lla 36+2 2,8kg ja äitipolin arvio rv:lla 37 3,5kg, esikoinen syntyi sitten rv:lla 41 ja panoi 4100g, 53cm ja py 38. Eli neljässä viikossa oletetusti kasvoi yht, +600g. Eli mielelläni otan tämän kakkosen vastaan LA:n puitteissa, ehkä ennenkin :) Tästä kakkosesta on 4D-ultrasta saatu ennuste (rv:lla 27+6), että syntymäpaino olis 3,7 kg, mutta tuostahan on tietysti aikaa. Sf-mitta on ollut kautta linjan pari senttiä pienempi kuin esikoisesta.

Joku muukin pähkäili, mitä touhuamista sitä keksisi...Meillä isäntä raksalla kuten aina ja esikoinen kotileikeissä omissa oloissaan. Pitäskös ryhdistäytyä ja kerätä kuusenkoristeet veke ja nakata tuo neulakasa pihalle. Esikoinen jo ilmoitti, ettei halua kuusta vielä viskata, mutta kun neulaset karisee kohta kaikki tohon olkkariin :( Voi kun saatas sitä lunta tänne etelään tai edes pakkasta, niin sais esikoinenkin luistella vielä tänä " talvena" !

Huomiseen!

Äitee ja Aatutar 73+2

Vierailija
13/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ois laskettu aika. Jotenki ruvennu jo epäilyttää et vauva ei löydä ollenkaan tietään ulos. Olin ihan varma että juuri ja juuri päästään uudelle vuodelle ja tässä sitä erittäin kokonaisena edelleen.

Viime yönä oli yksi erittäin napakka supistus ja siihen se sitten jäi:(.

Mikähän lie että nyt kun tosiaan sais supistella niin juuri ja juuri tuo 1.

Sormelle oltiin auki torstaina ja tuskin edennyt näillä supistuksilla. Siis supistuksia on muttei ns. kipeitä jotka jotain hyödyttäisivät.

Lepoa tässä nyt on tullut kokeiltua. Edellis yönä nukuin 12 tuntia. Ja koko eilisen väsytti silti. Flunssa päällä ja ihmettelen tosiaan että sain nukuttua noin pitkään. Yleensä ollut sitä neljää tuntia nämä unet.

Kaikille voimia raskauteen ja supisteluja niitä toivoville.

Sini& Prinsessa 40+0

Vierailija
14/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatun komennuksesta säikähtyneenä laitoin masukuvan pikaviestillä blogiin menemään =)Tosin oli vieläkin päätön versio kun piti ottaa kuva toiseen tarkotukseen,mutta viimestään vauvan kanssa sitten päällisenä :)

Mulle on tullu kamala vaiva,osaisko joku auttaa,mä en pysty enää käymään vessassa isolla hädällä,tai pakkohan se on käydä mutta tekee NIIN kipeää alapäähän jos joutuu vähänkin ponnistamaan,siis tuntuu ihan samalta kun ponnistusvaihe synnytyksessä.. vaikka synnytyksessä se on vähän kivempaa kun tulos on " hieman" miellyttävämpi *reps* No joo mutta kuitenkin,mistäköhän toi voi johtua,mietin että voiko vauvan pää olla jotenkin niin alhaalla että painaa alapäätä noin pahasti..itku kyllä pääsee aina kun vessa kutsuu.. (ja tänään ja eilen niitä käyntejä onkin sit riittäny reilut 5 kertaa per päivä..)

Yöllä supisteli reilun tunnin,tänään päiväsaikaan on ollut kans tuntemuksia,mutta ei mitään suurempaa,miehen komensin vaihtamaan auton lamput,kun noilla ei nää pimeässä ajaa ja tankkaamaan auton valmiiksi,jotenkin tuntuu ettei enää montaa päivää kulu.. (korkeintaan se 4 viikkoa,hehe)

T:Omanapainen Isa ja masukki 38vk

Vierailija
15/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiire laittaa synttäreitä herralle täällä,joten pikaseen!

isabelluska: mulla joskus jos oikeen on esim. kovalla,mää keinuttelen siinä samalla itteeni :)

[b]blogiin laitoin kuvat![/b] lisään omani illalla kun on vieraat menny :)

nyt moi!

Maria tasan 39!

Vierailija
16/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään 40+5, eikä tietoakaan synnytyksestä. Hö, ilman tuota vattaa ei tietäis olevan raskaanakaan. Yks suppari tälle päivälle...

Vähän mietityttää tuo sectio, esikoisen kanssa käynnistetty synnytys päätyi kiirelliseen sellaiseen ja nyt mietityttää, että mitenköhän sitä silloin nuo kaksi hoitelee, kun esikko vielä alle 2v... Laitoin tuosta aloituksenkin, joten täytyy katella, saanko apuja sieltä.

Käynnistystä en kyllä toivois, lisää kuulemma komplikaatioriskiä, joten mietinkin olikohan sillä vaikutusta esikoisen synnytysongelmiin. Siivousta urakoin eilen, ei apua käynnistymiseen....

Mielenkiintoista muuten, että terkkarit tekee noita sisätutkimuksia jossain päin. Kuulemma niiden koulutukseen ei kuulu edes synnytysharjoittelua nykyään. Eivät siis välttämättä ole edes nähneet synnytystä. Työssä opittua siis kait...?

G 40+5

Vierailija
17/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Tuli päkätettyä akallekki, ku oltiin happihypyllä. Jotenki vaan ykskaks alko kärventyyn kaikkeen hihat. Laiton akan unosille, mut tuskin se nukahtaa. Ysin likellä vasta heräs. Mut pakko saaha hetki yksin koota ajatuksia.

[b]Birgit [/b]kuka sulle on ennustanu? Täällä joskus oli sitä villitystä ainaki olikos se joku madam jotain mille pysty spostia laittaan. En osaa sanoo onko niissä perää kunnei oo tullu sekaannuttua niihin.

[b]Sapa [/b]mä oon sua pari senttiä lyhyempi :) maata myöten oon kasvanu, ku popoilla on ihan hyvin kokoo. .

[b]Taneli [/b]mä en oo LA:aa kovin monelle etes ääneen sanonu. Ukko muisteli sitä yks päivä niin meinasin sillekki jättää sanomatta :D

Tänään kaupassa yks kirjastontäti hyökkäsi juttusille ja kysy ett mikäs se LA sulla oli. Tuumasin vaan etten kyllä sitä oo aiemminkaa sanonu. Tosi mukava täti, ei siinä mittää, jännittää ite oman lapsenlapsensa tuloa.

Kaupantäti sit tuumasi mun masun laskeneen. Ai onko. .mä mittää oo huomannu. Nyt oikeestaan on välillä selällään ketaroita kattoo kohti pitäessä alkanu ahistaan hengitystä.

[b]Nenn [/b]kiva lukea jo kotiutuneen kuulumisia :) Mietinki sua täs yks päivä, toivottavasti kiusatun tyttösi asiat on alkanu selviämään.

[b]Ulpu [/b]sie kans ikuistamaan masu ennenku poksahat ;)

[b]Isa [/b]sori, jos säikytit komentelulla ;)

Ettei pukamat vaivais, ku masu varmasti on jo kova paino. Mä litkin vettä, ku pieni sieni tai iso kameli pitkin päivää. Obsidanin " ansiosta" masu kyllä usein pyörähtää vähä sekasi tai sit se johtuu aamusumpista.

[b]Maria [/b]elä nyt kovin juhli siellä ettet vaan pääse masusta eroon ;)

Jahas pyykkikone tais pyöriä loppuun. Suutahtaneena tuossa kartanolta tullessa iskin takkiniki koneeseen. Aattelin ettei tänään enää pääsis sit pihalle.

Tympäsi ku olivat mokomat kivittäneet lähellä olevaa isompaa tietä niin ettei potkurin kans siellä voinu ku tökkiä meneen *mur*.

Laittaa lakanoita ja pyyhkeitä pesuun. Sitten jos oikasis sohvalle. Toivoen, ett jotai katottavaa näkys teeveestä.

Vierailija
18/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäiskö järjestää meille tammiksille joku päivä chatti-ilta.. aikasempia odottaessa ollaan monena iltana chattailtu muitten odottajien kanssa, ja nyt kun tää aika tahtoo tässä lopussa käydä pitkäksi niin vois hetken kuluttaa ihan reaaliaikasessa keskustelussa.. tai jotain.. tosin e tiiä että kuin kauan tässä koneella pystyy oleilemaan paikoillaan.

Oon alkanu miettimään taas että mistä sen tietää millon sinne sairaalaan lähtee,useitenhan kätilöt sanoo että saa tulla sitten kun ei enää pysty kotona olemaan,mutta aika laaja-alainen neuvo mun mielestä.. olis se vaan kamalaa jossain moottoritien laidassa ponnistella :)

Jaa-a oon miettiny täs josko leipois korvapuusteja tänään.. kun sais aikaseks laittaa taikinan nousemaan..

Vierailija
19/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin vihdoin rauhassa koneelle ilman että joku vahtaa vuoroaan selän takana....

Mies lähti viemään tyttöä uimahallille ja nautin rauhassa pinojen luvusta ja kirjoittelusta!

Ensinnä ONNITTELUT nyyttinsä lunastaneille, olen hieman jälkijunassa kun en oo kunnolla keskittynyt viime päivinä tähän lueskeluun!

Ja tsemppiä lähtöä tekeville, tais olla viikonlopun alussa kun ainakin MAMA oli lähtökuopissa ;)

Ja LEPERUKSELLE sekä perheelle voimia, olette tosiaan joutuneet sanattoman ikävän tilanteen eteen. Miehesi veljen perhe ovat onnekkaita että olette noin konkreettisesti tukemassa, monelta se ei luonnistuisi, varsinkaan sinun tilassasi....

Muistan itse kun ystäväpariskunnan 2 kk ikäinen lapsi kuoli niin en vaan pystynyt menemään katsomaan häntä ennen kuolemaa, kun olin itse raskaana(päätyi km aika alussa), oli tunteet sen verran pinnassa....

SUNMOM on miettinyt samaa kuin minäkin, 070107 olis ollut kiva synttäripäivä, muttei tää meidänkään vauva sitä vielä kelpuuttanut, saas nähdä kuinka pitkälle tammikuuta aikoo odotella....!

Viim.eräpv. on kyllä tuo 28.01 eli silloin tasan 16 pv yli lasketun! Paitsi että se on sunnuntai joten uskon että jos menee käynnistykseen asti niin luulisi sen tehtävän jo edellisenä perjantaina? Vai käynnistääkö ne AINA silloin just sen 16 pv lasketun ajan jälkeen?

Taisit myös mainita että miehesi ennustaa synnytyksen olevan lähellä kun olet ärtynyt, onko se ihan yleistäkin? Täällä nimittäin pari viimeistä päivää mies kironnut nalkuttamistani ja on muutenkin ollut aika vetämätön olo, väsyttänyt ja laiskottanut....Jospa mullakin h-hetki lähestymässä...?

Nukkumisesta tosiaan sen verran, että näyttää olevan ihan sattuman kauppaa näin loppuvaiheessa tää unen määrä & laatu, viime yönä vedin 24-10.30 ja kahella vessareissulla! Oli kyllä niiiiin hirveä hedari eilen illalla että jouduin laittamaan pyyhkeen silmien eteen ettei telkkarin välke olis halkaissut päätä kun mies valvoi ja kattoi makkarissa pokeria....

Mainitsiko joku että verenpaineen nousukin ennakois synnytystä?

Eikö päänsärky ole usein siitä johtuvaa? Oon niin tietämätön näistä asioista kun ei oo koskaan joutunut miettimään verenpaineita tms.!

ZATU herkistellyt kyyneleihin asti, kyllä täälläkin oli eilen itku lähellä kun katottiin sitä täälläkin kehuttua, upeaa " Pingviinien matka" leffaa/dokkaria! Siinä kun jotkut munat jäätyivät tai pingviininpoikaset nääntyivät nälkään oli kyllä nielemistä.... Kaipa tuo äidinvaisto jo alkaa nostaa itseään esille.

NENNILLÄ kuulostaa kyllä tuo vauva-arki niin ihanan seesteiseltä ja rauhalliselta (vaikka uskon ettei se sitä aina ole!), taitaa sujua jo rutiinilla ilman turhaa jännäämistä ja vauvelikin sitten vaistoo sen ja on rauhallinen! Kiva kun jaksat pistäytyä täällä kertomassa meille vauvantuoksun kaipailijoille kuulumisia!

