Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Finnit vai ehkäisy

Vierailija
07.01.2007 |

Onko järkeä syödä pillereitä vain pitääkseen ihon finnittömänä, yh-äitinä muuta syytä ei tällä hetkellä olisi mutta harmittaa näyttää teinitytöltä. Onko niistä jotain terveydellistä riskiä mitä ei kannata ottaa " turhan" takia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos alkaa olla yli 35-vuotias tai tupakoi. Pillerit lisäävät veritulpan riskiä, ja ne myös nostivat hiukan riskiä sairastua rintasyöpään, mutta toisaalta ehkäisevät kohdunkaulan syöpään sairastumista, va menikö se toisinpäin, anyway...;)

Mutta turhaan ei pillereitä kannata syödä...! Finnit yleensä katoavat muutamassa kuukaudessa, kun hormoni toiminta tasaantuu. Ja voit pyytää etukäteen lääkäriltä reseptin lääkkeisiin, jotka ehkäisevät finnejä, mm. antibiootti voidetta ymv.

Ja periaatteessa jossain vaiheessahan pillerit on lopetettava, ja ne finnit kärsittävä, ei liene mitään erityistä syytä, etteikö se voisi tapahtua juuri nyt...?:)

Pahasta finni ongelmasta kärsineenä, voi kertoa että lääkäriltä saa oikeasti toimivia lääkkeitä, suurinta osaa auttaa nuo voiteet, ja tarvittaessa saa kolmen kuukauden antibiootti kuurin, jonka syömisellä finnit häviävät, pahimmat tapaukset hoituvat Roacuttan-kuurilla.

Vierailija
2/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kaveri käyttää sellaisia, en nyt muista nimeä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Joissa on hormoneja PALJON enemmän kun matalo hormonisissa e-pillereissä, joiden ehkäisy teho täysin sama. Ja itse aikanaan sain Diana Novat, vaihdoin ne Harmonet merkkisiin kun näin diagrammin eri pillerimerkkien hormoni pitoisuuksista, DN:ssa oli hormoneita moninkertaisesti enemmän. Ja ainakin minulla, finnit pysyivät poissa myös noilla toisilla pillereillä...

Diana Novia ei muuten suositella syötäväksi kun max parisen vuotta, mutta harva TK lääkäri tietää tätä... Kunnon gynekologit tietänevät...? Mutta esim. itse olen kertonut asiasta parille kaverille, jotka eivät olleet tienneet asiasta.

Vierailija
4/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

just ihon takia miltei koko aikuisikäni,eli reilusti toistakymmentä vuotta,taukoja aina välillä kyllä ollut(esim. raskaus). Ei kyllä yksikään gynekologi ole puhunut mitään erityistä ko. pillereistä ja ovat mulle sopineet hyvin.

Vierailija
5/5 |
07.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tottumuksesta varmaan Dianea käytän mutta jos en ehkäisyä tarvitsisi niin tuskin käyttäisin.

Olen myös samaa mieltä että turhaan ei kannata hormoneja ottaa kun on muitakin vaihtoehtoja ihon hoitoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi