Onko lihavuusleikkauksessa käyneitä tai siihen menossa olevia?
Kokemuksia kaipailisin.
Ehkä eniten heiltä joilla ylipainoa ei ollut/ole ihan hirveästi mutta kuitenkin kriteerit kunnalliselle täyttyy.
Oliko vaikea prisessi saada alkuun ja saiko taistella "tuulimyllyjä" vastaan?
Kommentit (4)
Leikattu liki 7 vuotta sitten. Ylipainoa oli hirveästi ja olisin täyttänyt julkisen kriteerit. Menin kuitenkin omalla rahalla Terveystalolle ja leikattiin siellä. Nahkat leikattiin pari vuotta sitten. Elämä on hyvää ja "normaalia" toisin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon saanut lähetteen. BMI oli n. 37 ja sairastan diabetesta. Laihdutin terveydenhoitajan ohjauksessa 5% painosta ja sain lähetteen. Alkupaino ja 5% pudotus täytyy olla dokumentoitu terveydenhuollossa.
Mun bmi on 35 ja 2 eri lääkettä verenpaineeseen ja diabetes kolkuttelee. Kolesteroli koholla muttei vielä häkyyttävästi eli ei toistaiseksi siihen lääkitystä. Oon pari vuotta sitten laihduttanut lääkkeellä 20 kiloa mutta tuli takasin kun lopetin lääkkeen. Ei kukaan mitään valvonut eli ei mitään dokunenttia painosta. Koko elämäni jojoillut +-40 kiloa ja enää ei motivaatiota oo laihdutukseen kun lihon kuitenkin takaisin. Se on käynyt jo neljä kertaa. Tää vika lihominen oli se neljäs. Puoli vuotta sitten alkoi paino nousta ja nyt lähes lähtöpainossa.
Oon siinä rajalla että julkisen kriteerit täytän ja muutaman kilon laihdutus niin kriteerit ei enää täyty.
Ap
Laihduttakaa!!! Älkää tuhlatkaa yhteiskunnan varoja syömishäiriöönne.
Mä oon saanut lähetteen. BMI oli n. 37 ja sairastan diabetesta. Laihdutin terveydenhoitajan ohjauksessa 5% painosta ja sain lähetteen. Alkupaino ja 5% pudotus täytyy olla dokumentoitu terveydenhuollossa.