Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät kaikki hoitokouluun mars mars..!!!!

Vierailija
26.12.2023 |

Työttömät KAIKKI hoitokouluun jolloin uusia hoitajia saadaan erilaisiin laitoksiin hoitajiksi. Työllisyys 100% ja palkka hyvä jolloin yhteiskunnan ei tarvitse maksaa erilaisia tukia. Jokainen kyllä pystyy hoitotyöhön. 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu tää on kun joku keskustelu koskee työttömiä, niin ihmisillä pukkaa tämmöisiä "mennään vain"- ideoita?

- Menee töihin

- Menee ja muuttaa

- Menee ja opiskelee

- Menee ja hankkii ajokortin

- Menee ja hankkii auton

- Menee ja alkaa tekemään jotain yleishyödyllistä esim. vapaaehtoistyötä.

Menee ja menee. Jännä ajattelutapa. Kaikki on vaan siitä kiinni, että joku vaan "menee jonnekin". Käsittääksi töihin ja opiskelemaan päästään tai tullaan valituksi, ajokorttiin ja autoon pitää säästää, jne. Ja itekään et menis vapaaehtoistöihin, jos se tarkoittaisi, ettet saa työttömänä tuloja.

T. Työllistynyt

Vierailija
22/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua riesaksi yhtään sellaista opiskelijaa tai työntekijää joka ei halua alalla olla. T. Sote-alan esihenkilö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis näistä "menee vain" -ehdotuksista tulee mieleen se kun olin 5-vuotias ja pyysin isääni ostamaan ponin samalla töistä ollessaan.. koska yhtä loppuun ajatelluilta nämä "menee vain" -ehdotukset lopulta on. Ehdottakaa mielummin jotain konkreettista ja kysykää työttömiltä miksi he eivät mene tuosta vain töihin..

T. Työllistynyt

Vierailija
24/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain, en päässyt. Miten voin vain mennä kouluun?

Vierailija
25/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

*töistä kotiin tullessaan siis

T. Työllistynyt

Vierailija
26/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua riesaksi yhtään sellaista opiskelijaa tai työntekijää joka ei halua alalla olla. T. Sote-alan esihenkilö

Vaihda alaa, niin ei tarvitse valittaa.

Vierailija
27/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oman osani niitä vanhusten takalistoja pessyt. Nyt minä olen lopun elämäni työtön, omasta tahdostani. 40v töitä takana jo riittää.

Melkein sama. Asiakaspalvelussa melkein 40 vuotta, ei vaan jaksa enää. Mieluummin työtön pienemmällä korvauksella kun  kuunteleen sitä sontaa mitä asiakkaat nykysin suoltaa. 

Vierailija
28/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vammaset !

Vierailija
29/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis näistä "menee vain" -ehdotuksista tulee mieleen se kun olin 5-vuotias ja pyysin isääni ostamaan ponin samalla töistä ollessaan.. koska yhtä loppuun ajatelluilta nämä "menee vain" -ehdotukset lopulta on. Ehdottakaa mielummin jotain konkreettista ja kysykää työttömiltä miksi he eivät mene tuosta vain töihin..

T. Työllistynyt

Tulee äkkiä facepalm-olo, jos kysyy työttömiltä, miksi eivät mene töihin. Olen saanut vastaukseksi muun muassa, että muutto ei olisi hyväksi lapsille!

Vierailija
30/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tarkoitetaan hoitajaksi opiskelua. Hoitajia on monella alalla, monenlaisissa töissä. Silti aina oletetaan hoitajan ja erityisesti lähihoitajan olevan aina ja vain pyllyjenpesijä.

Vierailija
31/31 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni pitkäaikaistyötön on varaton ja hoitajakouluissa on hallituksen epäviisaan päätöksen vuoksi soveltuvuuskokeet. Niiden hinnan joutuu työtönkin maksamaan itse. Lisäksi tietysti sitten matkakulut sinne kokeisiin. Olisihan se mahtavaa, että työttömillekin tulisi mahdollisuus päästä vaikka opiskelemaan hoitajaksi, mutta käytännössä se voi ollakin aika lailla vaikea toteuttaa.