Työttömät kaikki hoitokouluun mars mars..!!!!
Työttömät KAIKKI hoitokouluun jolloin uusia hoitajia saadaan erilaisiin laitoksiin hoitajiksi. Työllisyys 100% ja palkka hyvä jolloin yhteiskunnan ei tarvitse maksaa erilaisia tukia. Jokainen kyllä pystyy hoitotyöhön.
Kommentit (31)
En halua riesaksi yhtään sellaista opiskelijaa tai työntekijää joka ei halua alalla olla. T. Sote-alan esihenkilö
Ja siis näistä "menee vain" -ehdotuksista tulee mieleen se kun olin 5-vuotias ja pyysin isääni ostamaan ponin samalla töistä ollessaan.. koska yhtä loppuun ajatelluilta nämä "menee vain" -ehdotukset lopulta on. Ehdottakaa mielummin jotain konkreettista ja kysykää työttömiltä miksi he eivät mene tuosta vain töihin..
T. Työllistynyt
Hain, en päässyt. Miten voin vain mennä kouluun?
*töistä kotiin tullessaan siis
T. Työllistynyt
Vierailija kirjoitti:
En halua riesaksi yhtään sellaista opiskelijaa tai työntekijää joka ei halua alalla olla. T. Sote-alan esihenkilö
Vaihda alaa, niin ei tarvitse valittaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen oman osani niitä vanhusten takalistoja pessyt. Nyt minä olen lopun elämäni työtön, omasta tahdostani. 40v töitä takana jo riittää.
Melkein sama. Asiakaspalvelussa melkein 40 vuotta, ei vaan jaksa enää. Mieluummin työtön pienemmällä korvauksella kun kuunteleen sitä sontaa mitä asiakkaat nykysin suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja siis näistä "menee vain" -ehdotuksista tulee mieleen se kun olin 5-vuotias ja pyysin isääni ostamaan ponin samalla töistä ollessaan.. koska yhtä loppuun ajatelluilta nämä "menee vain" -ehdotukset lopulta on. Ehdottakaa mielummin jotain konkreettista ja kysykää työttömiltä miksi he eivät mene tuosta vain töihin..
T. Työllistynyt
Tulee äkkiä facepalm-olo, jos kysyy työttömiltä, miksi eivät mene töihin. Olen saanut vastaukseksi muun muassa, että muutto ei olisi hyväksi lapsille!
Ilmeisesti tarkoitetaan hoitajaksi opiskelua. Hoitajia on monella alalla, monenlaisissa töissä. Silti aina oletetaan hoitajan ja erityisesti lähihoitajan olevan aina ja vain pyllyjenpesijä.
moni pitkäaikaistyötön on varaton ja hoitajakouluissa on hallituksen epäviisaan päätöksen vuoksi soveltuvuuskokeet. Niiden hinnan joutuu työtönkin maksamaan itse. Lisäksi tietysti sitten matkakulut sinne kokeisiin. Olisihan se mahtavaa, että työttömillekin tulisi mahdollisuus päästä vaikka opiskelemaan hoitajaksi, mutta käytännössä se voi ollakin aika lailla vaikea toteuttaa.
Mikä juttu tää on kun joku keskustelu koskee työttömiä, niin ihmisillä pukkaa tämmöisiä "mennään vain"- ideoita?
- Menee töihin
- Menee ja muuttaa
- Menee ja opiskelee
- Menee ja hankkii ajokortin
- Menee ja hankkii auton
- Menee ja alkaa tekemään jotain yleishyödyllistä esim. vapaaehtoistyötä.
Menee ja menee. Jännä ajattelutapa. Kaikki on vaan siitä kiinni, että joku vaan "menee jonnekin". Käsittääksi töihin ja opiskelemaan päästään tai tullaan valituksi, ajokorttiin ja autoon pitää säästää, jne. Ja itekään et menis vapaaehtoistöihin, jos se tarkoittaisi, ettet saa työttömänä tuloja.
T. Työllistynyt