HEINÄLLÄ kuulostaa tosi ikävältä nuo sokereiden heilahtelut, toivottavasti tosiaan helpottaa synnytyksen jälkeen....

Itsekin ruvennut tosiaan tarkkaan miettimään luettuani sun kirjoituksia että jospa ajoittainen pahaolo voisi johtua liian paljosta makean syömisestä, vaikkei mulla mitään häiriötä ole todettu, muuta kun tää mahdoton painon nousu.... Vauvan ei kuulemma kuitenkaan mikään iso pitäisi ainakaan arvion mukaan olla.... Ehkä sekä oman että vauvan hyvinvoinnin vuoksi voisi noi joulusuklaat antaa mennä parempiin suihin....eli miehen suuhun!

ISABELLUSKA täällä huomattu sama ikävä vaiva, tosin ei niin usein kun sulla. Joskus isolla hädällä sattuu tosiaan, vaikkei mitään ummetusta ollutkaan, päinvastoin... Ja kyykkyyn mennessä sattuu välillä ihan kauheesti peräpäähän, ei niinkään alapäähän (kivoja kuvauksia...) ja jos nousen nopeasti istuma-asennosta ylös niin vihlasee. Kaipa tuo vauvan pää painaa sopivasti jonnekin niin että tekee pahaa, muuta selitystä en löydä?

SUPISTELLUT ei oo kyllä täällä sitten paljo mitään, eilen tartuin imuriin kun ärsyynnyin koirankarvoista (meillä koiralla nyt sitten just karvoja irtoilee vaikka peruukiks asti! Taitaa olla syynä nää lämpimät ilmat....) ja sen jälkeen otti vatsasta aika lailla, niin että oikein piti pysähtyä ja tarttua tuoliin, mutta myöhemmin selviskin että tais vaan taas olla vatsassa ilmaa kun syötiin pizzaa illalla.... Voihan se olla että olikin supistus, mene ja tiedä!?! Toivossa on hyvä elää (Tammisten uus iskulause....)

RASKAUSARPIA tai niiden puuttumista olen minäkin ihmetellyt vaikka vatsa venynyt ja paukkunut! Rintojen alapuolelle niitä juovia on tullut jo aika aikasessa vaiheessa, mutta vatsaan ei yhtään! Olen kylläkin rasvaillut ahkerasti, mutta kuitenkin odotin että tulis sillä reisissä ja pakaroissa on vanhoja, haalistuneita juovia niiltä ajoilta kun lihoin ja laihduin, eli taipumusta on.

Nyt taidan päästää muutkin kirjoittelemaan joten mukavaa viikonlopunjatkoa, supparisäteitä niitä kaipaaville & hyviä vointeja kaikille!

Toivottelee Pupina 39+2

Vierailija
20/27 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on tullut sitten laiskoteltua oikein olantakaa ja eipä näytä olevan mitään vaikutusta synnytyksen kannalta. EHkä vähän menkkamaista kipua ja tav. supistuksia oli tuossa päivällä, ei muuta.

Nyt äsken sitten piti päästä tekeen jotain, joten pesin vessan ja pyykkikone pyörii..

Aion silti jatkaa tuota rentoutumis-linjaa.. Mies saa kyllä luvan hieroa niskat ja yläselän multa.... Sanoinki ennen jäkispeliin lähtöä että sitten illalla... Hän kävi kavereitten kans kuntoa kohottamassa. :)

Zatu: Tarkoitatko elppailulla tuota löhöilyä/rentoutumista? Noh, tuossa kerroinkin jo..

VAUVAN painosta: Mulle viimekerralla th veikkas, että lähempänä 3kg kuin 4kg olis meidän vauva. No juu, paljopa auttoi arvionti.. itekin olin ajatellut , että varmaan niiden välillä on. Tää kyllä on kaikkein pienin masu, että voipi olla siinä 3,5kg paikkeilla.....

Huomenna aamulla aikasten neuvolaan ja sit luultavasti saan sen käynnistysarvio- ajan perjantaille. Saas nähä mitä ens yö tullessaan?

Eipä oikeen ajatukset pyöri ku oman navan ympärillä....... supistuksia supistuksia toivonen vain..

mellum ja peukaloinen 41+0!!!!!!!!!!!!!!!!