Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappa löi lastani poskelle

Vierailija
27.12.2023 |

Kyseessä minun isäni ja alakouluikäinen lapsi. Tilannetta edelsi lapsen kieltämättä rasittava käytös, lapsi marisi ja valitti, en nyt mene siihen sen tarkemmin. Minä ojensin lasta ja puutuin asiaan parhaan kykyni mukaan ja mm. takavarikoin häneltä puhelimen. No yhtäkkiä pappa tulee toisesta huoneesta, tarttuu lasta olkapäistä ja huutaa aivan raivopäänä. Sitten hän työnsi lapsen sängylle ja läimäytti poskelle. Nostin asiasta todella ison metelin, pappa häipyi paikalta ja palasi myöhemmin pyytämään anteeksi (äitini painostuksesta..).

Miten tästä eteenpäin? Jos kyseessä olisi kuka tahansa ei-lähisukulainen, tekisin silmiä räpäyttämättä rikosilmoituksen. Pappa ei ole koskaan ollut väkivaltainen enkä itse koskaan kokenut lapsuudessa väkivallan uhkaa. Kiivas kyllä on ja huutaa herkästi muttei ole kajonnut fyysisesti ikinä.

Nämä isovanhemmat ovat olennaisin tukiverkkoni ja olemme aina olleet läheisiä. Olen aivan järkyttynyt ja raivoissani isäni käytöksestä. Pelkään, että välit menevät lopullisesti jos teen rikosilmoituksen. Tosin pelkään myös katuvani lopun elämää, jos en pidä lapseni puolia ja tee kuten olisi oikein, eli ilmoita asiasta poliisille.

Raivostuttaa erityisesti, kun tietää että tuskinpa olisi pappa mennyt isokokoista teinipoikaa läimimään. Pienikokoista tyttöä sen sijaan kyllä kun tietää, ettei lapsesta ole vastusta. Oksettavaa! :( ja kyllä, lapsen käytöksessä on reilustikin parantamisen varaa mutta ei oikeasti aikuinen ihminen voi käydä lapsen kimppuun. Eikä hänellä ole mitään oikeutta päättää, että minun lastani aletaankin yhtäkkiä kasvattaa väkivallalla.

Kommentit (387)

Vierailija
21/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kasvattanut lapsestasi perseilevän mulkeron, ap?

Vierailija
22/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi jäädä kokemus että häntä saa lyödä siitäkin huolimatta että puutuit ja pappa pyysi anteeksi vaikkakin painostettuna. 

Suurin osa lähisuhdeväkivallasta pysyy perheen välisenä asiana ja vuodesta toiseen jaksetaan ihmetellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisiasiahan tuo on selvästi. Kyläilyt loppuvat siihen ja teet paapasta Lasun. Kai annoit puhelimen heti lapselle takaisin. Muistit pyytää lapselta anteeksi. Tyttöjen itsetuntoa on syytä tukea. Huutaminen on heille yleensä ainoa vaikuttamiskeino yhteiskunnassamme.

Vierailija
24/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on itse samanlainen.

Vierailija
25/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoo lapsen isä?

Vierailija
26/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappa pyysi anteeksi. Älä dramatisoi asiaa. Lapsi ei myöskään osannut käyttäytyä. Rikosilmoitus vain rikkoisi välejänne lisää.

Vierailija
27/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijän olisi pitänyt lyödä AP:ta ja käskeä hiljentämään lapsen. Niin minä olisin tehnyt jos taloudessani ei osata olla ihmisiksi.

Vierailija
28/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakara saattoi oppia kerrasta.

Äiti todennäköisesti pilasi käytöksellään oppimiskokemuksen. Lapsesta tulee nyt aikuisen narsistinen Pissa-Liisa joka kantelee selän takana muista ihmisistä.

Vierailija
29/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös, että jotain muistisairauden oireita alkaa ilmaantua. Nousee yleensä väkivaltaisuutena esiin. Malttia asian kanssa ja tilanteen seuraamista. 

Vierailija
30/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kakara saattoi oppia kerrasta.

Äiti todennäköisesti pilasi käytöksellään oppimiskokemuksen. Lapsesta tulee nyt aikuisena narsistinen Pissa-Liisa joka kantelee selän takana muista ihmisistä.

