Lähes kaikissa suklaissa nykyään palmuöljyä
Kannattaa tarkistaa tarkkaan sisältääkö suklaa palmuöljyä, syöpävaarallista ainetta.
Esim. Paradis, Alladdin ja Budapest sisältävät kaikki palmuöljyä.
Onko enää juuri muuta kuin Pandan makeiset, jotka eivät sisällä palmuöljyä?
Kommentit (45)
Pakottaako joku nyt sinut syömään palmuöljykonvehteja, häh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aika pettynyt kun kaikki torttutaikinat ja jopa lanttulaatikko ja perunalaatikkokin sisälsi palmuöljyä.
Ei minun laatikkoihin lisätty palmuöljyä.Miksi lisäsit?
Ehhehe. En tee koskaan itse. Ostan valmiina, vasta kotona huomasin merkinnän palmuöljystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sinisessä ei pitäisi sisältöluettelon mukaan olla sitä enää, mutta ei se maku ole enää sitä mitä se oli muinoin. Ei likikään.
Ostin Vaajakosken konvehteja, joissa ei tuoteselosteen mukaan pitäisi olla palmuöljyä, mutta ne meni lahjoiksi.
En ole maistanut itse.
Sininen maistuu erilaiselta siksi, että levy on nykyään paksumpi, levyn koko ollut jo joitakin vuosia 200 g entisen 170 g sijaan. Pala liukenee suussa eri ajassa kuin ennen, nyt sitä tulee väkisinkin pureskeltua. Vanhan koon aikana ei tarvinnut pureskella, vaan palanen suli itsestään.
Näin on. Fazerin sininen on nykyään kovaa , kummallista. Harvoin voit öytää pehmeää ,minun mielestä tuoretta Fazeria. Laivoilla maistuu eriltä.
Kaakao voi närästää liiallisena ja tulla kipuja joillekin. Varsinkin tumma. Mutta miten palmuöljy vaikuttaa vatsaan? Onko ok. Miten muuten öljyn laatu verrattuna rypsiin. Entä ympäristövaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi valehtelet, että Panda ei käytä palmuöljyä? Juhlapöydän konvehdit on täynnä erilaisia siemenöljyjä niin että pahaa tekee.
Kaakaovoi, joissain konvehdeissa kookos ja rypsi. EI palmuöljyä, pösilö.
EIKÖ kookos kasva palmussa ?
Voi luoja 🤦 Palmuöljyllä ei ole mitään tekemistä kookospähkinästä saatavan kookosöljyn kanssa. Palmuöljy tulee öljypalmusta.
Vaikka Panda ei sitä käytä, ei heidän suklaansa ole muuttuneet laatutuotteiksi.
Ja kannattaa muistaa ettå FAZER laittaa sitä ihan kaikkeen mihin kehtaa. Mm riisipiirakoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olin aika pettynyt kun kaikki torttutaikinat ja jopa lanttulaatikko ja perunalaatikkokin sisälsi palmuöljyä.
Voitaikinassa ei ole. Tarkistin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka Panda ei sitä käytä, ei heidän suklaansa ole muuttuneet laatutuotteiksi.
Kukapa senkin nyt määrittää. Pandan suklaa on hyvää, en kaipaa mitään sivettikissan anaalierite -hifistelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja kannattaa muistaa ettå FAZER laittaa sitä ihan kaikkeen mihin kehtaa. Mm riisipiirakoihin.
Maito- ja vilja-allergisena ottaa todella päähän, että Fazerin melkein kaikissa karkeissa on vehnää. Jos ei sitä, niin jotain maitojauhetta tai -rasvaa. Kaikkeen tungetaan näitä ihan vaan halvoiksi täyteaineiksi. Olisi kiva tukea kotimaista yritystä, mutta se ei ole mahdollista. Ostetaan sitten Hariboa.
PALMU-ÖLJYN KÅYTTÖ KIELLETTY 2022v mennessä elintarvikkeissa , piti olla lain mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fazerin sinisessä ei pitäisi sisältöluettelon mukaan olla sitä enää, mutta ei se maku ole enää sitä mitä se oli muinoin. Ei likikään.
Ostin Vaajakosken konvehteja, joissa ei tuoteselosteen mukaan pitäisi olla palmuöljyä, mutta ne meni lahjoiksi.
En ole maistanut itse.
Sininen maistuu erilaiselta siksi, että levy on nykyään paksumpi, levyn koko ollut jo joitakin vuosia 200 g entisen 170 g sijaan. Pala liukenee suussa eri ajassa kuin ennen, nyt sitä tulee väkisinkin pureskeltua. Vanhan koon aikana ei tarvinnut pureskella, vaan palanen suli itsestään.
Ei se voi selittyä pelkästään paksuudella. Söin fazerin suklaata paljon lapsena eikä uusi suklaa maistu yhtään samalta. Tuon fazerin laittaa suuhun ja hetken päästä sylkee roskikseen. Miten ihmiset voivat ostaa niin pahaa suklaata kuin fazer? Vielä kehuvat sitä.
Siis hyi hitto, ajatelkaa mitä sontaa makeiset nykyään ovat. Sisältö on käytännössä teollisuusjätettä. Palmuöljyä, keinotekoista siirappia, lisä- ja väriaineita. Hyh hyh. Missä aito kaakaovoi ja sokeri?
Ei kai nyt Fazer ole mennyt siihen mukaan? Palmuöljy on huonoin ja halvin ruokaöljyistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole maistanut itse.
Ei se voi selittyä pelkästään paksuudella. Söin fazerin suklaata paljon lapsena eikä uusi suklaa maistu yhtään samalta. Tuon fazerin laittaa suuhun ja hetken päästä sylkee roskikseen. Miten ihmiset voivat ostaa niin pahaa suklaata kui
Suomalaiset on makunystyrävammaisia. Fazerin sininen on kuraa. Tunkkaisen makuista.
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljy aiheuttaa syöpää.
EIKÄ sovi pohjoisen ihmisen vatsalle, sopii etelän ihmisten vatsoille paremmin, syöneet satoja vuosia sitä
Kaakaovoi on kallista. Siksi sitä korvataan palmuöljyllä.
Onko Mika Waltarin kirjoissa sitä öljyä? Niissä hän on se joku komisario.