En osaa edes itselleni perustella, miksi minut kannattaisi palkata.
Yritä tässä nyt sitten löytää töitä, kun en osaa edes itselleni selittää, että miksi minut kannattaisi palkata.
Osaan toki työni, mutta saman työn osaa (ja pystyy oppimaan) ties kuinka moni muukin ja muilla hakijoilla on takuulla paljon enemmän ja paljon monipuolisempaa työkokemusta kuin minulla.
Minulla ei myöskään ole mitään erityisiä hyviä puolia ja asioita joissa olisin loistanut edellisissä työsuhteissani, eikä ainakaan kerrottavaksi mitään esimerkkejä mistään sellaisista erityistilanteista, jolloin olisin erityisesti osoittanut osaamistani. Olen tehnyt työni ja siinä se, mutta en ole se sankari, joka pelasti edellisen työnantajansa konkurssilta mahtavilla myyntitaidoillaan tai teki jonkin uraauurtavan keksinnön yritykselle.
Kommentit (2)
Oletko hyvä työkaveri? Pidät yllä hyvää tiimihenkeä, osaat kannustaa muita? Tai omaatko luontaisesti taitoja, esim olet pikkutarkka ja se on etu pikkutarkassa työssä. Tai oletko harvinaisen terve, ettei sinulla ole sairauspoissaoloja? Tai oletko tunnollinen, eli kaikki tulee aina hoidettua by the book?
ei se asia itse, vaan miten sen myy.
Osaan perustella itselleni miksi minä palkkaisin itseni, jos olisi oma firma. Mutten osaa perustella jollekin vieraalle tyypille miksi hänen pitäisi palkata johonkin firmaan, jossa en ehkä pysty olemaan rajoitteiden vuoksi yms. Koska monissa firmoissa mennään eikä meinata.