Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomaamaton kamera laukkuun, takkiin tms.

Vierailija
27.12.2023 |

Saako mistään hyvää, edullista, huomaamatonta, pientä kameraa, jonka saisi kiinni laukkuun, takin taskuun, koiran hihnaan, johonkin? Jonkin sellaisen ratkaisun tarvitsisi, että kuvamateriaalin saisi lenkin jälkeen koneelle talteen.

Miksikö? Kun on alkanut näitä puukotuksia tapahtumaan tämän tästä kotinurkilla ja koiraa pitäisi päästä lenkittämään ja töistäkin kuljettua kotiin turvallisesti. Laitonta asetta en nyt haluaisi alkaa kantamaan ja sillä tuskin saisin muuta aikaiseksi kuin itseni hengiltä. Vaikka kuvamateriaali minua itseäni tuskin auttaisi sitäkään vähää niin se, että saisin vaikka sitten viimeisenä tekonani estettyä tämän hullun tekoset jollekulle toiselle olisi edes jotain.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä puukottajia on Suomessa ollut aina. Puukkohippaset ovat olleet ihan perinteistä saunapuuhaa, ja on täällä saatu kirveestäkin päähän, ihan läheiset ja tutut yleensä olleet tekijöinä. Puhumattakaan lähisuhdeväkivallasta ja muusta. Miksi nyt yhtäkkiä ihmisiä pelottaa jotenkin enemmän kuin ennen? Todellisuudessa nämä tuntemattomien tekemät temput on edelleen varsin epätavallisia täällä.

Mutta voihan se kamera olla ihan hyvä idea. joku gopro? En kyllä usko, että se siinä koiran hihnassa tekee mitään hyötyä, koska se ei kuitenkaan todennäköisesti tule osumaan oikeaan kuvakulmaan, jos jotain tapahtuu.

Siksi pelottaa, kun omaan lähipiiriin ei kuulu sekopäitä eli läheiseltä kirveen päähän saaminen on aika minimissä. Iltavuorosta kotiin tullessa ja lenkillä koiran kanssa käydessä vastaan tulee, vaikka millaista porukkaa, nykyään enemmän kuin koskaan. Milloin seurataan, milloin huudellaan ämmäksi, milloin ehdotellaan seksitreffejä siltä seisomalta. Joo on ennenkin tullut hulluja vastaan, mutta en ole ennen tuntenut olevani vaarassa.

Vierailija
22/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokoon joku minullekin, jos tietää noista kameroista. Kuitenkin se varmin valinta on se ase. Ensin radalle harjoittelemaan ja sitten oma ase kantoon. Ei sitä kukaan sinulta ratsaa ellet nyt esittele jokaiselle vastaantulijalle tai mene johonkin konserttiin sen kanssa. Samalla tavalla näillä jengiläisilläkin on aseita eikä niitä muka voi heiltä etsiä ja ottaa pois.

Jaajaa, vähän taas jenkkileffoja tullut katseltua. Jatkossa pitää siis pelätä myös teitä asehulluja. Ihanaa olla pikku-Amerikka...

Missä tynnyrissä sä oikein elät? Avaa silmät ja katso mitä täällä Suomessa tapahtuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kamera saisi kuvata 360 astetta, muuten olisi ihan tuurista kiinni mitä siihen tallentuu. Ehkä itsepuolustuskurssi olisi parempi? Tiedän ettei sekään mitään takaa, mutta antaisi jotain hyviä eväitä ja myös itsevarmuutta.

Kaikista paras ehkä olisi muuttaa rauhallisempaan paikkaan. Niin, että työmatka ja lenkitys sujuisi kivemmilla huudeilla. En usko olevan kovin vaikeaa löytää sellaista, aika harvassa tässä maassa on ne paikat missä joutuu pelkäämään noin.

Vierailija
24/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokoon joku minullekin, jos tietää noista kameroista. Kuitenkin se varmin valinta on se ase. Ensin radalle harjoittelemaan ja sitten oma ase kantoon. Ei sitä kukaan sinulta ratsaa ellet nyt esittele jokaiselle vastaantulijalle tai mene johonkin konserttiin sen kanssa. Samalla tavalla näillä jengiläisilläkin on aseita eikä niitä muka voi heiltä etsiä ja ottaa pois.

Jaajaa, vähän taas jenkkileffoja tullut katseltua. Jatkossa pitää siis pelätä myös teitä asehulluja. Ihanaa olla pikku-Amerikka...

Missä tynnyrissä sä oikein elät? Avaa silmät ja katso mitä täällä Suomessa tapahtuu. 

Asun sellaisessa tynnyrissä, että olen asunut näillä alueilla, missä näitä juttuja on tapahtunut, koko ikäni ollut pääkaupunkiseudulla. Ja olen nainen. Olen aina ollut realisti, ja osannut varoa ihmisiä pienestä asti. Sen lisäksi olen kokenut perheväkivaltaa. Koskaan en ole tarvinnut asetta. Mikään ei ole muuttunut, ja mitä vähemmän olen viettänyt aikaa vanhemman sukupolven ihmisten kanssa, sitä turvallisempi on ollut olo. Tuntemattomia en pelkää, mutta olen tietoinen aina siitä, mitä ympärillä tapahtuu. 

Vierailija
25/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun sellaisessa tynnyrissä, että olen asunut näillä alueilla, missä näitä juttuja on tapahtunut, koko ikäni ollut pääkaupunkiseudulla. Ja olen nainen. Olen aina ollut realisti, ja osannut varoa ihmisiä pienestä asti. Sen lisäksi olen kokenut perheväkivaltaa. Koskaan en ole tarvinnut asetta. Mikään ei ole muuttunut, ja mitä vähemmän olen viettänyt aikaa vanhemman sukupolven ihmisten kanssa, sitä turvallisempi on ollut olo. Tuntemattomia en pelkää, mutta olen tietoinen aina siitä, mitä ympärillä tapahtuu. 

