Jos kokeilit jotain uutta ruokalajia joulupöydässä
Tuliko hitti vai huti? Kaipaan vinkkejä joulupöydän uudistamiseen ja kysyn nyt, kun asia on kaikilla tuoreessa muistissa.
Itse ostin eka kertaa punajuurilaatikkoa. Sen kummemmin perustelematta sanon, että huti oli :)
Kommentit (25)
Tein punajuuripaistosta homejuustolla. Oli ihan hyvää aattona, mutta joulupäivänä homejuusto maistui jotenkin liian voimakkaasti. Punajuurissa on sitäpaitsi mielestäni joku ihme mullan maku aina. Voipi olla, että jäi tähän yhteen kertaan tämä kokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin porkkalaa. Teen varmasti toistekin, mutta tuunaan vähän ohjetta. Nämä oli liian savuisia ja tuli tehtyä pikkuisen turhan paksuja siivuja. Mutta hyvin upposi näinkin saaristolaisleivän kanssa :) en ole koskaan pitänyt kalasta enkä varsinkaan savustetusta, joten mitään "kalankorviketta" en näillä tavoitellut vaan muuten vaan vaihtelua.
Millä reseptillä teit? Sopis ilmeisesti blinien kanssa. Meillä kun ei kaikille nämä perinteiset päälliset maistu.
Alkon ohje. Suosittelen tekemään tosi ohuita siivuja ja savun annostelu tietysti maun mukaan, mut ei ainakaan reilulla kädellä kannata laittaa. Minä en kans välitä mädistä ja lohesta tms., mut tää maistui, voisin kuvitella että toimisi niitten blinien kanssa hyvin 🙂
Paahdoin uunissa ns sesonkijuureksia. Porkkanaa, punajuurta, palsternakkaa ja perunaa. Tosi edullinen lisuke ja mielestäni parempi ja taatusti monipuolisempi kuin tavan keitinperunat.
Vierailija kirjoitti:
Mukmukohokkaan tein
perinteistä mutta mulle eka kerta
oli hyvää
Onko tämä kirjoitusvirhe vai mikä on mukmu? Vitsi?
Millä reseptillä teit? Sopis ilmeisesti blinien kanssa. Meillä kun ei kaikille nämä perinteiset päälliset maistu.