En jaksa kiinnostua terveydestäni
On ylipainoa, masennusta, ahdistusta, uniongelmaa, alkoholismia. Tavoitteenani ei ole edes elää vanhuuteen, toivottavasti kuolisin joskus 60-vuotiaana kertalaakista. En liiku, en syö terveellisesti, juon liikaa alkoholia ja limsaa. Olen jo menettänyt kykyäni liikkua ja alkaa olemaan hankala tehdä tavallisia asioita, esim laittaa sukkia jalkaan. Ei kiimnosta tämäkään. Mistä ihmeestä saisi motivaatiota parantaa elintapoja, kun se vanhuus ei ole tähtäimessä? Olen 35-vuotias, työtön ja ulosottovelkainen luuseri.
Kommentit (11)
Miksi sun pitäisi parantaa elintapojasi, jos kerran haluat kuolla nuorena?
Voi luoja. Olen sinua aloittaja vuoden nuorempi. Pelkään kaikkea terveyteen liittyvää ja kaikkia mahdollisia sairauksia maan ja taivaan välillä (Olga Temosen tapaus ahdisti aivan suunnattomasti)
Toisaalta toivon, että olisin asenteeltani hälläväliä-tyyppi. Elämäni olisi niin paljon helpompaa ja mukavampaa kuin tällaisena hypokondrikkona räpeltäminen.
Kaikesta huolimatta toivon sulle voimia ja parempaa tulevaisuutta Ap.
Harkitse edes avun hakemista, siinä ei ole mitään hävettävää. Et todellakaan ole ainoa, joka on/on ollut samassa tilanteessa.
Mulla ongelmana makean ahminta. En ryyppää enkä tupakoi. Liikun mitä jaksan. Äkkikuolema ei niin pelota vaan vuodeosastolle joutuminen.
Et tule todennäköisesti elämään edes 40 vuotiaaksi joten älä stressaa.
Jos ei jaksa elämää niin kannattaa mennä junan alle tai kaulakiikkuun Ei kannata kärsiä.
Ei sun terveytesi ketään muutakaan kiinnosta.
Huh. Et kyllä elä 60 vuotiaaksi ja ehkä et myös kuole äkkirysäyksellä. Tai mistä minä sen tiedän. Tee huomenna ulkona pieni kävely, happi antaa aivoille energiaa. Ehkä syntyy joku oivallus ja haluat puhua jonkun kanssa. Ajatuksia sinulle.
Aina on toivoa ja toivon eteen saa voimia tehdä sen mitä pitää jotta löytää ilon elämään.
Masennuksen tausta tekijöiden selvittäminen eli mitkä asiat vaikuttivat masennuksen syntyyn. Kirjaa vaikka paperille ylös ne asiat. Sitten kun olet saanut ne paperille ylös niin ala etsimään keinoja siihen kuinka voit muuttaa ne tekijät. Keinoja voi olla esim.terapia, lemmikki, mieluinen harrastus, ystävät, lääkehoito tarvittaessa, kirjojen lukeminen ja kirjoittaminen jne.
Pienin askelin mutta sinnikkäästi ja uskoen hyvään huomiseen. Kun selviät masennuksesta muututi ihmisenä vahvemmaksi ja elämä taas hymyilee. Tsemppiä!🤗
Ok. No eiks ois paras vaan lopettaa itsensä jos asenne on jo valmiiksi toi? siis mitä ideaa millään on enää tossa vaiheessa?
Pointti oli se että muuta ajattelumaailmaas, toi asenne on just se mikä susta tekee luuserin.