Siinähän se tuli. Olet kokenut väkivaltaa ja alitajunnastasi se ei lähde koskaan pois. Se on ollut osa elämääsi ja tiedät, että sitä tapahtuu. Siksi se myös tuntuu sinusta normaalimmalta kuin monelle muulle. Väkivalta ei ole normaali osa elämää ja ihan ymmärrettävää, että sitä ei tänne haluta, varsinkaan muiden mukanaan tuomana.

Olen itsekin kokenut perheväkivaltaa ja vei vuosikymmeniä oppia, että se ei todellakaan ole normaalia arkipäivää. Oman lähipiirinsä voi jokainen valita, mutta kadulla vastaantulevia tuntemattomia et voi itse valita. Miksi pitäisi vain hyväksyä, että joku tuntematon tulee ja pahoinpitelee tai jopa tappaa kenet tahansa, milloin tahansa? Kyllä näitä tapauksia voidaan vähentää. Ensialkuun auttaisi, että näistä tapauksista saisi puhua.

Vierailija
26/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös niitä pieniä ns. gopro kameroita ole jotka on n. tulitikunrasian kokoisia tai hieman isompia, semmosen saa moneen paikkaan kiinni.

Vierailija
27/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vihervassarit!

Vihervassari- hullu iskee jälleen.

Vierailija
28/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä kädessä nyt ainakin. Noihan voi tulla yhtäkkiä päälle missä vaan. Ei tarvitse olla ilta ja pimeää. Pelottavaksi on mennyt.

Vierailija
29/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan tavallinen Mora tupessa taskussa kun olen ulkona tai käyn kauppakeskuksessa täällä Itiksessä. Muutama läheltä piti tilannetta on tullut.

Vierailija
30/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä sinä oikein yrität vakoilla? Puolisoa, seurustelukumppania, isovanhempia, lapsia vai työkavereitasi?

Vierailija
31/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vihervassarit!

Älä viitsi länkyttää. 

Osta pippurisuihketta tms?

Se on laitonta ilman lupaa. Mentolisprayta saa käyttää vapaasti.

Vierailija
32/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita netissä myydään. Sinne vaan hakemaan. 

Millä nimellä?

Vierailija
33/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puukkosuojaliivejä löytyy myös kevyitä ja mukavia malleja.

Vierailija
34/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamera i glasögon - Sök (bing.com)

Näkymätön kamera silmälaseissa. 

Vierailija
35/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinähän se tuli. Olet kokenut väkivaltaa ja alitajunnastasi se ei lähde koskaan pois. Se on ollut osa elämääsi ja tiedät, että sitä tapahtuu. Siksi se myös tuntuu sinusta normaalimmalta kuin monelle muulle. Väkivalta ei ole normaali osa elämää ja ihan ymmärrettävää, että sitä ei tänne haluta, varsinkaan muiden mukanaan tuomana.

Olen itsekin kokenut perheväkivaltaa ja vei vuosikymmeniä oppia, että se ei todellakaan ole normaalia arkipäivää. Oman lähipiirinsä voi jokainen valita, mutta kadulla vastaantulevia tuntemattomia et voi itse valita. Miksi pitäisi vain hyväksyä, että joku tuntematon tulee ja pahoinpitelee tai jopa tappaa kenet tahansa, milloin tahansa? Kyllä näitä tapauksia voidaan vähentää. Ensialkuun auttaisi, että näistä tapauksista saisi puhua."

Luulenpa, mitä jos sinä et yritä kertoa tunteille ihmisille mitä he asioista ajattelevat ja miksi :D kuulostat vähän narsistiselta. Se, että olen kokenut väkivaltaa ei tarkoita että pitäisin sitä normaalina. Sen sijaan en pelkää tuntemattomia, koska elän todellisuudessa enkä median luomassa pelon kuplassa. Suosittelen samaa sinulle näiden projektioidesi sijaan. Sinä et tunne muita ihmisiä niin hyvin kuin kuvittelet, kuten olet tässäkin keskustelussa todistanut. Olen pahoillani, että olet kokenut vaikeita asioita ja pelkäät niitä nyt enemmän kuin olisi tarpeen. Siihen ei kuitenkaan aseet auta, vaan terapia ja terveet ihmissuhteet. Sinä tunnut olevan se, joka haluaa normalisoida väkivaltaa suosittelemalla ihmisille aseiden hankkimista marginaalisen ongelman ratkaisuksi. Minä sen sijaan puollan normaalimpia toimintatapoja.

Vierailija
36/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä sinä oikein yrität vakoilla? Puolisoa, seurustelukumppania, isovanhempia, lapsia vai työkavereitasi?

Luitko aloitusta ollenkaan? Tai yhtäkään viestiä?

Vierailija
37/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikset muuta toisaalle? Ei tarvitse kauaskaan muuttaa jos ei halua. 

Vierailija
38/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvaa sitä paniikkinaamaasi kun yrität vaahdota että tietyt ilmiöt ovat lisääntyneet .. räjähdysmäisesti.

mikäli olet niin neuroottinen. laita somekin kiinni.

Vierailija
39/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita se koira kiinni ja siru navan alle ja mene hoitoon, ennenkuin alat uhkailemaan hysteerisesti jokaista vastanatulijaa.

Vierailija
40/47 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se näin kuulu mennä. Tällaisella rikollisten hyysäämisellä se on sitten Suomikin pilattu.