Pahoin pelkään, että juuri näin käy. Ap tässä on se, joka on kokonaisuutena toiminut moitittavimmin. Vaikka täytyy todeta, että näissä ketjuissa juuri näkyy se, millä mekanismeilla huono-osaisuus periytyy. Selkeästi todella valkoroskainen perhe kyseessä.

Vierailija
31/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä välit poikki vanhempiin tai muuten he tekevät sen ensin. Olet ainakin suututtanut isäsi lopullisesti. Meinaatko mennä rääkyvän ja huonosti kasvatetun lapsesi kanssa pilaamaan myös ensi joulun.

Vierailija
32/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa pyysi anteeksi. Älä dramatisoi asiaa. Lapsi ei myöskään osannut käyttäytyä. Rikosilmoitus vain rikkoisi välejänne lisää.

Tämä. Lapset ja vanhemmatkin tekevät virheitä, ja pyytävät anteeksi. Miksi isovanhemmalle ei sallittaisi samaa? Toivottavasti myös tyttö pyysi anteeksi väninäänsä. 

Vierailija
33/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisiasiahan tuo on selvästi. Kyläilyt loppuvat siihen ja teet paapasta Lasun. Kai annoit puhelimen heti lapselle takaisin. Muistit pyytää lapselta anteeksi. Tyttöjen itsetuntoa on syytä tukea. Huutaminen on heille yleensä ainoa vaikuttamiskeino yhteiskunnassamme.

Miksi papasta pitäisi lasu tehdä? Saat tuohon vyyhtiin mukaan sitten vielä lastensuojelun ja tietää yhtä ongelmaa vanhemmille lisää. Lasu ei ole taikasana jolla kaikki ongelmat pyyhkiytyy pois 😂

Vierailija
34/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites lapsi suhtautuu asiaan? Pappaan?

Vierailija
35/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään, että ukki lyö lapsenlasta jos ei ole aikanaan ollut väkivaltainen omille lapsille. Sori, mutta ei mene läpi. 

Vierailija
36/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappa olisi voinut lyödä jo sinua, niin olisit osannut ehkä kasvattaa kakarasi.

Ei ole hauskaa, kun on itse lapsena kokenut väkivaltaa vanhempien taholta ja elänyt turvattoman lapsuuden peläten, mistä pikkuasiasta se riemu taas repeää.

Eri

Vierailija
37/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja enemmän se lasta traumatisoisi kuulusteluineen kuin läimäys poskelle.

Mutta jos pappa ei tosiaan ap:n lapsuudessa koskaan lyönyt, nyt pitäisi olla huolissaan papasta, ei lapsesta. Nimittäin jos ei-väkivaltainen ihminen yhtäkkiä sellaiseksi rupeaa, eli persoonallisuus muuttuu, on syytä mennä lääkäriin kipin kapin.

Noin muuten ap:n kannattaisi hieman katsoa peiliin, jos ei saa alakouluikäistä lasta käyttäytymään kylässä? Oletan ainakin, että oltiin papan kotona.

Vierailija
38/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla provo. 

Jollei, niin ihan hyvä juttu vaan. Lapset pitäisi saada paremmin kuriin. Jo lapsesi ihan hulluna siellä sekoili ja sinä et saanut kuriin.  

Vierailija
39/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska hän on itse samanlainen.

Alkaa yhä enemmän tuntua siltä, että tässä on totuus. Iän myötä papan itsehillintä alkanut höllentyä, mutta taatusti olisi usein tehnyt mieli käydä myös ap:hen käsiksi. 

Vierailija
40/387 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat oppivat jo varhain, että turpiin tulee jos aukoo päätään väärälle tyypille. Tytöt sensijaan voivat jatkaa suunsoittoaan ja vittuiluaan aikuiseksi asti, ilman, että heitä ojennetaan edes kotona. Ja siten heistä tulee ap. Jos tämä aloitus olisi totta, niin todennäköisesti pappa laittaisi nyt porttikiellon ainakin lapsenlapselle, ehkä tyttärelleenkin. Niin minä ainakin tekisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä